Mikä ihme mullon mahassa???!!! Kipee jo iät ja ajat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
Varoitus: itkua ja marinaa, ei teitä varmaan kiinnosta, mutta kiitollinen olisin jos joku osaisi tähän jotakin neuvoa...

Elikäs. Minä olen aina stressannu vatsallani, mutten ikinä niin pahasti kuin viimeisten parin kk.n aikana. Ennen oli vaan ilmavaivoja ja ummetusta. Nyt on tullut lisää stressiä autokoulusta ja loputtomasta univelasta. Lisäoireiksi tuli närästys ja päivittäiset polttavat mahakivut (joka päivä pariin otteeseen kipuja). Usein myös kuvotuksen tunnetta, eli oksettaa mutten oksenna. Olen jo monta kuukautta yrittänyt laihduttaa, niin olen syönyt pienempiä annoksia ja terveellisemmin. Viime lauantaina menin kaverin kanssa kiinalaiseen ravintolaan ja söin suuren annoksen ankkaa. Ikinä ennen minulla ei ole tullut siitä mitään oireita, en usko että tämä johtuu ankasta. Kai se on jo sulannut ja poistunut, mutta mahakipu jatkuu. Se alkoi heti ankan jälkeen ja on jatkunut siitä asti non-stop. Ei ole mitään älyttömän sairaan kipeää, mutta kummiski kipeää. Minulla on hyvä kipukynnys, mutta ärsyttää jatkuva kipu. Kipu on selvästi jossain muualla kuin lihaksissa tai läskissä. Itseasiassa, taitaapi olla oikealla puolella enimmäkseen ja siitä säteilee keskemmäs.

Mielessä kauhuskenaariot syövästä ja umpilisäkkeestä. On jo kauan ollut sellainen tunne, että minulla ei ole kaikki kunnossa tuolla navan alla. En varmaan ikinä saa mielenrauhaa ennen kuin se koko maha kuvataan tai ultrataan.. Mutta mitäs niille sanois ku tk.n maanantaina soitan, että ne uskoo että on oikeasti hätä? Ei ne ota minua ikinä tosissaan, kun äänikin on kuin teinillä.... :kieh:

Kaiken kaikkiaan tätä mahakipua on jatkunut siitä saakka kun minulla oli autokoulussa yksi pirun rasittava ajo-ope 3-4 viikkoa sitten. Ajattelin silloin kun mahakivut alkoi, että se saatanan äijä aiheuttaa mulle mahahaavan. tässäpä sitä.. veristä oksennusta tai vuotoa ihan väärästä reiästä odotellessa...

Lohdutuksen sana: jos sulla olis umpisuolen tulehdus, niin et sinä olis sitä ptitäny montaa viikkoa. Se on meinaan niin juutaan kipeä, että on pakko mennä lääkäriin. Mutta kannattaisko sun kuitenkin kävästä vaikka trekan juttusilla, koska eihän tuo ole normaalia?

nyt menin musiikki kuulokkeissa nukkumaan niin nukuin pitkästä aikaa täysin sikeästi koko yön. Nukuin niin tyrmässä, etten edes heränny mahakipuun, vaikka se kyllä on jatkuvasti läsnä.. Onneksi vauvaki nukku koko yön putkeen. Jospa sillä tulis pitkästä aikaa joku rytmi niin saisin univelat pois. Olen kyllä huomannut, että mahakipu on yöllä pahentunut jos on pitäny pomppia ylös. Nyt tosiaan nukuin ihan sikeästi 8 tuntia. Olisin saanu nukkua enempiki jos keskimmäinen lapsi ei olis tullu kälättämään meidän huoneeseen ja herättäny vauvan.. Kumma kun viikolla noita isompia saa jo herätellä kauan aikaa ennen ku nousevat, mutta nyt viikonloppuna noustiin ihan liian aikasin. Tai no just siihen aikaan ku tarttis viikolla nousta.

Herätessä oli rakko täynnä niin mahakipukin pahempi. En sitte olis varmaan enää saanu unta vaikka vauva olis nukkunu. Olen sen huomannut, että mahakipu pahenee aina kun maha tai rakko on täynnä. Jos siellä niiden välilä on jotain mitä ne painaa? Kävin jo vessassa mutta yhä mahaa polttelee ja pistelee/kihelmöi.. Miten tuota kipua nyt kuvailis... Turvotustakin on.

Mä en nyt tiedä onko tää pelkästään vanhojen ihmisten tauti, mutta mun mummolla alkoi kanssa tommonen jatkuva mahakipu joka alkoi vuonna -98-.

Sitten pitkällisten tutkimusten jälkeen kävi ilmi, että mummoni suolisto ei pysty enää käsittelemään tiettyjä ruoka-aineita esim. punainen liha ja tietyt mausteet.

Ensiavuksi kokeilesin maitohappobakteereja ja jos ei helpota, niin sitten lääkäriin.

hyiiiii.. uusi oire, jos tämä nyt tähän mahaan liittyy.. Napa on alkanu tuottamaan kauheasti sitä töhnäänsä.. :x vatsaani pitelin niin sormi osu napaan ja kas mitä kuivunutta siinä oli ihan reunojen yläosassa. Aattelin putsata ne pois ettei haise, niin sieltä navan pohjalta löyty ihan kamalasti märkää töhnää.. :x

Yhteistyössä