mikä ehkäisyksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leijona 80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leijona 80

Vieras
mitä suosittelette ehkäisyksi kun minulla on jo 3 lasta ja neljäs tulossa syksyllä ja sen jälkeen en halua enempää lapsia ainakaan tässä vaiheessa.ikää on 25v.onko mahd. saada sterilisaatio alle 30v.kun olen kuullut et ei sais.pillereitä en halua enää syksyllä aloittaa kun ne vie kaikki halut,useita merkkejä kokeiltu ja aina sama tulos.

Mä ihan saassa tilanteessa eli ikää 25 ja 4. lapsi syntyy kesällä.
Sterilisaatiota mietin aiemmin vakavasti (jo ennen tätä neljättä raskautta) sen kyllä saa jos on kolme lasta, mutta lääkärit suunnilleen nauroivat ja käskivät vielä harkita.
Tämän raskauden jälkeen olen harkinnut ehkäisylaastaria. Minulla oli ehkäisyrengas, tulin kuitenkin tuolloin raskaaksi. Kuparikierukka aiheutti kovia kipuja ja vuotoa, pillerit eivät sovi, kondomi on ikävä ja sen käytön aikana olen myös tullut raskaaksi.. Hormonikierukka olisi erttäin tehokas ehkäisy, vastaa naisten sterilisaatiota teholtaan, mutta sekään ei pysynyt minulla paikallaan, harkitsen sitä kuitenkin uudestaan. Sterilisaatio on niin lopullinen kuitenkin..15v ikäisenä olin paljonkin erilainen kuin nyt, haaveet olivat erilaiset ym. Varmasti toiveeni ja mielipiteeni tästä muuttuvat esim. 35 ikävuoteen mennessä tai sen jälkeen, ehkä haluankin vielä iltatähden vaikka nyt ajatus tuntuu ihan järjettömältä..

Meillä ei lääkäri ruennut kirjoittamaan lähetettä sterilisaatioon kun mies on alle 30v(hän siis olisi menossa sterilisaatioon). Olen itsekin alle 30v. Meillä on kolme lasta. Äitipolilta kysyin tehdäänkö alle 30v, niin hoitaja sanoi että tehdään. Mutta sittenpä gynekologi sanoi että ei. Eli näyttääpä riippuvan ihan lääkäristä.

Ei siis liittyny kysymykseesi suoranaisesti.

Yhteistyössä