Mihin mä pääsisin töihin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätoivoinen

Vieras
Mitään koulutusta ei ole, eikä edes hygienia- tai anniskelupassia, joten nämä pikaruokalapaikatkaan ei valitettavasti onnistu (yritetty on). Anniskelupassihan ei tietenkään välttämätön noissa hommissa, mutta siis mitään passeja tai kortteja en omista.

Kaupan kassalle en pääse, siivojaksi ei, alkaa jo toivo loppua. Kaikki muut, mutta en minä koskaan, tekis mieli luovuttaa ja jäädä sänkyyn makaamaan. :(

Palkalle juurikin ihan sama, kunhan vain olisi töitä ja jonkinlaista palkkaa.
Opiskelen siis itselleni ammattia, mutta ei sitä hetkessä saa. Ja mitä luultavammin sillä ammatilla en tule saamaan aivan heti töitä, joten siinä mielessä harmillista. :/

Kaikki vinkit kyllä otan ilolla vastaan! Bad virgin, mitä työtä sinä teet? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Epätoivoinen:
Opiskelen siis itselleni ammattia, mutta ei sitä hetkessä saa. Ja mitä luultavammin sillä ammatilla en tule saamaan aivan heti töitä, joten siinä mielessä harmillista. :/

mitä opiskelet?

Alkuperäinen kirjoittaja Epätoivoinen:

Tehtaalla oon tuotantohommissa mukana,välillä vähän tylsähköä työtä,mutta kunnon korvauksella tylsistelen siellä =)

Koulunkäyntiavustajaks ei tarvi välttämättä mitään kokemusta tai tutkintoa. Siivouspuoli? Lastenhoitoa esim iltapäivisin koulunjälkeen. Joissain kaupungeissa/kunnissa perhepäivähoitajaks ei tarvi tutkintoo.

Alkuperäinen kirjoittaja mahdollisuuksia:
Koulunkäyntiavustajaks ei tarvi välttämättä mitään kokemusta tai tutkintoa. Siivouspuoli? Lastenhoitoa esim iltapäivisin koulunjälkeen. Joissain kaupungeissa/kunnissa perhepäivähoitajaks ei tarvi tutkintoo.

Siivouksessakin tarvii tietoo ylllättävän paljon aineista, niiden annostuksista, koneiden käytöstä, vedettömästä siivouksesta....
Se ei oo enään nii helppoo mennä vaan siivoamaan..

Älä välitä, mä olen miettinyt tuota samaa..Minulla tosin on vakityöpaikka kaupassa, mutta haluaisin vaihtaa alaa. Ja tällä koulutuksella ja työkokemuksella ei tunnu löytyvän mitään. Olen yo-merkonomi ja mihinkään en näytä kelpaavan. :( Päiväkotiin en pääse, koska ei ole alan koulutusta (omia lapsia on, mutta sehän ei merkitse mitään), siivoamaan en pääse, postille en pääse, toimistotöihin ei mitään mahdollisuuksia. Haluaisin päivätyön, mutta ei kertakaikkiaan onnistu.

Missäpäin asut? Helsinki vantaa espoo alueellahan on erittäin paljon töitä tarjolla.
Kerro missä asut?
Pikaruokapaikkoihin ei välttämättä tarvitse hygieniapassia koska sen saa yleensä firman puolesta kun heillä on seuraava koulutus.

pikaruokapaikat ei välttämättä yleensä heti vaadi noita passeja, ja osa firmoista sen kustantaa, elikkä vuorossa pitäis kanssasi olla passit omaava, mutten usko että niihin kaatuu tuo työnhaku, ahkerasti vaan. Ja voithan sä ilmoittaa ittesi seuraaviin alko ja hygienia-kokeisiin. Joskus ainakin työkkäri maksoi noita passeja helsingissä, ja jos tuntuu et tiukkaa on ja työkkäri ei maksa, voitha sossun puoleen kääntyä, siis mikäli tuntuu että passeista siis kiinni.

Harvemmassa kaupassakaan on tiukat rajat ketä pääsee, eli onkohan nyt käynyt niin et sulla ollut vaan todella huono tuuri työnhaun suhteen.Toivotan sulle pikaista työn saantia... (ja ahkeraa hakemusten laittoa) .tietty tuokin riippuu paikasta jossa asut... isoimmissa kaupungeissa tuntuu olevan alalla kun alalla työvoimapulaa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä välitä, mä olen miettinyt tuota samaa..Minulla tosin on vakityöpaikka kaupassa, mutta haluaisin vaihtaa alaa. Ja tällä koulutuksella ja työkokemuksella ei tunnu löytyvän mitään. Olen yo-merkonomi ja mihinkään en näytä kelpaavan. :( Päiväkotiin en pääse, koska ei ole alan koulutusta (omia lapsia on, mutta sehän ei merkitse mitään), siivoamaan en pääse, postille en pääse, toimistotöihin ei mitään mahdollisuuksia. Haluaisin päivätyön, mutta ei kertakaikkiaan onnistu.

miksei päiväkotiin, kyllä mun käsittääkseni on jos minkäsortin ihmistä töissä päiväkoidissa, niin laitoshuoltajana tai päiväkotiapulaisena, niin ja siis laitoshuoltaja vai mikä lie se nimeke on niin on yleensä ryhmässä ja sit tekee niitä siivoushommia mitä siivoja ei tee, mut paljon lasten kanssa olemista

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Missäpäin asut? Päiväkoteihin pääsee ainakin sijaiseksi pääkaupunkiseudulla seuren kautta, ja niitä sijaisuuksia on melkein jatkuvasti tarjolla.

Mimmosta työtä tahtoisit tehdä? Merkonomin koulutuksella vois päästä myös toimistojen vastaanottoon istumaan, meillä esim. nuo henkilöt tulevat jostain tavallisemmin vartiointifirmana tunnetusta paikasta.