Mihin kulutatte rahanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Monikin täällä rutisee, että on tiukkaa ja rahat loppu. Oletteko koskaan miettineet mihin teidän rahanne hupenee? Onko jotain, mistä vielä voisi tinkiä? Kuinka tarkkaan mietitte kaupassa mitä kannattaa ostaa ja mitä ei? Meidän rahat yleensä riittää ja säästössäkin on vähän, mutta tosi tarkkoja ollaan silti ruokakaupassa. Tutkitana mikä tuote on halvin ja valitaan yleensä edullisin vaihtoehto, jos mahdollista. Ei ostata eineksiä juuri koskaan ja sämpylöitä leivon usein itse. Hiljattain päätimme, että ylimääräisten herkkujen ostaminen saa loppua. Tälläisillä valinnoilla säästää yllättävän paljon. Me oltain kahden ihmisen palkasta huolimatta varmasti pulassa raha-asioiden kanssa, jos ei oltais niin tarkkoja. Ruuan lisäksi yritämme säästää isommissa hankinnoissa ostamalla käytettynä, jos mahdollista esim osa lastenvaatteista ja harrastusvälineistä.´

Varmasti Suomessa elää ihmisiä hyvin köyhissä oloissa, mut luulen, että joidenkin kohdalla ne kulutustottumuksen säätelee tilannetta aika paljon. Ei ehkä osata elää niiden pienien tulojen mukaan?

Meillä menee paljon rahaa kahviloihin(mä vaan niin tykkäilen erikoiskahveista!) ja vaatteisiin ja koruihin ja kodin tavaroihin uppoaa pieni omaisuus. Tiedostan sen. Ja jos jättäisin ostamatta kaiken sen turhan mitä normisti ostelen, saisin säästöön keposeen tonnin kuussa... Mutta mitä se raha sitten siellä säästössä lämmittäis.

Ei rahat koskaan lopu, ne vaan vähenee :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Meillä menee paljon rahaa kahviloihin(mä vaan niin tykkäilen erikoiskahveista!) ja vaatteisiin ja koruihin ja kodin tavaroihin uppoaa pieni omaisuus. Tiedostan sen. Ja jos jättäisin ostamatta kaiken sen turhan mitä normisti ostelen, saisin säästöön keposeen tonnin kuussa... Mutta mitä se raha sitten siellä säästössä lämmittäis.

Ei rahat koskaan lopu, ne vaan vähenee :laugh:

No mut jos sulla on varaa siihen, niin eihän siinä mitään ongelmaa ole. Mä lähinnä mietin niitä, ketkä ei saa rahojaan riittämään, vaan tilillä on pari euroa jäljellä, eikä pääse enää kauppaan ostamaan ruokaa.