mikä auttaa hartia jumiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
niska ja hartiat ja lapaluiden väli niin kipeä että koskee pähän ja oksentamassa joutunu käymään muutaman kerran nyt 3 pv aikana. mikä auttaa tähän hartia jumiin? jumpannu oon joka päivä mut siitä ei apua.... kylmää oon koittanut ja kuumaa suihkua

Pahasti on jumissa. Lääkäriin kun meet, saat jotain lihaksia rentouttavaa särkylääkettä, kun kotikonstiti on kokeiltu. Lämmin jyväpussi voi olla pieni lisäapu.

[QUOTE="sussu";21959555]lihaksia rentouttavaa lääkettä, mutta sinuna menisin lääkäriin ja sieltä ne määrää sulle oikeita tabuja. Mulla sirdalud...tms.[/QUOTE]

EI LÄÄKKEITÄ missään tapauksessa! Venyttelet vaan kunnolla ja alat sauvakävelemään niin kyllä niskajumit lähtee. Eisiis mitään lääkkeitä, sulla menee maksa pilalle tuolla menolla kun joka vaivaan olet lääkkeitä napsimassa.

[QUOTE="vieras";21959596]EI LÄÄKKEITÄ missään tapauksessa! Venyttelet vaan kunnolla ja alat sauvakävelemään niin kyllä niskajumit lähtee. Eisiis mitään lääkkeitä, sulla menee maksa pilalle tuolla menolla kun joka vaivaan olet lääkkeitä napsimassa.[/QUOTE]

Tämä on taatusti ap:n kaltaisessa tilanteessa entistäkin pahentava tekijä! Eli ensin hoidetaan kipu pois, johon käytetään esim. ns. tulehduskipulääkettä esim. ibuprofeiinia. Lisäksi voi kokeilla, kumpi hoitona tuntuu paremmalta lämmin vai kylmä. Erittäin tulehtuneisiin lihaksiin suositellaan kylmää, mutta jos tuntuu pahentavan, niin kokeilee lämpimiä hauteita ja kääreitä.
Kun sitten kärsii, voi ja kykenee venytellä, niin ennen venyttelyä kunnon lämmitely ja venyttelyt alkuun varovaisia ja lyhytkestoisia.

Kehoitan hakeutumaan lääkäriin, jotta saat vatsaystävällisempää tulehduskipulääkettä ja tarvittaessa lihasrelaksanttia sekä lähetteen fysikaaliseen hoitoon.
Terve maksu harvemmin poksahtaa asiallisesta särky-ja kipulääkkeiden käytöstä....

Tämä on taatusti ap:n kaltaisessa tilanteessa entistäkin pahentava tekijä! Eli ensin hoidetaan kipu pois, johon käytetään esim. ns. tulehduskipulääkettä esim. ibuprofeiinia. Lisäksi voi kokeilla, kumpi hoitona tuntuu paremmalta lämmin vai kylmä. Erittäin tulehtuneisiin lihaksiin suositellaan kylmää, mutta jos tuntuu pahentavan, niin kokeilee lämpimiä hauteita ja kääreitä.
Kun sitten kärsii, voi ja kykenee venytellä, niin ennen venyttelyä kunnon lämmitely ja venyttelyt alkuun varovaisia ja lyhytkestoisia.

Kehoitan hakeutumaan lääkäriin, jotta saat vatsaystävällisempää tulehduskipulääkettä ja tarvittaessa lihasrelaksanttia sekä lähetteen fysikaaliseen hoitoon.
Terve maksu harvemmin poksahtaa asiallisesta särky-ja kipulääkkeiden käytöstä....

pää ei käänny enää kunnoilla vasemmalle. mut ei haluis päivystykseen jonottamaan. jos kylmällä yrittäs maanantaihin pärjätä.

Lääkäriin mars!!!!

Mulla on aina niskat jumissa (mä jotenkin jännitän niitä koko ajan) ja keväällä meni sen verran pahaksi, että kädet puutui jo niin että en voinut nukkua, tai tehdä töitä, ja jouduin kesken työpäivän lähtemään lääkärille. Sain lähetteen fysikaaliseen, jossa Kävin 3 kertaa hieronnassa ja sain jumppaohjeet. Olin tosi yllättynyt miten helpolla loppujen lopuksi selvisi, ja miten ihan pienellä päivittäisellä jumpalla saa niskat ja hartiat pysymään kunnossa. Lääkkeitä en suostunut ottamaan, vaikka kipu oli aika sietämätöntä loppuvaiheessa.

[QUOTE="hei";21962176]Ihan ekana pois koneen äärestä!!! Etkö itse huomaa, että pahentaa vain tilannetta. Näppiksen ja hiiren käyttö etenkin ja ylipäänsä etukumara asento pahentaa tilannetta. Lisäksi saattaa tulla pääkipua, joka voi johtua hartiajumista tai vastaavasti tuntua hartioissa saakka.[/QUOTE]

en ole tässä koko päivää istunu. htkellisesti välillä käyny, kun ei mitään kärsi tehdä.

Lääkäriin mars!!!!

Mulla on aina niskat jumissa (mä jotenkin jännitän niitä koko ajan) ja keväällä meni sen verran pahaksi, että kädet puutui jo niin että en voinut nukkua, tai tehdä töitä, ja jouduin kesken työpäivän lähtemään lääkärille. Sain lähetteen fysikaaliseen, jossa Kävin 3 kertaa hieronnassa ja sain jumppaohjeet. Olin tosi yllättynyt miten helpolla loppujen lopuksi selvisi, ja miten ihan pienellä päivittäisellä jumpalla saa niskat ja hartiat pysymään kunnossa. Lääkkeitä en suostunut ottamaan, vaikka kipu oli aika sietämätöntä loppuvaiheessa.

jumppaan jo nyt joka päivä, kroonisten alaselkäkipujen takia. samalla tulee tehtyä niska hartia jumppaa. mut silti menny jumiin

[QUOTE="vieras";21959596]EI LÄÄKKEITÄ missään tapauksessa! Venyttelet vaan kunnolla ja alat sauvakävelemään niin kyllä niskajumit lähtee. Eisiis mitään lääkkeitä, sulla menee maksa pilalle tuolla menolla kun joka vaivaan olet lääkkeitä napsimassa.[/QUOTE]

en nyt ihan noin jyrkkä olis noita lääkkeitä vastaan, mutta varmaan tuo sauvakävely auttaa ja uiminen on toinen hyvä.

Jep, eli nyt ainakin ensin lääkkeillä se tulehdus sieltä pois ja sen jälkeen jumppaa, jumppaa ja vielä kerran jumppaa. Sauvakävely, keppijumppa, uinti jne. on oivia lajeja niskavaivasille. Noiden lisäksi suosittelen lämpimästi kokeilemaan magneettikorua, sillä itse kärsin vuosia kroonisesta niska-hartiaseudun jumista ja vaikka kuinka jatkuvasti koitti jumpata, niin jumiin löi ja päätä särki. Tuon korun käytön aloittamisen jälkeen ei ole tarvinnut pahemmin niskavaivoista aiheutuvasta päänsärystä kärsiä ja lihaksetkin on pysyneet paremmin "jumiutumatta".

Yhteistyössä