mikä ihme tässä mun kurkussa on kun öisin en pysty nukkumaan kun sattuu niin paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pippuri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pippuri"

Vieras
Nyt kaks yötä valvonu kun ihan todella on särkenyt niin paljon,viime yönä nukuin puoliistuvassa asennossa kun ei pystynyt makuuasennossa olemaan.Se särky on ihan sanoinkuvaamatonta mut sit päivällä se on ihan siedettävää.Nyt tullu sit nuhakin oikeen kunnolla.
Miten sitä töihin jaksaa huomenna jos taas yö on tollanen et puol 4 aikaa viel valvoo...

[QUOTE="vieras";25252287]Olettaisin, että olet kipeä.[/QUOTE]

Katos vaan kas kun en ite ole huomannu.
On mulla ennenkin kurkku ollu kipee muttei koskaan näin kipee eikä varsinkaan niin et olis öitä joutunu sen takia valvomaan. onkohan tää jotain muuta kun tavallinen kurkkukipu?

[QUOTE="hanna";25252355]kysta/paise?[/QUOTE]

no tuskin,kai toi terveydenhoitaja olis sen nähny kun perjantaina katto mun kurkkuani.Tää on kyl pahentunut sitten perjantain.

Mulle tuli muutama viikko sitten yks kaks ihan älyttömän kipeä kurkku, ja sitä kesti muutaman päivän, kunnes oli pakko mennä lääkäriin. Terveyskeskuksessa oli aika kiire, eikä viljelyä otettu, mutta lääkäri antoi "varmuuden vuoksi" antibiootit, jotka otin, koska syön niitä niin harvoin, ettei varmaan ollut haittaa (viimeksi varmaan yli 10 vuotta sitten). Kipu alkoi hellittää, mutta sitten tuli vielä pariin otteeseen uusi kurkkukipu, jota hoidin sitten Bafucinilla ja juomalla paljon kuumaa juomaa. Mutta siis kokonaisuudessaan olin kipeä enemmän tai vähemmän 4 viikkoa, yskää oli lisäksi, mutta varsinaista nuhaa ei. Muutama päivä sitten mun miehelle tuli sama juttu.

Kuulemma nyt on liikkeellä todella sitkeitä pöpöjä, mut jos tuo jatkuu sulla ja on tosi kurja olo, niin kannattaa tietty käydä lääkärillä, varsinkin, jos tulee kuumetta. Mut se Bafucin kyllä helpottaa kipua.

[QUOTE="hanna";25252388]ottiko nieluviljelyn?[/QUOTE]

Otti ja huomenna saa vastauksen,mutta mietin vaan kun sen otti työterveyshuolto ja se sano et katotaan sit ma et miten on et tarviiko ab kuurin mut jaksanko mä huomenna lähteä töihin kun työpaikka on 50km päässä.Ja täällä jos meen lääkärille niin se maksaa,työterveys kuitenkin ilmanen vaikka tietty lääkkeet maksaa.

tää kauhee nuha on tullu eilisen aikana,oli tätä jo perjantaina hiukan mut eilen paheni ja tänää olen niistäny niin et päässä soi.

[QUOTE="Mä kans";25252390]Mulle tuli muutama viikko sitten yks kaks ihan älyttömän kipeä kurkku, ja sitä kesti muutaman päivän, kunnes oli pakko mennä lääkäriin. Terveyskeskuksessa oli aika kiire, eikä viljelyä otettu, mutta lääkäri antoi "varmuuden vuoksi" antibiootit, jotka otin, koska syön niitä niin harvoin, ettei varmaan ollut haittaa (viimeksi varmaan yli 10 vuotta sitten). Kipu alkoi hellittää, mutta sitten tuli vielä pariin otteeseen uusi kurkkukipu, jota hoidin sitten Bafucinilla ja juomalla paljon kuumaa juomaa. Mutta siis kokonaisuudessaan olin kipeä enemmän tai vähemmän 4 viikkoa, yskää oli lisäksi, mutta varsinaista nuhaa ei. Muutama päivä sitten mun miehelle tuli sama juttu.

