Mikä ammatti tyhmälle ihmiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja roska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

roska

Vieras
-en ole älykäs
-en osaa laskea ilman laskukonetta muuta kuin miinus ja plus laskuja. muutenkin olen -toivoton matematiikassa.
-en osaa kielioppia kirjoitan paljon väärin mm yhdyssanoja sun muuta
-en ole lahjakas tai luova

en haluaisi mitään kamalan huono palkkaista työtä...
taitaa olla toivo menetetty kun ikääkin jo kohta 30.

No lähihoitaja ja merkonomi on sellaisia perusammatteja joihin kaikki normaali-ihmiset pystyy. Ne on myös sillä lailla laajoja aloja, että työtehtäviä löytyy noiden koulutusten sisältä todella monenlaisia!

Jos ei ole hyvät hermot ei kannata hakea lähäriksi, tekee pian potilaiden elämästä helvetin tiuskimalla ja ilkeilemällä ja jopa fyysisillä toimilla ääritapauksissa... Itse en pärjäisi lähärinä koska en tykkää ihmisistä (no vanhukset menettelee) enkä hoitamisesta enkä kestä pahoja hajuja...se on rankka työ ja arvokasta.

[QUOTE="minna";28277947]En oli itse lähäriksi hakenut, mutta eiks sinne ole soveltuvuus kokeet missä katotaan luonnettakin eikä pelkkää "älypäätä".[/QUOTE]

kyllä on soveltuvuuskokeet. siinä katsotaan vähän kaikkea kyllä siinä pitää jotain älyäkin olla sekä sitten olla psykologisesti soveltuva.

Tehtävinä on jatka piirtämistä, jatka lausetta, numeraalisia ja matemaattisia sekä sarjakuvatehtäviä joissa piti sarjakuvat laittaa oikeaan järjestykseen, lopuksi kertominen itsestään. Niin ja psykologin haastattelu.

Ei se oo niin helppoo ku jotkut sanoo...

[QUOTE="Vieras";28277970]Jos ei ole hyvät hermot ei kannata hakea lähäriksi, tekee pian potilaiden elämästä helvetin tiuskimalla ja ilkeilemällä ja jopa fyysisillä toimilla ääritapauksissa... Itse en pärjäisi lähärinä koska en tykkää ihmisistä (no vanhukset menettelee) enkä hoitamisesta enkä kestä pahoja hajuja...se on rankka työ ja arvokasta.[/QUOTE]

Mulla on kyllä hyvät hermot. Tykkään kyllä ihmisistä haluaisin kuitenkin ehkä mieluummin työskennellä lasten ja nuorten parissa jos pääsisin opiskelemaan lähihoitajaksi. Ei sillä että vanhuksissa olis mitään vikaa mutta ne lääkeripulit ym eritteet mitä vanhushoidossa kohtaa on sellaisia etten mä tiedä kestäisinkö mä niitä päivittäin. Oon ollut aika tiiviisti mukana isovanhempani hoidossa.. sairasti alzheimeria...

Toimistoassariksi keittään kahvia, kopioimaan, postittamasn, vastaamaan puhelimeen ym.

Ravintola-alallle? Enemmän asiakaspalvelua tämä kuin edellinen.

Nuoriso-ohjaajaksi, jos työ lasten parissa kiinnostaa. Tai päiväkotiin lastenhoitajaksi.

Kelaan kun on haettu työntekijöitä on ollu vaatimuksena tradenomin tutkinto.

Ja mulla on merkonomin tutkinto, suoritettu 9-vuotta sitten. Mutta heti kun valmistuin jäin äitiyslomalle ja olin kotona kunnessa lapsi täytti 3v ja siihen perään tuli toinenkin lapsi olin sitten kotona reilu 7v putkeen lasten kanssa. nyt oon ollu työttömänä vuoden. lähinnä kauppaan töihin oon hakenut mutta eipä niitä töitä pienessä kunnassa tahdo olla eikä kyllä oikein mitään muutakaan meronomin töitä. enkä tiedä uskaltaisinko hakea mihinkään haastavaan hommaan koska en osaa enää mitään asioita mitä olen opiskellessa oppinut. en osaa enää peruskirjanpitoakaan, en osaa enää tehdä asiakirjoja wordilla, excel on täys mysteeri mulle. oon kattonu vanhoja kirjoja ja tehtäviä mutta ei ne vaan aukee mulle enää miten esim jotain palkanlaskentaa lasketaan. kaikki pyyhitty täysin pois mun päästä. yhtä hyvin voisin sanoa ettei mulla oo mitään tutkintoakaan. koska en selvitytyis oikein mistään merkonomin tehtävistä.

No en saa sinusta tyhmyyttä huokuvaa kuvaa ja on sulta yksi tutkintokin saatu loppuun asti, eli et voi olla patalaiska etkä pässinpääkään? Laitoshuoltaja, siistijä tms.on ihan perusduuneja. Ja esmes itellalla on sitä skannausta sekä arkistointia nykyään. Virastovahtimestari tekee montaa pientä hommaa, muttei matikkaa kaipaa älyttömästi?

Sulla on jo hyvä koulutus jonka avulla pitäisi löytyä töitä. Nyt vaan asennemuutosta kehiin, olet kerran oppinut ne asiat niin kyllä saat ne kerrattuakin. Tietokoneohjelmia voit mennä vaikka erikseen kursseille kertaamaan :)

Tekstinkäsittelyssä ei haittaa, vaikka olisi lukivaikeutta, kun saa sen oikeinkirjoituksen tarkistuksen päälle.

Onko sinulla todettua lukivaikeutta tai muuta oppimisvaikeutta? Jos sinulla on tunne, että sellainen voisi olla, tiedustele saisitko työkkärin kautta testausta järjestymään. Jos sellainen vaikeus on, on huomattavasti helpompaa räätälöidä jatko-opintoja yhdessä erityisopettajan/opintopsykologin kanssa.

Varmasti sinulla on vahvuutesi. Kaikilla ihmisillä on. Mitä harrastat tai mitä olet harrastanut lapsena/nuorena? Voisiko niiden pohjalta ajatella ammattia?

Yhteistyössä