mikä ihme siinä YH:äidissä on niin ärsyttävää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tilhi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tilhi

Vieras
vielä pahempi taitaa olla sellainen joka käy töissä elättääkseen perheensä?
ja ihan paha paha on jos käy silloin tällöin ulkona bilettämässä kun lapsi on isällään?
ja täysin paska äiti ja huono nainen on sellainen joka on yh vaikka exä ei ole juoppo, ei hakkaa, ei harrasta henkistä väkivaltaa eikä petä.. tai siis ei ole tehnyt noita yhdessä olo aikana..

onko mielikuva yh äideistä oikeasti niin huono? ja jos on niin miksi?

Mua ei vois vähempää kiinnostaa jonkun täysin vieraan ihmisen kommentti :D
Käyn töissä, elätän pikku perheeni itse, olen tyytyväinen näin. Ja juu, en käy ulkona, siis ravintoloissa koska ei kiinnosta. Seksi kuuluu mun mielestä rakkauteen.
Mulle ei ole mitenkään vaikeeta olla ilman, oma käsikin on keksitty.
Ja miten mun aikani riittäis mieheen, on työ, lapset ja eläimet?

Ei mullakaan mitään huonoa kuvaa ole...
Kaikki käy joskus bilettämässä.En tiiä katsooko osa naisista sitten että ne yh äipät on siellä saalistamassa heidän varattuja miehiä.
Ehkä se on kateutta tms.
En tiiä.
Musta on hyvä että yh:t käy tuulettumassa ja elävät elämäänsä myös ilman lapsia.
Jaksavat paremmin lasten kanssa myös kun muutakin elämää.

Syynä on varmaankin se, että lukiessaan palstalla kirjjoittelevia mammoja, niin parisuhteessa elävät haluaisivat kaikin keinoin yh-äideiksi ja yh-äidit ihmettelevät mistä saisi tai miksi ei saa miestä. Yh-äitejä ei kiinnosta muiden kommentin , vaikka he itse tuputtavat omia elämänkokemuksiaan ja elämän surkeutta kaikille muille lukijoille. Erityisesti he ovat kärkkäitä loukkaantumaan, jos joku on heidän kanssaan eri mieltä näistä perheasioista. Joskus odottaisi myös naisten laajemminkin ajoissa miettivän, haluavatko he miehen ja/tai lapsia, koska omien mieleitekojen ja halujen tuloksena on sitten muutamia onnettomia lapsia ja miehiä, vanhempia ja appivanhempia kärismässä, vain koska nainen on syntymästään saakka pyörällä päästään, eikä tiedä mihin elämän pitäisi olla menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Kaikki käy joskus bilettämässä.En tiiä katsooko osa naisista sitten että ne yh äipät on siellä saalistamassa heidän varattuja miehiä.
Ehkä se on kateutta tms.
En tiiä.
Musta on hyvä että yh:t käy tuulettumassa ja elävät elämäänsä myös ilman lapsia.

Ehkä ongelma onkin juuri se, että nämä yh-äidit ottavat ja jättävät surutta miehiä ja rikkovat perheitä omalla toiminnallaan. He katsovat olevansa oikeutettuja käyttämään miehiä kertakäyttötavarana. Lapsia saattaa olla useamman miehen kanssa ja taas haetaan sitä ihanaa elämän prinssiä, jonka kanssa muutetaan yhteen muutaman viikon seurustelun jälkeen, tehdään taas uusi yhteinen ihana "merkkauslapsi" ja sitten heitetään mies ulos uuden tieltä.

tää yh-äitien haukunta taitaa olla vaan sellasta naurettavaa yleistystä.
Samaahan tehdään varmaan ihan "normiperheen" äideistä.. esim. ne on lihavia,ne ei välitä miltä näyttää tms.

Olen siis itse myös yh.Eikä mua haittaa vaikka jotkut on noin ahdasmielisiä,että pitää mua jotenkin huonompana.Siinäpähän vaivaavat päätään tuollaisilla ajatuksilla,ei jaksa hetkauttaa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä se on kateutta tms.
En tiiä.

Ehkä ongelma onkin juuri se, että nämä yh-äidit ottavat ja jättävät surutta miehiä ja rikkovat perheitä omalla toiminnallaan. He katsovat olevansa oikeutettuja käyttämään miehiä kertakäyttötavarana. Lapsia saattaa olla useamman miehen kanssa ja taas haetaan sitä ihanaa elämän prinssiä, jonka kanssa muutetaan yhteen muutaman viikon seurustelun jälkeen, tehdään taas uusi yhteinen ihana "merkkauslapsi" ja sitten heitetään mies ulos uuden tieltä.

Höpö höpö...taidat olla juur sellanen joista ap puhui.

Meinaatko että yh:t haluaa vain ja ainoastaan lapsia ja mahollisimman monen miehen kanssa???
En ole yhtään moista yh:ta tavannut.En miestä enkä naista.

Alkuperäinen kirjoittaja ei tajua kysymystä:

siis miksi yhäitejä pidetään huonoina,tyhminä,sivistymättöminä...?
miksi nuo aiemmin luettelemat asiat huonontavat entisestään?

että yh äiti joka on kiltisti lasten kanssa kotona, on eronnut hakkaavasta juoppomiehestä eikä käy bilettämässä on parempi kuin yh äiti joka käy töissä, on eronnut kun ei vaan suhde toiminut, käy välillä ulkona? siis noi nyt on karkeita esimerkkejä... ja miksi nuo molemmat ovat huonompia kuin äiti joka elää avo/avioliitossa lastensa isän kanssa ja käy/ei käy töissä, käy/ei käy ulkona..

yksinhuoltajan ei tarvitse olla "yhteiskunnan elätti". tunnen montakin ketkä käyvät töissä ja pystyvät antamaan jo omalla palkallaan ja muutenkin lapsilleen ihan yhtä hyvän elämän kuin kahdenkin huoltajan perhe.
Minusta se että jos jää vaikka yhden yli 1 v ikäisen lapsen kanssa yksin tai parin alle kouluikäisen, se ei estä käymästä töissä niinkuin "muutkin".
ja jos pärjää tuilla niin pärjää, ei kai siinä muuta.

