mihinkä kuukaa mä tämän hipiäni kanssa vielä joudunkaa..

Flow87 -Los tehottomuus-

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
8 897
1
36
käsien ja naaman iho on ihan kuiva, varmaan alkaa halkeilla pian. suupieleton rikki ja niin kuivat että hilseilee. nyt löyty nyvuksesta joku ihottumaläikkä, muistuttaa etäisesti finniä. siittä putos sellanen valkonen kuori pois. kädet on kuivat ihan kyynerpäihin asti. uitan itteni rasvassa joka päivä mutta siitä huolimatta iho vaan rapisee kuivana pois ja kutiaa ihan sairaalloisesti. mitähän rasvaa seuraavaksi kokeilis :kieh:

Samaa ongelmaa täällä... :kieh: Mulla on sen lisäks, että nahka on joka paikasta kuiva, vielä lantti-ihottumaa joka kutiaa niiiiiiiiiin paljon että välillä tuntuu et hulluks tulee! Sellasii halk. 3 cm läiskiä tulee jotka menee ihan verille.. :x :|

Mulla on sellasta keskivahvaa steroidivoidetta tohon ihottumaan, sillä pääsee hyvin eroon siitä kutinasta. Perusvoiteet mulla ei oo tuohon erämaakuivuuteen auttanu mut Avonilta oon käyttäny sellasta kuivan ihon konsentraattia, joka on tosi rasvasta ja se on ollu tosi hyvä.

mula tulee kans joskus tuota lantti-ihottumaa mutta ne läiskät on halkasijaltaan sentin. oon miettiny että ehkä pitäis käydä inisemässä tohtorilassa että sais kunnon kräämit. tosta dermosilin perusvoiteesta ei oo apua ja aqualan on ihan syvältä. kortisoni kutittaa entistä pahemmin.

Minulla on päänahka ihan ruvilla, kutina tekee minut hulluksi! Silmäluomet hilseilevät kohta kokonaan pois, sormissa vesikelloja ja kipeitä halkeamia. Kyljissa ja nilkoissa ihottumaa, avonaisia kaula-aukkoja ei voi pitää koska rinnuksissakin on rupia, jotka raavin aina auki.

Mitään ihmekonstia ei minulla ainakaan ole.

Ootko allerginen jollekin? Voisko johtua jostain ruoasta? Tai vitamiinin puutteesta? Kurjalta kuulostaa ja talviajat vissiin pahentaa tilannetta :/ Tarpeeks inhottavaa kun on kuiva sisäilmä kun nenä menee verille. Auttaisko ilmankostutin?
Eiks jollain auta auringonvalo tai valohoito esim. psoriakseen...Onko sulla kesällä noita ongelmia ollenkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Ootko allerginen jollekin? Voisko johtua jostain ruoasta? Tai vitamiinin puutteesta? Kurjalta kuulostaa ja talviajat vissiin pahentaa tilannetta :/ Tarpeeks inhottavaa kun on kuiva sisäilmä kun nenä menee verille. Auttaisko ilmankostutin?
Eiks jollain auta auringonvalo tai valohoito esim. psoriakseen...Onko sulla kesällä noita ongelmia ollenkaan?

kesällä ei oo mitään ongelmaa, talvella vaan. mulla on tuo sarastevalo mutta ei siitä oo mitään apua ollu. Ruoka-aine allergioita on ja nyt o suu rikki appelsiinimehun takia.. pitää viskata sillä vesilintua, juon kuitenki ku se on niin hyvää. Mielestäni en liian usein käy suihkussakaan ja käytä saippuoita. uimahallin vesi on pahentanu tilannetta ihan kiitettävästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Los tehottomuus-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Avonilta oon käyttäny sellasta kuivan ihon konsentraattia, joka on tosi rasvasta ja se on ollu tosi hyvä.

:wave: kertoisitko kiltti tarkemmin? Mikä tuote kyseessä? :)

minuaki kiinnostas.

Se on sellanen tuote ku Skin So Soft Wintersoft - Interse Concentrate.
Tuubissa lukee että Tehohoito iholle, sisältää Hydroseal-yhdistelmän sekä karitevoita, joka kosteuttaa ihoa tehokkaasti talvella. Tää on pääosiltaa tarkotettu esim. kyynärpäiden kuivalle iholle mutta esim. meikäläisen korppunahalle on ollu hyvä ihan vartalovoiteena käytettynä.

Nyt ei vaan sitä kuvastos näkyny, tiiä sit onko poistunu ku on tollanen kausituote..

Muoks. Mulla toi lääkevoide on merkiltään Apolar, se on tosi hyvä noihin kutiaviin kohtiin. Mä oon kans noita vartaloöljyjä testaillu vaikka mitä, Decubalit ja Ceralanit ja kaikki mut mulle ne ei auttanu.. Ja ihan sama homma täällä, talvella pahana. Kesällä ei oo mitää ongelmaa mut auta armias ku tulee ekat pakkaset! |O

Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Los tehottomuus-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Avonilta oon käyttäny sellasta kuivan ihon konsentraattia, joka on tosi rasvasta ja se on ollu tosi hyvä.

:wave: kertoisitko kiltti tarkemmin? Mikä tuote kyseessä? :)

minuaki kiinnostas.

Se on sellanen tuote ku Skin So Soft Wintersoft - Interse Concentrate.
Tuubissa lukee että Tehohoito iholle, sisältää Hydroseal-yhdistelmän sekä karitevoita, joka kosteuttaa ihoa tehokkaasti talvella. Tää on pääosiltaa tarkotettu esim. kyynärpäiden kuivalle iholle mutta esim. meikäläisen korppunahalle on ollu hyvä ihan vartalovoiteena käytettynä.

Nyt ei vaan sitä kuvastos näkyny, tiiä sit onko poistunu ku on tollanen kausituote..

Muoks. Mulla toi lääkevoide on merkiltään Apolar, se on tosi hyvä noihin kutiaviin kohtiin. Mä oon kans noita vartaloöljyjä testaillu vaikka mitä, Decubalit ja Ceralanit ja kaikki mut mulle ne ei auttanu.. Ja ihan sama homma täällä, talvella pahana. Kesällä ei oo mitää ongelmaa mut auta armias ku tulee ekat pakkaset! |O

:flower:

Miten kuiva huoneilma teillä on? Jos on kauhean kuiva niin suosittelen, että hankitte ilmankostutteimen jolla varovasti nostatte huoneilman kosteutta. Toki se pitää tehdä varovasti ja seurata tarkkaan, ettei kosteus nouse liian korkealle. Meillä esim. huoneilma 20% ja todellakin iho ropisee. En pärjää ellei täällä pidetä talvella kostutinta päällä vähän aikaa joka päivä jonka avulla se saadaan nousemaan n30%:iin.

Bepanthenesta on tullut myyntiin sellainen lotion tyyppinen rasva.
http://www.bepanthen.fi/lotionjavoide.pdf

Kasvojen iholle olen käyttänyt Joe Blascon kosteuttavaa naamiota Moisturizing Mask. Laitan sitä iltaisin ja annan naamion imeytyä kokonaan kasvoille, eli en pese/pyyhi loppuja pois.
Sopii hyvin herkälle iholleni.

Yhteistyössä