K
kaikki menee
Vieras
Mä en ymmärrä, kun tuntuu ettei ole ylimääräistä rahaa, vaikka kuinka elämme säästeliäästi ja ihan kohtuulliset keskitulot on. Tosin itse olen ollut työttömänä pari viimeistä vuotta, mutta olen saanut koko ajan ansiosidonnaista, eikä lapsilla ole mennyt päivähoitomaksuja. Meillä on ollut tähän asti yksi auto (nyt sekin on 7 vuotta vanha), meillä on kyllä uudehko okt, opintolainaa mulla jäljellä alle tonni (eikä sitäkään koskaan paljon ollut), lapset harrastaa kohtuullisesti (tosin uusi viulu maksoi vastikään 500 e ja koira tonnin...). Ostan harvoin itselleni uusia vaatteita, lapsille ostan paljon kirppiksiltä ja saadaan lahjoiksi, leluja ostellaan lähinnä jouluna muutamia. Minun ja mieheni harrastukset on suht edullisia (ei golfia tms.). Tuntuu että kaikki rahat uppoaa asumiseen (sähkölaskut vaan kasvaneet), ruokaan ja bensaan. Kaikki nuo edellämainitut vaan koko ajan kallistuu, mutta palkat on jymähtäneet. Samoin päivähoitomaksuihin tuli korotus (lapset aloittaa elokuussa hoidossa). Tuntuuko teistä muista, että rahat ei riitä mihinkään sen kummempaan, kuin tähän normielämään. Jotkut ihmiset ympärillä käy kaukomailla vuosittain tai ostaa kesämökin....Miten heillä on siihen varaa??