Mikä etunimi teistä sitten käy, jos sukunimi on vaikka Korhonen (eli todella yleinen ja supisuomalainen)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kun ei vissiin voi pistää mitään vähänkään vierasperäistä, niin millainen nimi sitten tavissukunimeen sopii? Kun jos sitten antaa TOP-listan yleisimmän tavisetunimen ja tavistoisen nimen niin onpa sitten Aino Maria Korhonen, jonka etunimi on tusinaa, toinen nimi tusinaa ja vielä sukunimikin tusinatavaraa. Parhimmassa tapauksessa samassa päiväkotiryhmässä on toinenkin Aino Maria Korhonen...

Mikä tahansa suomalainen tavisnimi eli top 10- tai muuten yleiset nimet. Luontonimet kuten Lumikukka, Sadepilvi... Mun mielestä käy myös aika moni "suomalaistunut" nimi (esim. Melissa, Melina) ja kaikenlaiset helposti lausuttavat harvinaisemmat kuten esim. Katinka tai Miljaana.

Korhosen kanssa ei mun mielestä sovi Jennifer, Clarissa, tms.

Tällä "ei sovi tavissukunimen kanssa" -jutulla tarkotetaan mun mielestä sitä, ettei mitkään kirjoitusasultaan selvästi vieraskieliset nimet kuulosta hyvältä. Just Anatolian mainitsemat jenniferit ja clarissat ym. ei "sovi". Muuten kyllä tavalliseen sukunimeen voi yhdistää hyvinkin monenlaista etunimeä.

Entinen työkaverini nimesi lapsensa: Anastacia Virtanen (ei siis ollut virtanen, mutta vastaava sukunimi) En viitsi laittaa oikeaa sukunimeä kuitenkaan. Joutuu varmaan usein katsomaan nimeään väärin kirjoitettuna tai tavaamaan usein.

Mikä tahansa suomalainen tavisnimi eli top 10- tai muuten yleiset nimet. Luontonimet kuten Lumikukka, Sadepilvi... Mun mielestä käy myös aika moni "suomalaistunut" nimi (esim. Melissa, Melina) ja kaikenlaiset helposti lausuttavat harvinaisemmat kuten esim. Katinka tai Miljaana.

Korhosen kanssa ei mun mielestä sovi Jennifer, Clarissa, tms.

Komps. Eli kyllä niitä vaihtoehtoja on varmasti paljon, mitä tavallisenkin sukunimen kanssa "voi" antaa (tai mitkä kuulostaa hyvältä sen sukunimen kanssa).

Yhteistyössä