Mihin saakka puolison rajoittaminen on ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tunnen muutaman pariskunnan, jossa mies on niin tiukasti tossun alla, ettei saa oikeasti tehdä mitään. Eivät saa harrastaa mitään kodin ulkopuolella, mennä mihinkään ilman vaimoa tai varsinkaan olla missään kontaktissa naispuolisen ihmisen kanssa ellei se ole ihan välttämätöntä (esim. kaupan kassa). Mitä järkeä olla tuollaisessa parisuhteessa? Eihän tuollaiseen rajoittamiseen tarvitse suostua?

Kuinka paljon omaa käytöstä on velvollista muuttaa puolison vuoksi? Vai onko sitä velvollisuutta ollenkaan? Eikö pitäisi hyväksyä puoliso sellaisena kuin hän on, vikoineen päivineen. Mitä mieltä olette?

Kai niistä pelisäännöistä tulisi sopia heti silloin suhteen alussa? Mitkä asiat sopii, mikä pahoittaisi toisen mielen jne. Tuo sinun tuttavasi on mennyt vähän liian pitkälle, se nyt varmasti on ihan selvää. Toisaalta sitten itse olen saanut kuulla olevani pirttihirmu, koska mies lopetti baareissa käynnin meidän suhteen alettua (näin nyt varmaan aika usein käy, ettei baarit sitten enää kiinnosta ja kun ikääkin tulee lisää??). Minä en mitään rajoittanut, ihan mies itse on tuon päätöksen tehnyt =)

Mutta joka tapauksessa, minusta nuo on jokaisen parin oma asia miten asioista sopivat. Kunhan kumpikin on tyytyväinen elämäänsä sellaisena kuin se on eikä ole tossun alla.

Vain itseään voi muuttaa ei muita. Mä keskityin suhteen alkuaikoina vain sen toisen osapuolen määräilyyn ja muuttamiseen. Tommosta määräilyä esiintyy tosi paljon-valitettavasti.

Se on sääli. Meillä on nykyisin menojenkin suhteen niin että jos jompi kumpi osapuoli ei halua lähteä jonnekki kylään tms. jää kotiin. Meillä on eri harrastukset ja melkeimpä eri kaveritkin.

Toimii parhaiten näin. Eikä koskaan tentata toiselta mitä se ravintolassa teki tai näki.

Mutta kauan kesti ennen kuin tähän tultiin. Yhdessä kohta 13v. <3

Ei ole minkään normaalin toiminnan rajoittaminen ok (ellei rajoituksen syynä ole esimerkiksi se, että miestä tarvitaan lastenhoitajana). Epäluotettava mies pitää alunperinkin jättää ottamatta!

Minä alan huonon itsetuntoni takia kuvittelemaan miehen lähdettyä baariin, että se tapaa siellä jonkun naisen. En luota miehiin varmaan ikinä. Mutta en rajoita. Mies menee jos menee, mutta maailmani ei kaadu jos se menee sinne panemaan jotain naista.

Alkuperäinen kirjoittaja tinttaralla:
Minä alan huonon itsetuntoni takia kuvittelemaan miehen lähdettyä baariin, että se tapaa siellä jonkun naisen. En luota miehiin varmaan ikinä. Mutta en rajoita. Mies menee jos menee, mutta maailmani ei kaadu jos se menee sinne panemaan jotain naista.

Miksi itsetuntosi on huono???

Miksi annat polkea itseäsi alas??

Hyviäkin miehiä on.

Ei ole normaalia että joutuu kuvittelemaan miehen lähdettyä baariin että se on siellä heti jotain panemassa!

Miten miehesi suhtautuu siihen kun sinä lähdet tyttöjen kanssa ulos?

Alkuperäinen kirjoittaja näin!:
Alkuperäinen kirjoittaja tinttaralla:

Miksi itsetuntosi on huono???

Miksi annat polkea itseäsi alas??

Hyviäkin miehiä on.

Ei ole normaalia että joutuu kuvittelemaan miehen lähdettyä baariin että se on siellä heti jotain panemassa!

Miten miehesi suhtautuu siihen kun sinä lähdet tyttöjen kanssa ulos?

Itsetunto on huono huonojen miesten takia joita on menneisyydessäni. Nyt en osaa luottaa enää miehiin. Oma mies ei käy usein baarissa, mutta kun menee/saa tekstarin, ensimmäinn ajatus on että sillä on joku koska aina entisillä on ollut.
En anna kai polkea itseäni alas, olen vain asennoitunut siihen että jokainen mies pettää. Että minun kohdalle ei tule uskollista miestä.

Ei aikuista ihmistä voi kieltää tekemästä jotain. Tätä oon usein täälläkin kysellyt, että miten kumppani kieltää tekemästä jotain? Ja miksi joku on niin typerä, että siihen vielä suostuu ja alistuu?

