Miiolle toinen nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ristiäiset parin viikon päästä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kylläpä täällä on taas erikoista sakkia. Nykypäivän lapsilla on paljon erilaisia nimiä. Tuskin Miioa kiusataan sen enempää kuin Paavoa tai Pekkaakaan...

No ihan varmana kiusataan, se jos joku on koiran nimi jos joku on, laittakaa nyt helvetti vieköön niitä oikeita nimiä niille lapsille eikä niitä mitä se häpeää loppuelämänsä.

Varmaan jokaiselle nimelle on niitä, joiden mielestä se on kammottava, ja ihan jokaisesta nimestä voi vääntää jotain ikävää pilkkaa, jos ei ole sellaisia empatiataitoja oppinut, että antaisi toisten olla rauhassa.

Miio Elias tai Miio Emil/Eemil tuli ekana mieleen. Lapselle on siis tarkoitus antaa kaksi nimeä, onko jotain erityisiä rajoitteita/toivomuksia toisen nimen suhteen? Miio Oliver olisi kanssa kiva, mutta vähän vierastan sitä, että eka nimi päättyy samaan vokaaliin, millä toka alkaa.

Niin kai se on että mielipiteitä on monia.
Tähän asti oon ollu varma Miiosta ensimmäisenä nimenä. Nyt aloin kovasti empiä. Onko se oikeasti niin huono nimi?
Ei ole mitään erityisempiä rajoitteita vaan täysin avoin oon kaikenlaisille nimille toisiksi nimiksi. Kolmekin nimeä käy kyllä jos löytyy joku kiva yhdistelmä. Miio Eemil kuulostais omaankin korvaan kivalta.
Nyt vaan pitää kovasti miettiä onko Miio nimi jotenkin huonompi kuin joku muu. Voi että tämä on hankalaa.

Miio on ihana nimi! :heart: Laita ihmeessä se etunimeksi, jos se sinusta hyvältä ja lapselle sopivalta tuntuu. Toiset "karsastaa" näköjään erikoisempia nimiä, mutta toiset taas ei tykkää tavallisemmista, näin se vaan on. Makuasioita. :)
Ja mä en usko, että Miio-poikaa kiusattaisiin nimestään sen enempää, kuin muitakaan. Nykyään nimiä on niin paljon ja niin erilaisia, että kyllä lapset on jo kaikenlaisiin tottuneet.
Eri asia oli silloin, kun itse olin koulussa, kun jokatoisella oli sama nimi. Kaikki oli Tiinaa, Johannaa, Sannaa, Mikkoa, Tommia ja Akia... Ei mitään erikoisempaa joukkoon sopinut.

Söpö mielestäni. Täällä on juurikin näitä koulukiusaajien vanhempia kuten jutuista huomaa.
En ymmärrä sitten yhtään, miksi Miioa kiusattaisiin nimen takia, mutta hei, näinhän ne haluaa kuvitella ;) Mio tai Miio Matias :heart:

Yhteistyössä