Mikä avuksi 10-vuotiaan mustapäihin ja finneihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maksmaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maksmaksa

Vieras
Poika täytti just 10v, mutta on viimeisen vuoden ajan kärsinyt (?) finneistä. Otsaan ja leukaan sekä nenään tulee mustapäitä ja punaisia finnejä. Ei niitä nyt niin hirveästi vielä ole, mutta selvästi kuitenkin näkyvillä etenkin mustapäät ja finnien jäljet.

Poika pesee Sebamedilla kasvot iltaisin, kasvot rasvoittuvat tosi helposti. Voisiko tuonikäiselle käyttää jotain voiteita tms? Lapsi nyt ei vielä itse piittaa kamalasti finneistään, mutta haluaisin ehkäistä arpien muodostumisen.

Meillä sama juttu. En ole mitään puhdistusainetta ostanut, kun kokemuksesta tiedän ettei auta. Finniongelma oli mullakin ja miehellä vielä pahempi. Tässä seurataan. Poika täyttää ensi kuussa 11v ja jos alkaa tulla kunnon finnitautia niin lähdetään ihotautilääkärille välittömästi. Sen verran pahat kokemukset isällään on taudista.

Äitini raahasi minut lääkäriin finnien takia just 10-vuotiaana ja se oli minusta hyvin kiusallista. Finnit ei silloin vielä minua häirinneet. Jotain voidetta se lääkäri määräsi, mutta ei se auttanut, enkä sitä kauaa jaksanut käyttääkään.

Minä siis neuvoisin, että anna vaan olla niinkauan kuin lapsi ei finneistä itse kärsi. Mitään tehokkaita lääkkeitä ei noin nuorille suht vähäiseen akneen kuitenkaan määrätä. Ei normaaleista finneistä yleensä arpiakaan tule, vaan vasta jos alkaa olemaan tosi suuria mätäpaiseita naamassa olisin siitä huolissani.

Yhteistyössä