Mihin me 4 henkiset perheet ollaan kadottu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ciao
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

ciao

Vieras
Rupesin vaan miettimään. Kun aina vähän väliä täällä palstalla kysellään 5 henkisen perheen menoja, tai suurperheiden menoja. Tai tuloja tai asuntojen kokoja tms.

Mitän me perisuomalaiset :D kahden lapsen ja yhden lapsen perheet eli 3- ja 4-henkiset perheet. Ollaanko me tosiaan kuolemassa sukupuuttoon vai enkö vaan koskaan osu palstalle samaan aikaan.

Eikä mua kyllä kiinnosta paljonko mulla 4 henkisillä perheillä menee rahaa ruokaan :D Pisti vaan silmään että paljon nykyisin tuntuu olevan ihmisillä vähintäänkin 3 lasta.

meillä on ainakin kyse siitä että olemme saanyt vain yhden. (ison perheen olisimme halunneet, mutta vaikuttaa siltä, ettei sitä enää tule. Niin kauan yritetty)

ja ihmettelen aina tätä "muoti-ilmiötä" saada 3 lasta, omakotitalo ja mieluiten 2 koiraa ja 2 autoa. Silti lapset tehdään ja viedään päiväkotiin jo alle 1v. että saadaan pidettyä kulissia yllä :/

hep!
tai meillä on viidentenä kissa
meillä on kaks poikaa, ettei olla varmaan täysin ydinperhe kun ei ole tyttö, poika, kultanen noutaja, rivarinpätkä ja farmariskoda.

Kiva kuulla että muitakin on. Olen huomannut puistossakin että olen jotenkin outo lintu. Monilla mammoilla tuntuu olevan se 3 lasta, muutamilla 4 lasta. Lisäksi he on poikkeuksetta kotona äitiyslomalla/hoitovapaalla ja minä taas käyn töissä 4pv/vko jolloin lapset on päiväkodissa.

Tuntuu nykyisin että ennen vanhaan oli yleistä että on kaksi lasta mutta nykyisin on jo täysin tavallista että on 3 lasta. Taitaa perhekoot olla kasvussa. Meille ei kyllä enempää tule. Tykkään että tässä on meidän perheen kokoonpano :)

Alkuperäinen kirjoittaja täälläkin:
ja ihmettelen aina tätä "muoti-ilmiötä" saada 3 lasta, omakotitalo ja mieluiten 2 koiraa ja 2 autoa. Silti lapset tehdään ja viedään päiväkotiin jo alle 1v. että saadaan pidettyä kulissia yllä :/

4 lasta, 2 autoa, 0 koiraa, lapset hoidetaan itse... ;)
By the way, ollaan mekin oltu joskus 4 henkinen perhe. Kukin tavallaan.

oltiin mekin joskus 3 henkinen perhe. sitten 4 henkinen perhe. nytten ollaan 6 henkinen poppoo ja hyvä näin :) ei kyllä ikinä tiedä vaikka joskus myöhemmin ois 7kin...
niin ja elukoita ei ole eikä tule mutta iso okt on ja 2 isoa autoa.

Tuntuu tosiaan että 3 lasta on jo muoti-ilmiö. Tunnen monta tuttavapiirissa että on puhuttu että kahteen lapseen se jää mutta kun yksi teki kolmannen niin sen jälkeen alkoi tuleen kaikille kolmansia. Että 6 tuttavaperheestä 4:llä on kolme lasta ja meidän lisäksi yhdellä perheellä myös "vaan" kaksi lasta.

Mutta huolimatta siitä montako lasta meidän tuttavilla on niin meidän tuttavapiirissä asutaan järjestään kerrostalossa ja aika ahtaasti. Stadissa kun keskustan tienoilla neliöhinnat on huipussaan. Omasta on turha haaveilla jos haluaa asua keskustan tuntumassa, ja kyllä vuokratkin sikamaisen kalliita on.

Meillä, minä mies ja 2 lasta.

Omistetaan kyllä omakotitalo, 2 autoa ja lapset on tarhassa (2v ja 4) mä opiskelen ja käyn töissä, mies töissä. Lemmikkejä ei ole, mutta sitten kun lapset kasvavat niin jos haluavat niin voidaan ottaa koira tjs, kunhan he huolehtivat lemmikistä.

mekin ollaan nyt nelihenkinen perhe, mutta suunnitelmissa on joskus vielä saada kolmas lapsi, ehkä jopa neljäskin. Tähän vaikuttaa nuori ikäni. Tuntuis jotenkin haikeelta ja tylsältä et mun lapset ois nyt tehty kun oon vasta 23

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
oltiin mekin joskus 3 henkinen perhe. sitten 4 henkinen perhe. nytten ollaan 6 henkinen poppoo ja hyvä näin :) ei kyllä ikinä tiedä vaikka joskus myöhemmin ois 7kin...
niin ja elukoita ei ole eikä tule mutta iso okt on ja 2 isoa autoa.

Mutta mutta, kun esim meillä ei ole aikomustakaan enää tehdä lisää lapsia. Ollaan kolmekymppisiä miehen kanssa, meillä on kaksi lasta ja tää tuntuu sopivalta määrältä. Meillä ei edes ole sellaista tunnetta että antaa tulla lisää jos on tullakseen tai että ehkä joskus tulevaisuudessa hankitaan iltatähti tai että ehkä meitä joskus on 5 tai 6 tai 7. Siis kun ei siis kiinnosta eikä ole halua hankkia lisää lapsia. Tuntuu että kahden lapsen kanssa menee niin mukavasti ja leppoisasti.

Alkuperäinen kirjoittaja alisa:
mekin ollaan nyt nelihenkinen perhe, mutta suunnitelmissa on joskus vielä saada kolmas lapsi, ehkä jopa neljäskin. Tähän vaikuttaa nuori ikäni. Tuntuis jotenkin haikeelta ja tylsältä et mun lapset ois nyt tehty kun oon vasta 23

Meillä kans 2 lasta ja minä 21v ja mies 24v, ja tuntus tosiaan ikävästä jos ne ois tässä. TOSIN 3:mas lapsi on suunnitteilla vasta yli 5vuoden kuluttua, mieluiten 10vuoden.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Nelihenkinen perhe täälläkin :wave:

Noihin "Paljonko menee rahaa ruokaan?"-keskusteluihin mä en koskaan jaksa vastata, kun ei ole mitään käryä siitä minkä verran ruokakauppaan rahaa uppoaa.

Joo, en minäkään. Mutta pisti vaan silmään että nykyisin kysellään useasti 5 henkisten talouksien menoja. :D

Yhteistyössä