Mikä farkku-auto: Avensis, V50 vai Astra?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei osaa päättää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei osaa päättää

Vieras
Autokuume kovana ja mallia mietitään.

Nyt siis saa kehua tai haukkua ne kenellä kokemusta näistä on! Eli Toyota Avensis vm.10 ja uudemmat, Volvo V50 vm.10 ja uudemmat tai Opel Astra uusin malli eli vm.11 eteenpäin.

Polttoainepihi saisi tietysti olla, mutta kuitenkin tarpeeksi vääntöä. Ja sitten pohditaan, että bensa vai diesel (vuodessa ajoa noin 10000km)?

Noin vähillä ajoilla ehdottomasti bensakone ja noista vaihtoehdoista polttoainepihein on toyota (asiaan vaikuttaa tietysti kaasujalan raskaus ja kuljetettava taakka myös...)

Kattoisin varustelujen mukaan ja pakko sanoa, että värikin vaikuttaa... Avensis on noista isoin. Astra järkihintaisin. En tiedä, kattelisin jonkun kelpo yksilön myytävänä olevista vaihtoehdoista.

[QUOTE="vieras";23682737]Kattoisin varustelujen mukaan ja pakko sanoa, että värikin vaikuttaa... Avensis on noista isoin. Astra järkihintaisin. En tiedä, kattelisin jonkun kelpo yksilön myytävänä olevista vaihtoehdoista.[/QUOTE]

Kaikkien hinnat pyöriin vähän alle 30000e ja varustelutasot on katsottu sopiviksi, ehkä aika saman tasoista. Tarkemmin katsoin kulutuksia tarpeeksi isolla kW:llä ja Hv:llä, niin Avensis ja Astra aika samoissa ja V50 vähän enemmän. Avensis iso, mut Astra jotenkin nykyaikaisempi kojelaudaltaan ja ehkä parempi ajaa. Volvon ehkä saa unohtaa, kun taitaa olla aika pieni. No nyt ainakin ehkä yksi vaihtoehto tippunut pois.

Kaikista jotain:

Astra: auton, etenkin uuden, osto on tietenkin aina huono sijoitus, mutta Opelixissa tulee näistä vaihtoehdoista eniten takkiin. Eli arvo putoaa nopeasti. En ostaisi, jos tarkoitus pitää vain pari vuotta. Toisaalta laatu ja kestävyys arveluttaa, mikäli tarkoitus pitää pidempään. Kuitenkin tää uus farkku on mielestäni hyvän näköinen ja varmaan ihan passeli ajettava.

V50: en tykkää ulkonäöstä ja on pieni. Kaiketi hyvinkin luotettava ja laadukas tekele (katsastustilastot).

Avensis: hajuton ja mauton, ulkonäkö äärimmäisen tylsä. Luokkaa isompi kuin v50 ja Astra, jotka ovat alemman keskiluokan autoja. Pitänee arvonsa näistä parhaiten. Tämän valitsisin.

Kaikista jotain:

Astra: auton, etenkin uuden, osto on tietenkin aina huono sijoitus, mutta Opelixissa tulee näistä vaihtoehdoista eniten takkiin. Eli arvo putoaa nopeasti. En ostaisi, jos tarkoitus pitää vain pari vuotta. Toisaalta laatu ja kestävyys arveluttaa, mikäli tarkoitus pitää pidempään. Kuitenkin tää uus farkku on mielestäni hyvän näköinen ja varmaan ihan passeli ajettava.

V50: en tykkää ulkonäöstä ja on pieni. Kaiketi hyvinkin luotettava ja laadukas tekele (katsastustilastot).

Avensis: hajuton ja mauton, ulkonäkö äärimmäisen tylsä. Luokkaa isompi kuin v50 ja Astra, jotka ovat alemman keskiluokan autoja. Pitänee arvonsa näistä parhaiten. Tämän valitsisin.

Ollaan vertailtu ja ns. käytetyn ja ihan uuden Astran hinnanero on ihan minimaalisen pieni, joten melkein kannattavampi ostaa uusi. Avensiksessa taas käytetyn saa halvemmalla. Avensis olisi varmaan se ns. varmin arvonsa parhaiten pitävä malli, mut se on vaan jotenkin kovin tylsä sisältä, ihan perussettiä. On tää niin vaikeeta.

Kai se noista ois Toyota. Vaikka mua jotenkin kummastuttaa sen hinta. Se on jotenkin ylihinnoiteltu auto. Jälleenmyyntiarvonsa se säilyttää Opelia paremmin... Volvo ei kuuluis mun vaihtoehtoihin. Ainakaan tuo pikkuvolvo. Astra meillä on ollut, joten se on pieneksi todettu sekin. Takapenkin jalkatilat on aika onnettomat.

Äh. En mä ottas noista mitään. Joku iso Pösö ois ehkä meidän valinta. 508 tms.

[QUOTE="vieras";23682921]Kai se noista ois Toyota. Vaikka mua jotenkin kummastuttaa sen hinta. Se on jotenkin ylihinnoiteltu auto. Jälleenmyyntiarvonsa se säilyttää Opelia paremmin... Volvo ei kuuluis mun vaihtoehtoihin. Ainakaan tuo pikkuvolvo. Astra meillä on ollut, joten se on pieneksi todettu sekin. Takapenkin jalkatilat on aika onnettomat.

Äh. En mä ottas noista mitään. Joku iso Pösö ois ehkä meidän valinta. 508 tms.[/QUOTE]

Sitä paitsi Peugeotit on ihan sairaan hienosti muotoiltuja. :D

Mä ostaisin tolla rahalla (tai halvemmallakin) käytetyn E-mersun tai 500-sarjan bemarin, jossa hyvät varusteet. Kovin polttoainepihejä ne ainakaan isoilla koneilla tuskin ovat, mutta kaikkea ei voi saada. :cool:

Yhteistyössä