Mihinkä se lastensuojelu ilmoitus tehdään ja voiko sen tehdä nimettömänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja salla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

salla

Vieras
perheessä esim. tälläistä... " saatanan äpärä, tuo äitille se kalja sieltä jääkaapista " vanhemmat alkoholisteja ja kohtelu varsinkin esikoista kohtaan on karmeaa... poika oireilee jo pahasti esim. haluaa tappaa kaikki, kaikki jutut on nussimis,pillu,perse,kyrpä-tyylistä juttua,poika on 8 vuotta... äitinsä ja isänsä huutaa pojalle esim. mene vittuun täältä,muuta vaikka mummolaan jne.

vai onko tämä aiheellinen ilmo,saako kyseinen perhe tietää kuka ilmon on tehnyt?

soitto paikalliseen sosiaalivirastoon, siellä on yleisimmin lastensuojelija.
Ilmoituksen voi tehdä nimettömänä, jolloin perhe ei saa tietää lainkaan tietää kuka on ilmoittanut.
Kannattaahan sinne ilmoittaa tuollaisesta, ei ole 8-vuotiaalle sopiva ympäristö!

huih,voit varmasti tehdä nimettömän ilmoituksen,et soittaessa kerro nimeä ja minä en tuossa tilanteessa edes välittäisi vaikka saisivat nimen tietääkkin,julmia ihmisiä =(

Soittamalla lastensuojelupäivystykseen. Kyllä tuossa kuulostaisi aihetta avun tarjoamiseen olevan. Lastensuojelustahan tarjotaan melko pitkälti erilaisia tukitoimia, joten ilmoitus ei ole mikään "rangaistus". Käsittääkseni yksityishenkilö voi tehdä ilmoituksen anonyymisti. Viranomainen nimellään, mutta ihan 100% varma en ole kun lastensuojelulakiin on tullut juuri muutoksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Schmettis:
soitto paikalliseen sosiaalivirastoon, siellä on yleisimmin lastensuojelija.
Ilmoituksen voi tehdä nimettömänä, jolloin perhe ei saa tietää lainkaan tietää kuka on ilmoittanut.
Kannattaahan sinne ilmoittaa tuollaisesta, ei ole 8-vuotiaalle sopiva ympäristö!

Voi hyvä ihminen, soita, soita!! :attn: olet vastuuntuntoinen kun kannat huolta lapsesta, joskus omat vanhemmat ovat siihen kykenemättömiä. Onneksi on sinunlaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
perheessä esim. tälläistä... " saatanan äpärä, tuo äitille se kalja sieltä jääkaapista " vanhemmat alkoholisteja ja kohtelu varsinkin esikoista kohtaan on karmeaa... poika oireilee jo pahasti esim. haluaa tappaa kaikki, kaikki jutut on nussimis,pillu,perse,kyrpä-tyylistä juttua,poika on 8 vuotta... äitinsä ja isänsä huutaa pojalle esim. mene vittuun täältä,muuta vaikka mummolaan jne.

vai onko tämä aiheellinen ilmo,saako kyseinen perhe tietää kuka ilmon on tehnyt?

ja tuon kaiken olen ihan itse kuullut ja nähnyt... osan tuossa pääsiäisen aikana.... pojasta on tullut ihan pelottava... saattaa seistä keskellä huonetta ja yhtäkkiä potkasee jotakuta tai sanoo että mä tapan sut ja nuo alapää tyyliset jutut on kokoajan silla puheissa...

Yhteistyössä