Mikä ehkäisy yli 30v synnyttäneelle naiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mkmkmk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mkmkmk

Vieras
Mirena on nyt ja näyttää siltä ettei sovi, 1,5 vuotta ollut nyt ja vuotohäiriöitä riittää. Mitä te muut jo yli kolmekymppiset käytätte? Mikä olisi vähähormonista vastaavaa vaivatonta ehkäisyä kuin hormonikierukka? Osaatko suositella mitään? Lapsia on kaksi ja nyt tuntuu, että nämä on tässä sekä mun että miehen mielestä. Mutta muutaman vuoden vielä varmistan päätöstäni lopullisesta ehkäisystä. Essure on suunnitelmissa joskus 3-4v kuluttua. Olen silloin jo 38, enkä enää varmasti silloin halua lapsia :)

mulla kesti mirenan asennusvuoto vai mikä lien kans vuoden, mutta sitten loppui kuin seinään ja siitä on nyt sitten jo seitsemän vuotta. 7 vuotta ilman menkkoja! :D

Onkohan sun Mirena oikeella paikalla? jos se on väärässä kohdassa niin se voi aiheuttaa vuotoa.

Essuresta sanoisin, että mua hirvittäis sen asennus. MItä js söhlö lekuri törkkää sen vaiks kohdunseinästä läpi... Siellä paikassa ei oo paljon valoa eikä tilaa...

Jos vuotohäiriöt on ainoa huono puoli Mirenassa, niin odottele vielä. Mullakin niitä kesti toista vuotta, mutta sen jälkeen on ollut säännöllistä niukkaa vuotoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ä77;29258279:
Jos lapsiluku on täynnä, niin miehelle vasektomia :) Luotettava ja kuulemma suht helppo toimenpide.

nykyään tarjoavat samalla sperman pakastamista ennen toimenpidettä, joten inseminaatiolla voi vielä saada suht helpolla lisää lapsia, jos tahtois.

Yhteistyössä