mikä ehkäisyksi, kun melk. kaikki kiellettyjä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimmi811 harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mimmi811 harmaana

Vieras
Mulla siis ollut tosi pahat suonikohjut ja lisäksi veritulppa kerran jaloissa.En saa käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä.Siis pillerit, laastai, hormonikierrukka, kapselit, ruiskeen, rengas ym.poissuljettuja.Kuparikierrukka olisi ainut, mutten halua, et menkat tästä viel suurenee, kuparikierrukkahan eikös lisää vuotoja?
Patentex oval aiheuttaa kuumotusta ja kutinaa.
Eikös jää mitään muita vaihtoehtoja ku kortsu? Ois ihana saada joku ehkäisy siinäkin mielessä, et kuukautiset tulis ajallaan.Nyttenki ovat olleet 2kk poissa.Ja, raskaana en ole...

Ihanaa kuulla että kohtalotovereitakin on maan päällä :D itellä just sama homma ton ehkäsyn kans . Mäkään en saa käyttää yhtään mitään . Meillä nyt kuitenkin mies on päättänyt tehdä vasektomian omasta halustaan itse en siihen puutu koska se on minusta jokaisen oma asia jos sen haluaa tehdä. Lapsia meillä nyt 5. Mitään muita ehkäisy keinoja meillä ei ole käytettävissä emmekä välttis enään tee lapsosia lisää. Eiköhän tässä ole meidän lapsiluku täytettynä tähän maailmaan. :D

samma här, ei muuta mahista kuin se ei toivottu kuparikierukka, kortsu tai venäläinen ruletti. no sitten on sterilisaatio.
mä varasin ajan sterilisaatioon ja mies sitten ilmaisi haluavansa kolmannen lapsen, eipä oo vielä kuulunut, eli eipä tarvitakkaan ehkäisyä kun ei mitään kuulu-mulla on aiemminkin ollut raskatumisvaikeuksia.

sit kolmannen jälkeen piuhat poikki.

Olin just ite tänään ehkäsyneuvolas ja laitettiin kuparikierukka, kun se oli ekal kerral ilmanen, ja ehkäsee kuiteski sen 5vuotta.Ite oo koittanu laastareita yms..ei sopinu kun tuli välivuotoja.Kuparikierukan tunsin hyväksi vaihtoehdoksi, ja jos vuodot suurenee mullakin, niin saahan sen sit pois..kortsujen kans mekin ollaan sählätty aina ennen... ;)

Moi!

Laitanpa tän viestin tännekin, jos siitä olis jollekulle teistä iloa :)

Itse käytän persona-ehkäisymenetelmää. Oikein käytettynä se antaa 94 % suojan raskautta vastaan, kun kumi on 97 ja pillerit 99. Sopii siis tilanteessa, jossa lasta ei aktiivisesti yritetä, mutta vauva on kuitenkin tervetullut jos niikseen on.

Eli: persona-laitteen saa apteekista noin hintaan 180? (yleensä tilaustavaraa, ei valmiina hyllyssä). Ensimmäisen kierron aikana tehdään 16 virtsatestiä, jatkossa 8 testiä (niitä löytyy usein hyllystäkin). Testipakkaus eli kk käytön hinta on n 23?. Laite analysoi testituloksen (joku hormonipitoisuus joka kertoo sen hetken hedelmällisyydestä): vihreänä päivänä nainen ei voi tulla raskaaksi, punaisena tulee pidättäytyä tai käyttää muuta ehkäisyä. Menetelmä sopii kohtuullisen säännöllisen kuukautiskierron omaaville.

Itse olen ollut hyvin tyytyväinen: en koe virtsatestejä hankaliksi, ja pidän menetelmän luonnollisuudesta. Kun kuitenkin voi tulla raskaaksi vain ovulaation aikaan, tuntuu järjettömältä doupata hormooneja koko kuu läpeensä! Käytin pillereitä 7 vuotta ja sinänsä ongelmitta, mutta ajatus vaan alkoi tympimään.

Yhteistyössä