Kuulemma nyt on liikkeellä todella sitkeitä pöpöjä, mut jos tuo jatkuu sulla ja on tosi kurja olo, niin kannattaa tietty käydä lääkärillä, varsinkin, jos tulee kuumetta. Mut se Bafucin kyllä helpottaa kipua.[/QUOTE]

Mulle tuli kans ihan yhen illan aikana,alko keskiviikkona ja sit pe oli jo pahempi ja nyt ihan tuskanen.Oon vetäny buranaa ja strepsilsjä ja bafusinejä mut mikään ei auta:( mulla oo koskaan ollu tällästä kurkkukipua,nuhan nyt vielä kestää mut tää kurkku...ja kun ei oo ees saanu nukuttua kunnolla kahteen yöhön.
Kai se on lääkäriin mentävä mut olis helpompi mennä työpaikan lääkärille kun siellä nyt on ne viljelyt ym otettu kun se et menen asuinpaikan lääkärille joka ei sit tiedä asiasta yhtään mitään mut lähenkö mä nyt sit aamulla 6 aikaan 50km päähän vaan sen takia et pääsen työterveyslääkärille....ja kun ei mulla ole ollu kuumetta sitten keskiviikon ja töissä olin ihan normisti koko viikon.

[QUOTE="pippuri";25252477]Mulle tuli kans ihan yhen illan aikana,alko keskiviikkona ja sit pe oli jo pahempi ja nyt ihan tuskanen.Oon vetäny buranaa ja strepsilsjä ja bafusinejä mut mikään ei auta:( mulla oo koskaan ollu tällästä kurkkukipua,nuhan nyt vielä kestää mut tää kurkku...ja kun ei oo ees saanu nukuttua kunnolla kahteen yöhön.
Kai se on lääkäriin mentävä mut olis helpompi mennä työpaikan lääkärille kun siellä nyt on ne viljelyt ym otettu kun se et menen asuinpaikan lääkärille joka ei sit tiedä asiasta yhtään mitään mut lähenkö mä nyt sit aamulla 6 aikaan 50km päähän vaan sen takia et pääsen työterveyslääkärille....ja kun ei mulla ole ollu kuumetta sitten keskiviikon ja töissä olin ihan normisti koko viikon.[/QUOTE]

No se on hyvä, että viljely on otettu. Mulle sanoi farmaseutti, että täytyy olla tarkkana, ettei ole kyse vaikka siitä mykoplasmasta tms. Mut tosiaan ihan kuin sulla, niin mulle se kipu iski ihan yhtäkkiä yhden yön aikana, eikä sitä ennen ollut mitään vilustumisoireita, esim. palelemista. Enkä muista vastaavaa kurkkukipua kokeneeni. Koeta jaksaa, tiedän, miten inhottavaas se on, ja mulla kans meni yöt ihan plörinäksi, yskä pahensi asiaa.

[QUOTE="Mä kans";25252498]No se on hyvä, että viljely on otettu. Mulle sanoi farmaseutti, että täytyy olla tarkkana, ettei ole kyse vaikka siitä mykoplasmasta tms. Mut tosiaan ihan kuin sulla, niin mulle se kipu iski ihan yhtäkkiä yhden yön aikana, eikä sitä ennen ollut mitään vilustumisoireita, esim. palelemista. Enkä muista vastaavaa kurkkukipua kokeneeni. Koeta jaksaa, tiedän, miten inhottavaas se on, ja mulla kans meni yöt ihan plörinäksi, yskä pahensi asiaa.[/QUOTE]

Ei mullakaan ollu mitään ensioireita vaan iski ihan yhtäkkiä,mua ei ole vielä pahemmin yskittäny vähän vaan mut en ees uskalla yskiä.No katon aamulla jos sit meen töihin vaikka ihan vaa lääkärin takia vaikka saanhan mä ne tulokset puhelimessakin ja sit menisin tänne lääkäriin ja voin sit kertoa mikä oli viljelyn tulos ni täällä lääkärille.

Kai se tästä joskus helppaa ja jos sais lääkkeet.

[QUOTE="pippuri";25252577]Ei mullakaan ollu mitään ensioireita vaan iski ihan yhtäkkiä,mua ei ole vielä pahemmin yskittäny vähän vaan mut en ees uskalla yskiä.No katon aamulla jos sit meen töihin vaikka ihan vaa lääkärin takia vaikka saanhan mä ne tulokset puhelimessakin ja sit menisin tänne lääkäriin ja voin sit kertoa mikä oli viljelyn tulos ni täällä lääkärille.

Kai se tästä joskus helppaa ja jos sais lääkkeet.[/QUOTE]

Se on yhtä tuskaa nyt, mut kyllä se sit helpottaa! Jaksuja!

Yhteistyössä