En ole huomannut että yh-äiti olisi parjattu. Tällä palstalla korkeintaan, missä kateus vallitsee. Totta kai jokainen nainen tietää että miestä ei perheessä tarvita mihinkään, se vain pilaa ilman.

Yksi asia mua on tässä aina ihmetyttänyt: kun nainen eroaa (mahdollisesti pitkästäkin) avioliitosta esim. siitä syystä, että mies löytää toisen, niin miten kunnon kansalaisesta tulee yhdessä yössä kaikkien halveksima tuilla elävä, kaikkien kanssa lisääntymään pyrkivä lumppu? Miten se on mahdollista? :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja tilhi:

että yh äiti joka on kiltisti lasten kanssa kotona, on eronnut hakkaavasta juoppomiehestä eikä käy bilettämässä on parempi kuin yh äiti joka käy töissä, on eronnut kun ei vaan suhde toiminut, käy välillä ulkona? siis noi nyt on karkeita esimerkkejä... ja miksi nuo molemmat ovat huonompia kuin äiti joka elää avo/avioliitossa lastensa isän kanssa ja käy/ei käy töissä, käy/ei käy ulkona..

Noh, voin puhua vain omasta puolestani. Olen varmasti koulutetumpi kuin 90% palstalaisista, käyn bilettämässä silloin kun siihen on mahdollisuus eli noin 2 kertaa vuodessa. 1-vuotiaalla lapsellani on hyvä isä, joka juuri meni tahollaan naimisiin. En halua lisää lapsia avioliitosta puhumattakaan. ottaisin mielelläni kunnollisen kumppanin, jos vain sellainen jostain löytyisi.

Yleisin yleistys on se että yh-on joko jätetty tai hän on itse jättänyt.
On myös yh-vanhempia jotka ovat sitä tahtomattaan puolison kuoltua.
Se asia on aina unohdettu näissä yh-keskusteluissa.

:laugh:
Täällä yh joka ei ole miehiin päinkään katsonut 5 vuoteen, eikä tulis mieleenkään enää sellasta toista kertaa riippakiveksi ottaa. Lapsia ei myöskään enempää tule.
Ehkä alan seurustelemaan joskus tulevaisuudessa, mutta yhteen en tule koskaan muuttamaan, eikä nyt kiinnosta vielä edes seurustelut.

Ehkä se on kateutta tms.
En tiiä.

aijaa :D voi, harvoin kuulee jotain noin fiksua ja mahtavaa.
Sun miehes siis on PETTÄNYT sua? Sääli... mutta ehkäpä ansaitsit sen.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Yleisin yleistys on se että yh-on joko jätetty tai hän on itse jättänyt.
On myös yh-vanhempia jotka ovat sitä tahtomattaan puolison kuoltua.
Se asia on aina unohdettu näissä yh-keskusteluissa.

Niin, ja minua taas kovasti kiinnostaa miksi ihminen on parempi yh jos sen puoliso on kuollut, kuin jos se on vain esim jättänyt sen.
:headwall: Onko leski jotenkin pyhä olento, ja muut yh:t syntisiä?

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Yksi asia mua on tässä aina ihmetyttänyt: kun nainen eroaa (mahdollisesti pitkästäkin) avioliitosta esim. siitä syystä, että mies löytää toisen, niin miten kunnon kansalaisesta tulee yhdessä yössä kaikkien halveksima tuilla elävä, kaikkien kanssa lisääntymään pyrkivä lumppu? Miten se on mahdollista? :xmas:

ei pysty käsittään :D

Alkuperäinen kirjoittaja tilhi:

Jo noin puolet parisuhteista kariutuu ja sitten tulee yh-äitejä,(joista suuri osa ei ole yh-äitejä, vaan yhteishuoltajuudessa tai lähivanhempia) niin aika suuri määrä on sitten hakkaavia ja juoppoja miehiä.

Tämä on samaa järjetöntä yleistystä ja leimaa tästä aiheesta kirjoittavia. Ei näiden nyrkkeilysäkkien entiset miehet ole useinkaan hakkaavia juoppoja.

Monta kertaa myös mies hakee eroa. tyhjäpäisestä kanasta, joka ei osaa perunoita keittää, vaan makaa sohvalla ja lukee seiskaa, kun mies tekee pitkää päivää, jotta akka saa maata tai juoruta kavereiden kanssa puhelimessa ja tekstailla koko päivän.

Tutkimusten mukaan lapsi tarvitsisi läsnäolevan isän / äidin. Mua ainakin harmittaa lapsen/ lasten puolesta.
Luulen että harva YH on perehtynyt tai edes kiinnostunut lapsen henkisestä kasvusta ilman läsnäolevaa isää tai äitiä...
Netti on täynnä tietoa :-)

Yksinhuoltajan lapsella on useammin risaisempi tulevaisuus.. poikkeuksia lukuunottamatta ( suuntaan ja toiseen ). Mutta tilastojen valossa. Sekin löytyy netistä. En ala väittelemään.

Se on pakko tehdä yleistyksiä, että jaksaisi sitä omaa huonoa perhe-elämää. En ainakaan haluaisi uskoa, että omaan elämäänsä tyytyväinen ihminen alkaisi systemaattisesti haukkua toisia.

Yhteistyössä