Mihin lääkäriin yksityiselle Helsingissä kun epäilen allergiaa vauvalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dinah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Dinah

Vieras
Epäilen melkein 7 kk vauvalla allergiaa, mutten tiedä, mille. Monta kuukautta ollut rannetaipeet punaiset ja hilseilevät, sitten tuli polvitaipeet, nyt myös naamassa näppyjä hieman ja taipeet ovat jo alkaneet vuotaa kudosnestettä vaikka olen yrittänyt hoitaa perusvoiteella ja talkilla.

Myös pulauttelemaan ollut aina kova, mutta ihmetyttää, että pulauttelee edelleen aterian kuin aterian jälkeen.

Nukkuessa saa vaiheita, jolloin hengitys hinkuu, kuin olisi juuri itkenyt kovasti, tiedättehän millainen hinku silloin tulee. Herää siihen hinkumiseen välillä.

Haluaisin siis allergiatesteihin, mitä kautta niihin pääsee? Eli tehdäänkö yksityisellä testejä vai annetaanko sieltä lähete johonkin?

Osaako joku suositella mihin kannattaisi mennä Helsingissä? Aion soittaa heti huomenna ja haluaisin ajan johonkin mahd pian.

Testata pitäisi ainakin koira ja tietenkin ruoka-allergioita.

Niin ja vielä, tiedättekö, kyllähän vakuutus korvaa tällaisia käyntejä? Meillä on Tapiolan vakuutus neidillä.

Kiitos paljon jos joku osaa auttaa.

Jos mä epäilisin lapsellani allergiaa, varaisin ajan sellaiselle lääkärille kuin Tari Haahtela. En tosin tiedä, missä ko lääkäri pitää yksityisvastaanottoaan, mutta se varmaan selviää netistäkin.

Moi

Me on käytetty Lasten ja Nuorten Lääkäriasema Ruusula, Pohjoinen Hesperiankatu 17 C, 5.krs.
Lasten ja Nuorten Lääkärisema Ruusula on monipuolinen lasten ja nuorten terveyspalveluihin erikoistunut lääkärikeskus. Se kuuluu Mehiläiseen.
Siellä tehtiin tytölle aikanaan eka maitoaltistus, ja prickit, sekä astma testattiin.
Vakuutus korvasi kyllä. Ensin piti itse maksaa, ja sitten haettiin vakuutuksesta.
Jos haluaa että menee suoraan vakuutukseen, piti tapiolalta hakea maksusitoumus.

Nyt kun tarvittiin uudet kokeet, niin saatiin ihan terv.keskuksesta lähete allergiasairaalaan, ja aika 2 viikon päähän.

Itse olen käynyt Mehiläisessä, tosin Salossa, joten en tiedä Helsingistä. Meillä oli maitoallergiaepäily, kun iho meni niin rikki, että kudosnestettä vuoti ja voiteeksi silloin saatiin kortisonirasvaa. Ota aika lastenlääkärille, niin siitä se lähtee.. Meillä myös vakuutus Tapiolassa ja olen tykännyt, kun voi hakea vaikka koko vuoden kulut kerralla ja vain yksi 47 euron omavastuu.

Tuo pulauttelu myös merkki ruoka-aineallergiasta, meillä maitoallergia aiheuttanut sitä. Ota nyt ihmeessä heti huomenna aika yksityiselle lasten lääkärille, ettei lapsellesi kehity jotain astmaa vielä lisäksi. Meillä kun jokaisella on jotakin allergiaa tai astmaa, korkeintaan viikon katselen, jos jotain ilmaantuu.

Yhteistyössä