mikä ihmeen kipu tämän on?! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Babyfever1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Babyfever1

Aktiivinen jäsen
21.06.2012
648
75
28
Osaisko kukaa auttaa mua...perjantaina viimeks sattui ja nyt taas :(
eli oon raskaana 25. viikolla ja oikealla alaselässä pakaran yläpuolella vihloo/koskee kävellessä/pystyssä ollessa. Istuessa on hyvä olla ja tietty levätessä jalat koukussa...
Kipu ei säteile mihinkään...
Tosiaan perjantaina kesti 6 tuntia ja sit ku lepäilin jonkuu aikaa jalat sohvan seläkänojalla, ni kipu vihdoin hävis..nyt taas sama homma :/

Voi olla iskias tai vastaava (vaikkei mihinkään säteilekään, ainakaan vielä...). Raskausaikana noita kaiken maailman kipuja, kolotuksia ja vihlomisia nyt vain valitettavasti tulee, toisille enemmän ja toisille vähemmän :/ Laiha lohtu, mutta harvoin ne vaarallisia ovat vaikkakin inhottavia

No itsekin miettinyt iskiasta, mut kun kaikki puhuvat että se säteilee jalkaa kohti, ni oon ajatellut, ettei se sitä olisi....mut jos kerta voi olla sellaistakin, ettei säteile, ni sithän se ehkä voiskii olla...!?! :/ on kyllä inhottava, joutuu ny kyyryssä kävelee :D

Osaisko kukaa auttaa mua...perjantaina viimeks sattui ja nyt taas :(
eli oon raskaana 25. viikolla ja oikealla alaselässä pakaran yläpuolella vihloo/koskee kävellessä/pystyssä ollessa. Istuessa on hyvä olla ja tietty levätessä jalat koukussa...
Kipu ei säteile mihinkään...
Tosiaan perjantaina kesti 6 tuntia ja sit ku lepäilin jonkuu aikaa jalat sohvan seläkänojalla, ni kipu vihdoin hävis..nyt taas sama homma :/

Piriformislihas eli yksi pakaralihaksista jumissa. Voi myös painaa iskiashermoa, jollain iskias kulkee piriformislihaksen läpi.

Luin tuosta piriformis kivusta, et se olis huono just istuessa, mutta kun tää ei koske yhtään istuessä, vaan just kävellessä!! Vähän vaikee sen takia yrittää lenkkeilläkkään :/ ainakaa kun kipua on, ni ei tulis kuuloonkaan!!

No itsekin miettinyt iskiasta, mut kun kaikki puhuvat että se säteilee jalkaa kohti, ni oon ajatellut, ettei se sitä olisi....mut jos kerta voi olla sellaistakin, ettei säteile, ni sithän se ehkä voiskii olla...!?! :/ on kyllä inhottava, joutuu ny kyyryssä kävelee :D

Mutta pääset vielä käveleen kuitenkin? ;) Itse odotan nyt kolmatta vkolla 37 eikä ole ollenkaan itsestään selvää että pääsisin enää joka kerta ilman apua liikkeelle, jos pääsen jaloilleni lainkaan.... Onneksi ei ole enää montaa viikkoa tätä jäljellä! |O
Tuohon iskiakseen auttaa pakaran venytys ja juurikin tuo että lepuuttaa jalkojaan esim siellä sohvan selkänojalla (valitettavasti tämä ei tahdo enää viimeisellä kolmanneksella onnistua...), ja mahd muihin kipuiluihin se ettei jää paikalleen vaan mahdollisuuksien mukaan liikkuu ja lepää :)

Inhottavaa : / Näin jo muutamaan kertaan poikineena voisin antaa ystävällisen neuvon pyytää vaikka neuvolasta lähetettä fysioterapeutille tms niin että saisit tuohon apua mahd pian ja oppisit ehkä jotain kikka kolmosia kuinka välttää/helpottaa moisia vaivoja jatkossa, ne kun todennäköisesti eivät ainakaan helpota tulevina viikkoina. Jäljellä olevat 15 viikkoa tulevat olemaan piiiiitkät jos suurimman osan aikaa sattuu ja kolottaa johonkin päin (jep, kokemuksen syvä rintaääni :D )

Yhteistyössä