Mikä erikoinen joulu-/kiitoslahja appivanhemmille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhäilijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhäilijä

Vieras
Appiukko on auttanut meitä kotona aivan älyttömästi, siis varmasti tuhasien eurojen arvosta tänä kesänä, ja tuntuu että pakkohan häntä on kiittää, ehkä sitten spesiaalilla joululahjalla?

Meillä on taloudellisesti tosi tiukkaa juurikin tuon rempattavan talon takia, mutta mitäköhän sellaista halpaa mutta silti erikoista voisi keksiä? Itse varmaan voisin venyä siihen 100 euroon, mies varmaan pitäisi sitäkin liian paljona.
Appivanhemmat ovat aika nuorekkaita, tykkäävät matkustelusta, hauskanpidosta ja alkoholista :D

Mietin että jonkinlainen lahjakori ehkäpä? Täynnä jotain omatekoista? Glögi, snapsi, hillo, leivoksia jne jne. Itse en tosin ole YHTÄÄN keittiöihminen, joten sinänsä en usko että tuo ihan helpolla onnistuisi minulta... Mutta jos ehkä saisi rykästyä joku tuollainen projekti käyntiin.

Mitäköhän muuta voisi miettiä? Joku lahjakortti hierontaan ois ehkä kiva. Tai sit se ei oo vastaanottajan mielestä yhtään kiva! Sama juttu kaikkien teatteri- ja kylpylälahjakorttien sun muiden kanssa. Voi apuaaa!

Musta on huono idea tehdä korillinen kaikkea "herkku" jollei oikein osaa tehdä, jos sitä tarkoitit sillä että et ole keittioihminen. Sinänsä tuollainen kori on,ihan kiva idea, mutta jos siis lahja saa maksaa satakin euroa, niin ehkä silti mieluummin jotain kunnollista. Vaikka elokuvalippuja.

Musta on huono idea tehdä korillinen kaikkea "herkku" jollei oikein osaa tehdä, jos sitä tarkoitit sillä että et ole keittioihminen. Sinänsä tuollainen kori on,ihan kiva idea, mutta jos siis lahja saa maksaa satakin euroa, niin ehkä silti mieluummin jotain kunnollista. Vaikka elokuvalippuja.

Niin, mutta tuossa noita glögi- ja snapsireseptejä katselin, niin ei siinä mitenkään taitava vissiin tarvi ollakaan? Leipomiset sun muut mietityttää itseänikin kyllä :D

En usko että he hirveästi leffoissa käyvät. Ja jos käyvät, niin varmaan voivat ne itsekin maksaa. Jotenkin itse en vain diggaa tuosta lahjakortti-ideasta, jotenkin ei vain nappaa ostaa "rikkaille" ihmisille naurettavan pientä lahjakorttia.

Tarvitsevatko omaan taloonsa jotain, uusi rappuralli, lumikola, saunaan uudet kiulut ja pesuharjat?

Voisitko sinä käydä tekemässä heille joulusiivouksen, pestä ikkunat, matot, auton?

Lähetä heille hyvissä ajoin kirje, jossa sanot ostavasi kinkun yms. jouluruoat? Saavat sitten vaikka itse paistaa sen.

Jos te olette vähissä rahoissa ja appivanhemmat taas ei rahapulaa pode niin luulenpa että heistä tuntuisi kurjalta jos annatte jonku sadan euron lahjan.

Mun mielestä mieluummin jotain halvempaa. Vaikka itsetehdyt villasukat ja joku viina/viinipullo.

Tuo oli musta hyvä ehdotus että maksaa työn työllä esim. pesemällä ikkunat, auto ja joulusiivouksen tekeminen. Mietitte kuinka kauan appiukolla mennyt suurinpiirteiden aikaa teillä ja koitatte korvata vastavuoroisesti työllä. Ja niitä töitähän voi jakaa pitemmälle aikavälille. :)

Ostasin varmaan lahjakortin johonkin parempaan ravintolaan. Meillä sama ongelma ettei itellä rahaa ja molempien vanhemmilla on sitä enemmän. Eli pystyvät ostamaan kaiken mitä tarvitsevat.
Onko heillä jokin reissu tulossa? Omille vanhemmille olen tehnyt joskus niinkin että antanut vain rahan ja sanonut että käyttävät sitte reissussa sen esim siihen syömiseen tai johonkin muuhun mitä ovat reissussa suunnitelleet tekevänsä. Mutta siis niin että sille rahalle on tietty käyttö tarkoitus.

Yhteistyössä