Mutta helposti myös ne tuttavat tekee johtopäätöksiä miehen tossun alla olemisesta, jos mies on sellainen ettei häntä kiinnosta esim. käydä baarissa yhtä usein kuin muut kaverit, tai ei harrasta muuten vaan mitään. Silloin on automaattisesti tossun alla, jos tykkää olla kotona perheensä kanssa, käydä vaimon kanssa kahdestaan baarissa, viedä lapsia uimahalliin/luistelemaan tms.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli kun mun mies kieltää mua menemästä baariin tyttöjen kanssa niin mun ei tarvitse välittää siitä?

Sun miehen ei edes pitäisi kieltää.

Jos kieltää, niin jokin on jo pielessä :/

Sitähän minäkin. En mäkään kiellä sitä vaikka multa "luvan" aina kysyykin.

Eli kun mun mies kieltää mua menemästä baariin tyttöjen kanssa niin mun ei tarvitse välittää siitä?

Pitää siitä välittää, mutta kannattaa keskustella myös kieltämisen syistä ja tehdä joitain sopimuksia tulevia tilanteita varten.

Mun mielestä aikuiselta ihmiseltä ei toinen aikuinen voi kieltää mitään, mutta toki mielipiteensä saa sanoa: "toivoisin, että et menisi" tai "nyt ei mielestäni ole hyvä ajankohta, koska...". Tämän jälkeen toinen miettii tahollaan asioiden painoarvoja ja tekee päätöksensä niiden perusteella. Ja puoliso tyytyy siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:

Pitää siitä välittää, mutta kannattaa keskustella myös kieltämisen syistä ja tehdä joitain sopimuksia tulevia tilanteita varten.

Mun mielestä aikuiselta ihmiseltä ei toinen aikuinen voi kieltää mitään, mutta toki mielipiteensä saa sanoa: "toivoisin, että et menisi" tai "nyt ei mielestäni ole hyvä ajankohta, koska...". Tämän jälkeen toinen miettii tahollaan asioiden painoarvoja ja tekee päätöksensä niiden perusteella. Ja puoliso tyytyy siihen.

Kyllä minustakin kannattaisi kuulla toista, että miksi ei halua toisen menevän baariin. Joskus voi olla ihan hyväkin syy "kieltää" toista, jos esim. baareissa käynti tai ryyppääminen menee täysin överiksi tai lapsille ei ole hoitajaa jne. Mutta jos sieltä taustalta ei löydy mitään muuta kuin mustasukkaisuutta, niin silloinkin kannattaa keskustella asiasta ja vaikka sitten lähteä sinne baariin =)

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
meillä kielsi mua menemästä baariin,sano et sit hänki menee eikä tiedä mitä siel tapahtuu.. tarkotti ettei tieä pettäänkö... no jäin kotiin..

Oho, kiva mies! Jos siis hänelle baariin meno tarkoittaa automaattisesti pettämistä?? Vai onko teillä jompi kumpi pettänyt mikä selittäisi tuota käytöstä?

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Mä oon rajoittanut yhden helkutin ruman takin käyttöä, muuten toi saa kyllä puuhata melkein mitä vaan :xmas:

Kukas sitä aikuista ihmistä vois ohjailla?

Mäkin oon kieltäny nahkatakin ja lenkkareitten käytön yhdessä. :ashamed: Mutta sit se laittaa buutsit ja niistäkään en pidä :snotty: MUT.. Enpä mä muuten miestäni rajoita. Harrastaa saa, kavereita TÄYTYY olla ja ahdistamaan rupea muakin jollei mies välillä häivy näköpiiristä.

Onneksi miehellä on paljon omia harrastuksia, osa myös sellaisia missä voi poikakin olla mukana niin äippä pääsee vähemmällä! :D

Rajottaminen ei koskaan ole hyvä. Tosin välillä saan kuulla että rajotan miestäni, koska en salli kotona kännäämistä tai humalassa kotiin tulemista.
Toiveita voi aina esittää puolin ja toisin. Ja ennen kaikkea suhteessa täytyisi molempien kunnioittaa niitä toisen toiveita.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:

Sanoo ettei luota muihin miehiin, pelkää että joku raiskaa mut tai jotain. Kysyin etteikö luota muhun. Ei kuulemma johdu siitä. En sitten tiedä. Eikä sano mitään että "toivon ettet mene" vaan suoraan kieltää "Et mene!". Tää tulee tuottamaan ongelmia tulevaisuudessa.

Sanoo ettei luota muihin miehiin, pelkää että joku raiskaa mut tai jotain. Kysyin etteikö luota muhun. Ei kuulemma johdu siitä. En sitten tiedä. Eikä sano mitään että "toivon ettet mene" vaan suoraan kieltää "Et mene!". Tää tulee tuottamaan ongelmia tulevaisuudessa.

Kuulostaa....no, tekosyyltä :|

No meillä rajoitetaan lastenhoitotilanteen mukaan. Jos mies haluaa baariin ja mulla on iltavuoro, niin se on noup. Tämän takia myös aina keskustelemme baarireissuista etukäteen, että sopiiko mennä silloin ja silloin. Ei ole siis ihan ilmoitusasia baariin lähtö meillä.

Yhteistyössä