Mihin tästä voisi ilmoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "alkup"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"alkup"

Vieras
Olin lapseni ja koirieni (mastiffi ja rottweiler) kanssa aamulla puistossa. Istuin penkillä, lapsi söi jäätelöä ja koirat makasivat maassa (olivat kuitenkin kiinni). Siinä sitten joku lapsi ja äiti menivät meidän ohi, mastiffi nousi istumaan niin tämä hullu ämmä potkaisi koiraani! Sanoi samalla että älä yritäkkään tulla lähemmäs... SIis mitä vittua??? Saa kai koira käydä istumaan? Mihin voin ilmoittaa että tuollainen idiootti liikkuu vapaalla jalalla? Ei kai toisten koiria saa potkia!!! Häkellyin niin etten saanut sanaakaan sanottua...

En olis ite pystynyt olemaan hiljaa. Eipähän akalla ole mitään sanomista. Ilmoita poliisille.

Kerran yks mies alkoi haukkumaan koiraani asioista mihin ei ollut syyllinen. Annoin kyllä palaa takaisin ja kyllä se mies sitten ymmärsi tyhmyytensä.

Jos sulla ei ole aikuisia todistajia tilanteelle niin ilmoituksenteko on turhaa. On vain sana sanaa vastaan eikä siinä voi päätellä että mitä on oikeasti tapahtunut.

eiköhän lie paras unohtaa koko juttu. ei poliisit lähde juoksemaan tuollaisen asian perään, varsinkaan jos sinulla ei ole todistajia jutulle. meidän naapuri kävi potkaisemassa koiraamme koiran aitauksessa seurauksella, että se ei enää voi sietää vieraita miehiä ja miespuoliselle eläinlääkärillekään sitä ei voi viedä. ei se pure, mutta haukkuu ja pelkää. poliisi ei tehnyt asialle mitään koska meiltä puuttui ulkopuolinen todistaja

Viimeksi muokattu:
Olen sitä mieltä että vaikka tuo teko oli ilman muuta väärin, niin sinun olisi pitänyt nostaa äläkkä siinä tilanteessa, ei se oikein enää jälkikäteen taida onnistua, jos et tiedä potkaisijan nimeä.

Ymmärrän että isoja koitia pelätään, itsekin suhtaudun niihin varauksella. Mutta tuollainen potkaiseminen on kerrassaan törkeä teko. :mad:

Ilmoittaisin eläinrääkkäyksestä. Kaikista rikoksista saa myös ilmoittaa jälkeenpäin. Eihän sitä tiedä vaikka kyseinen leidi potkaisisi jotakin muutakin koiraa niin olisi tiedossa vastaavanlaiset tapahtumat

Olen sitä mieltä että vaikka tuo teko oli ilman muuta väärin, niin sinun olisi pitänyt nostaa äläkkä siinä tilanteessa, ei se oikein enää jälkikäteen taida onnistua, jos et tiedä potkaisijan nimeä.

Ymmärrän että isoja koitia pelätään, itsekin suhtaudun niihin varauksella. Mutta tuollainen potkaiseminen on kerrassaan törkeä teko. :mad:

Kukahan koiria pelkäävä potkasee koiraa? Vaikken pelkää koiria, niin en silti uskaltais mennä potkasemaan. Ihan oikeesti ne koirat voi ihan käydä kiinni, ei koskaan voi tietää.

[QUOTE="kkk";24252467]Oisit pitäny rakkis kurissa.[/QUOTE]

Suus kii dorka, vitsi kun joku potkasis sua päähän. Mä ehdotan, et otat yhteyttä iltapäivälehtiin. Sitten kerrot missä ja milloin tapahtu, kuvaile sitä akkaa.

[QUOTE="vieras";24252488]Suus kii dorka, vitsi kun joku potkasis sua päähän. Mä ehdotan, et otat yhteyttä iltapäivälehtiin. Sitten kerrot missä ja milloin tapahtu, kuvaile sitä akkaa.[/QUOTE]

Jä sä olet nyt mielestäs parempi ihmisenä kuin apn koiranpotkija? :D

Epäilen, että apn juttu haisee, asenne kirjoituksessa on niin agressiivinen. Kirosanat yms. Ehkä ohikulkija on pelästnyt ison koiran liikehdintää ja hutkaissut, mutta ei tunnu aplla eikä ihmisille potkuja toivovallakaan olevan ihan kaikki kotona.

Kerran kun lenkillä olin, mun koiraani, joka jolkotteli kaikessa rauhassa eteenpäin huomioimatta vastaantulevia, tuli vastaantuleva mies äkkiarvaamatta taputtamaan. Säikähdin itsekin yllättävää liikettä. Se oli varmaan joku pelkoreaktio, koska kukaan täysjärkinen ei ehkä tunkisi kättään lastenvaunujen viereen liimaantuneeseen suht isoon hauveliin joka ei nyt ihan pientä kilttiä puudelia ulkoiselta olemukseltaan. Vielä semmoisella hyökkäävällä syöksytyylilä. En tiedä koettiko "suojella vaimoaan" vai pelkäsikö ite, mutta semmosen remakan sai aikaan ettei kyllä enää tunge kättänsä yhenkään koiran päähän. Kesti jonkin aikaa että mun koira ei haukkunut kaikkia vastaantulevia.

Näinhän se menee. Se ämmä saa potkia koiraasi niin paljon kun jaksaa, jos et pysty todistamaan että se teki niin, eli et löydä todistajia tapahtumalle, niin se on sallittua.
Jos taas se ämmä potkisi koiraasi ja koira puolustautuisi puremalla, niin koirasi olisi hullu. SUN vastuullasi olisi ollut katsoa, etteu tuo luonnevikaista koiraa yleiselle paikalle.
Jaa, eiköhän yhteiskunnan vastuulla taas olisi, ettei noita luonnevikaisia ihmisiä liikkuisi yleisillä paikoilla.

[QUOTE="vieras";24252457]Tuo on eläinsuojelurikos. Tottakai sä ilmoitat eläinrääkkäyksestä.[/QUOTE]

Ja mitähän poliisit sanoo, kun joku soittaa että joku potkaisi mun koiraa?
Että tuliko vammoja, tiedätkö kuka on tekijä, jos kumpaankin on negatiivinen vastaus ne sanoo että vai niin.
Poliisit ei tosiaankaan ala selvittelemään mitään koirien potkaisuja.
Pitää olla tosi rankka elänisuojelurikos, että saa poliisin puuttumaan siihen. Puhun ihan kokemuksesta, mä olen toiminut aikanani eläinsuojelutyössä useita vuosia. Niitä ei kiinnostanut päästään
seinään naulattu oravakaan, eikä lokit joitten pesiä tuhottiin ihan järjestelmällisesti. Vaikka nämäkin asiat on laissa kiellettyjä, mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.

[QUOTE="kkk";24252511]Jä sä olet nyt mielestäs parempi ihmisenä kuin apn koiranpotkija? :D

Epäilen, että apn juttu haisee, asenne kirjoituksessa on niin agressiivinen. Kirosanat yms. Ehkä ohikulkija on pelästnyt ison koiran liikehdintää ja hutkaissut, mutta ei tunnu aplla eikä ihmisille potkuja toivovallakaan olevan ihan kaikki kotona.[/QUOTE]

Sä et ainakaan ole hyvä ihminen, eläintenvihaaja. Eli tottakai toivon tollaselle kusipäälle potkuja päähän.

Yhteistyössä