Mikä avuksi, kun vauvalle pitäisi olla yön aikana tuttia tarjoamassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Eija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Eija"

Vieras
Eli kyseessä 4,5 kk vanha vauva. Nukkuu yönsä muuten ihan hyvin, mutta on nyt alkanut heräillä kitisemään todella monta kertaa yössä. Laitetaan tutti suuhun joka pysyy hetken aikaa ja taas kitinä alkaa. Kun olen tutin laittanut suuhun noin kymmenen kertaa niin sitten voi nukahtaa, mutta tätä seuraa yleensä kunnon kiukustuminen. Kannattaisiko minun opettaa vauva tutista irti, tassuhoitoa olen myös kokeillut mutta tätä seuraa suuttumus.

Meillä samanikäinen ja sama homma. Nälästä ei ole kyse, pulloa on annettu kyllä, mutta ei suostu syömään ennen kuin aamulla, kun nälkä tulee. Tuttia siis tahtoo vaan, mutta se ei tahdo pysyä suussa, kun huitoo käsillään sen jatkuvasti pois ja itse ei vielä osaa tuttia suuhunsa laittaa.
Enpä tiedä mikä auttais, muuta kuin aika.

Meidän vauvalle (nyt jo 1v1kk) tuli aina jaksoja, jolloin tuttia joutui käydä laittamassa öisin monet kerrat. Sit taas nukkui hyvin monta yötä, kunnes taas tuttishow alkoi. Kolmisen kuukautta sitten alettiin jättää tutti aina sänkyyn, kun vauva heräsi. Hän saa itse tiputtaa sen sinne, ja sanotaan hei hei tutti! :) Eli huvitutin käyttö päivällä loppui, ja se auttoi myös yölliseen tutinkaipuuseen. Olisi pitänyt jättää huvitutti pois jo aiemmin, mutta kun ei tajunnut (neljän lapsen äitinä ei vielä oikeen osaa :D )

Siis jos vauva tiputtaa sen tutin ja huutaa sen perään, niin joko opettaa lapsen pois tutista tai käy vaan sinnikkäästi nostelemassa sitä..Menee tuokin aikanaa ohitse kun sen tutin perään huutaa.

Meillä oli tutin kanssa nostelu rumbaa. Tutti tippui ja sitten se piti nostaa suuhun monta kertaa yössä. Päätettiin vieroittaa kokonaan tutista. Kävi yhdessä illassa. Sen jälkeen on nukuttu paljon paremmin.

Helpottavaa huomata että muillakin sama tuttirumba. Meilläkään ei nälästä ole kyse. Ei ole syönyt enää pitkään aikaan kuin kuuden maissa aamulla ja se herääminen kuulostaa ihan erilaiselta kuin tämä alkuyön tuttiherääminen. Esikoiselta tutti vieroitettiin vuoden iässä jonka jälkeen nukkui yönsä ilman turhia heräämisiä. Mietin että onko ihan turha lähteä vieroittamaan tämän ikäistä tutista vaan odottaa vain että aika kuluu. Onneksi on tottunut näihin heräilyihin sen verran että saa itse heti unen päästä kiinni uudestaan.

[QUOTE="vieras";23983527]Meillä samanikäinen ja sama homma. Nälästä ei ole kyse, pulloa on annettu kyllä, mutta ei suostu syömään ennen kuin aamulla, kun nälkä tulee. Tuttia siis tahtoo vaan, mutta se ei tahdo pysyä suussa, kun huitoo käsillään sen jatkuvasti pois ja itse ei vielä osaa tuttia suuhunsa laittaa.
Enpä tiedä mikä auttais, muuta kuin aika.[/QUOTE]

Kuulostaa kyllä niin tutultu, ihan samalla lailla meidän vauva huitoo tutin suustaan pois.

Yhteistyössä