MIkä funktio on soft shel takilla? Miksi sitä niin kehutaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="annas";22339307]kiva päällä ja pitää hyvin tuulta[/QUOTE]

Eli se tuulen pitävyys on se juju?

Ok...mä ostin itselleni moisen. En kyllä teknisten ominaisuuksien vuoksi kun ne niitä tosiaan tiennyt, vaan ulkonäöllisten syiden vuoksi. Oli niin hieno :D

Softshell hylkii vettä mutta ei varsinaisesti ole vedenpitävä niin kuin goretex. SS on lämmin, kevyt ja tuulenpitävä, soveltuu mm lasketteluun hyvällä säällä.

[QUOTE="annas";22339307]kiva päällä ja pitää hyvin tuulta[/QUOTE]

Lisäksi hengittävyys on huippuluokkaa. Kahisevat kalvovaatteet hiostavat, mutta softshell ei.

Pyöräilen 15 km:n työmatkani silloin tällöin ja vaatteita löytyy joka lähtöön. Softshell-takki on ehdottomasti miellyttävin käyttää. Harmi, etten tarkene sillä enää. On niin tiukka, ettei sen alle voi lisätä välikerroksiakaan.

Lisäksi hengittävyys on huippuluokkaa. Kahisevat kalvovaatteet hiostavat, mutta softshell ei.

Pyöräilen 15 km:n työmatkani silloin tällöin ja vaatteita löytyy joka lähtöön. Softshell-takki on ehdottomasti miellyttävin käyttää. Harmi, etten tarkene sillä enää. On niin tiukka, ettei sen alle voi lisätä välikerroksiakaan.

Lisään vielä, että minun takissani vesipilariarvo on 10 000, joten pitää kyllä vettä riittävän hyvin. Vain kyynärtaipeet kastuivat kunnon vesisateessa vajaan tunnin aikana.

Skila Sport ja väri on sellainen turkoosin sininen. Vetoketjut on pinkkejä. Otin kuvan, mutta kameran akku loppu. Menee siis 3 min, jotta saan siihen senverta virtaa että kestää kuvan uloslataamisen.

itse ostin juuri ihanan Torstain Caramel softshelltakin, kaunis kuin mikä, ja lämmin tuulella, pitää myös vettä jonkinverran, eli tihkussa ei kastu. Löytyy myös pinkki-musta, samaa merkkiä. Ja Icepeakin valkoinen ohuempi softshell takki, lisäkis mustat softshell housut löytyy, nekin aivan ihanat päällä.

[QUOTE="softis";22339548]itse ostin juuri ihanan Torstain Caramel softshelltakin, kaunis kuin mikä, ja lämmin tuulella, pitää myös vettä jonkinverran, eli tihkussa ei kastu. Löytyy myös pinkki-musta, samaa merkkiä. Ja Icepeakin valkoinen ohuempi softshell takki, lisäkis mustat softshell housut löytyy, nekin aivan ihanat päällä.[/QUOTE]

No mä tässä juuri pohdin, että onkohan mulla tuon lisäksi 2 muutakin shofshelliä?!? Mulla on haltin punainen takki joka tuntuu hyvin samanlaiselta materiaalilta ja sitten vielä Torstain sinivihreä (en oikeen tiedä onko se sininen vai vihreä) takki, joka myös tuntuu samantyyliseltä.

Se Haltin takki kyllä kestää sateessakin. Torstain takkia en ole koskaan vielä käyttänyt joten siitä en tiedä.

[QUOTE="softis";22339570]ihanan pirtsakka tuo sinun turkoosi takki, saako udella, paljonko siitä maksoit?
Omastani maksoin 69,90e[/QUOTE]

29€ :D Ostin sen siis Luhdan Outlet-myymälästä joka on nyt Turussa 4 päivän ajan. Siitä Torstain takista pulitin vissiin huntin ja Haltin takki taisi maksaa vielä enempi. Siksi nyt olenkin ihan täpinöissäni, kun sain näin halvalla :)

Juuri tänään näin mainoksen soft shell -takista, jossa vesipilariarvo 20 000.
Aiemmin olin itsekin miettinyt että mihin keleihin sopii, mutta kyllä tuo on jo täysin vedenpitävä.

Yhteistyössä