Mikä auttaa vauvan kipeään vatsaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti"

Vieras
Pojalla 7kk on kovat hammasvaivat meneillään. Tänään luultavasti samasta syystä ollut vatsa löysänä. Mikä rauhoittaisi vauvan vatsaa? Tuntuu olevan vatsa kipeä ja ilmavaivojakin on. En usko että olisi mikään ruoka-aineallergia kun ei ole viimaikoina saanut mitään uutta ruoka-ainetta. Äsken annoin vähän mustikkaa josko pikkusen kovettaisi vatsaa. Voihan tämä tietty joku vatssatautikin olla, mutta joka tapauksessa haluaisin antaa jotain mikä auttaisi vähän.

[QUOTE="Kaisa";24267053]hammas vaivat juu voi laittaa vatsan sekaisin, mut myös helle tai uudet perunat..[/QUOTE]

Täällä ei ole ollut tänään kuuma päivä enkä ole antanut uusia perunoita.. :/

[QUOTE="Nappis";24267092]No ehkä kannattaisi viedä lääkäriin eikä hakata sitä tietokoneen näppäimistöä vain taukki![/QUOTE]

Juu ehdottomasti vauva kannattaa viedä heti välittömästi lääkäriin kun vähän on itkuinen tai on vatsa löysällä. Sillä kai vähintäänkin on syöpä. Helvetti taas näitä. Taidat olla lapseton :DD

[QUOTE="aapee";24267205]Juu ehdottomasti vauva kannattaa viedä heti välittömästi lääkäriin kun vähän on itkuinen tai on vatsa löysällä. Sillä kai vähintäänkin on syöpä. Helvetti taas näitä. Taidat olla lapseton :DD[/QUOTE]

Ja siis ehdottomasti tämä on päivystysasia.. 7kk vauvan kanssa tuntikausiksi päivystykseen istumaan tämän takia? Huhhuh.

[QUOTE="aapee";24267205]Juu ehdottomasti vauva kannattaa viedä heti välittömästi lääkäriin kun vähän on itkuinen tai on vatsa löysällä. Sillä kai vähintäänkin on syöpä. Helvetti taas näitä. Taidat olla lapseton :DD[/QUOTE]

Mitä sinä rupeat arvostelemaan minun neuvojani! Itse mieluummin niin tekisin kun sekin tossa vaiheessa vielä ilmaista on, ainakin mieluummin kuin istuisin tässä jöpöttämässä jossain kaksplussassa, taidatkin olla TROLLI vai kuinka ;)

banaani voi kovettaa vatsaa, mutta en antaisi jos ei ole aiemmin saanut ettei tule uusia oireita, meidän poitsun vtsakipuihin auttaa lämmin kylpy ja päälle hieronta

[QUOTE="Nappis";24267223]Mitä sinä rupeat arvostelemaan minun neuvojani! Itse mieluummin niin tekisin kun sekin tossa vaiheessa vielä ilmaista on, ainakin mieluummin kuin istuisin tässä jöpöttämässä jossain kaksplussassa, taidatkin olla TROLLI vai kuinka ;)[/QUOTE]

No siis ajattelin että jos täällä joku tietäisi mikä olisi hyvä rauhoittamaan vauvan vatsaa kun se tuntuu olevan kipeä. Äideillä nääs saattaa olla jotain hyviä niksejä näihin vaivoihin. Että taukit takaisin. :) Menisitkö tämän takia tosiaan tuon ikäisen kanssa päivystykseen istumaan?

Voisit koettaa hellästi hieroa masua, jos sillä saisit ilman poistumaan suolista. Myös jalkojen pumppaus mahan päälle voi auttaa. Vatsakivut on kyllä tosi inhottavia, niin aikuisella kuin lapsellakin. :( Minä olen antanut vauvalle hammaskipuihin yöksi Panadol-mikstuuraa, että on saanut nukuttua.

[QUOTE="aapee";24267255]No siis ajattelin että jos täällä joku tietäisi mikä olisi hyvä rauhoittamaan vauvan vatsaa kun se tuntuu olevan kipeä. Äideillä nääs saattaa olla jotain hyviä niksejä näihin vaivoihin. Että taukit takaisin. :) Menisitkö tämän takia tosiaan tuon ikäisen kanssa päivystykseen istumaan?[/QUOTE]

Mieluummin kuin hakkaisin kaksplussaa koneellani kun toinen itkee tuskissaan.

[QUOTE="Nappis";24267266]Mieluummin kuin hakkaisin kaksplussaa koneellani kun toinen itkee tuskissaan.[/QUOTE]

Hmm... Kukahan sanoi että vauva itkee tuskissaan? En ainakaa minä... :D En kai minä nyt tässä näpyttelisi jos vauva itkisi tuskissaan! :D Mees ny häiriköimään jonnekin toiseen ketjuun.

Mun lapsella oli aika paljonkin ummetusta ja muuta, mutta kun hommasin sille trampoliinin, niin ihan kuin sen jälkeen olis ongelmat kadonneet. Oliskohan tollaisella pomppivalla liikkeellä sitten ollut vaikutusta, tiedä häntä...

olen keskittynyt eniten masun "hierontaan" eli hellää sivelyä ja sitten voi vaan pitää kättä mahan päällä sellasella lievällä paineella paikallaan. sitten jos vauva edeleen rauhallinen olen hieronut myös jalkoja ja käsiä.

Yhteistyössä