Mikä ihmeen kohtaus se on jos syön kaurapuuroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kaksi kertaa on tullut sellainen nyt keväällä! Eilen viimeksi.
Söin siis kaurapuuroa aamupalaksi ja laitoin sen keskelle vähän mansikkahilloa. Lähdin kaupoille ja 1-1,5 tunnin päästä tuli kauhea olo, kädet tärisin niin että sen näkee, heikotti, huimasi, tuntui etten pysty seistä enää, teki mieli kauheasti makeaa ja suolaista. Ostin äkkiä vähän suklaata ja sipsipussin, söin pari palaa molemmista ja istuin autossa. Vähitellen olo meni pois.

Viimeksi ihan sama kohtaus tuli kun söin kaurapuuroa ja lähdin kävelylle. Siellä ei ollut mitään ruokia mukana joten piti sinnitellä kohtaus ohi hikoillen, ähkien ja täristen.

Mikä kaurapuurokohtaus tuo on?
Pidän puurosta mutta en enää halua syödä sitä. Jos syön leipää niin ei käy noin.

Onko sulla pikakaurahiutaleita? Js, niin osta tavallisia.

Keitä seuraavalla kerralla puuro maitoon ja laita hillon sijaan voisilmä. Ja ripsauta pintaan jöisiä mustikoita tai mansikoita.

Liian nopeita hiilihydraatteja eikä rasvaa sun puurosatsissa leipäaamiaaiseen verrattuna.

Käytin pikahiutaleita.
Normaalisti en syö suklaata tai sipsejä viikolla, nyt vain tuli sellainen todella outo heikotusolo että tuli olo että on pakko saada jotain makeaa ja jotain suolaista. Jos syön suklaata niin se on vain viikonloppuisin ja sipsiä syön ehkä muutaman kerran vuodessa. Eli ei ne ole perusravintoani kumpikaan.
Syön aina ihan normaalia terveellistä kotiruokaa.

Verensokereita testattiin viimeksi 4 v sitten kun olin raskaana.

Ap

Tuollainen kohtaus on mulle tuttua. Ei tule kohtauksia, kunhan en syö äkisti mitään nopeaa hiilaria, kuten esim. just jotain kaurapuuroa yms. paljon hiilihydraatteja sisältävää ruokaa. Mulla on himo sipseihin ja jos olen syönyt edeltävinä päivinä vähähiilihydraattisesti ja muutenkin niukasti, noita oloja tulee. Se on just kakkamaista, jos kohtaus tulee kesken lenkin.

Kaksi kertaa on tullut sellainen nyt keväällä! Eilen viimeksi.
Söin siis kaurapuuroa aamupalaksi ja laitoin sen keskelle vähän mansikkahilloa. Lähdin kaupoille ja 1-1,5 tunnin päästä tuli kauhea olo, kädet tärisin niin että sen näkee, heikotti, huimasi, tuntui etten pysty seistä enää, teki mieli kauheasti makeaa ja suolaista. Ostin äkkiä vähän suklaata ja sipsipussin, söin pari palaa molemmista ja istuin autossa. Vähitellen olo meni pois.

Viimeksi ihan sama kohtaus tuli kun söin kaurapuuroa ja lähdin kävelylle. Siellä ei ollut mitään ruokia mukana joten piti sinnitellä kohtaus ohi hikoillen, ähkien ja täristen.

Mikä kaurapuurokohtaus tuo on?
Pidän puurosta mutta en enää halua syödä sitä. Jos syön leipää niin ei käy noin.
Liian terveellistä ruokaa?

Mulla on tuo sama monesti tullut. Olen syönyt töissä välipalan n. 9.00. Ruokavaliossa ei ole ollut muutosta. Verensokerissa ei ole häikkää. En tiedä mistä johtuu.

Kaurapuuron joukkoon neitsytoliiviöljyä 1rkl, hyppysellinen suolaa ja tilkkanen maitoa.
1dl normaaleja Elovenan täysjyväkaurahiutaleita ja 4 dl vettä. Kiehautetaan ja sekoitetaan sen verran että saostuu.

Yhteistyössä