mikä ihmeen mun jalkaan tuli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Oltiin perjantaina elokuvissa ja sen jälkeen toista jalkaa on säären kohdalta särkenyt vähän (pientä särkyä, lähinnä ärsyttävän tuntuista ennemmin kuin kipeää) jalkaa särkee oikeastaan vaan levossa (makoilessa,istuessa,autolla ajaessa) Mikäköhän siihen on tullut? onkohan vaan jämähtänyt?

Onko siinä mitään kipeämpää kohtaa esim. painaessa? Jos on, laskimotukkotulehdus tai veritulppa tai joku verisuoni katkennut (näkyykö mustelmaa). Todennäköisempi kuitenkin laskimotukkotulehdus tai sit tuo katkeaminen. Tulevat siitä, kun istuu pitkään paikallaan eikä veri kierrä kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Onko siinä mitään kipeämpää kohtaa esim. painaessa? Jos on, laskimotukkotulehdus tai veritulppa tai joku verisuoni katkennut (näkyykö mustelmaa). Todennäköisempi kuitenkin laskimotukkotulehdus tai sit tuo katkeaminen. Tulevat siitä, kun istuu pitkään paikallaan eikä veri kierrä kunnolla.

Ei tunnu kipeämpää kohtaa. Mustelma on, mutta mun mielestä se on tullut jo aikaisemmin. Verisuonet näkyy siinä jalassa tosi hyvin, toisessa paljon himmeämmät (tuskin tuolla mitään merkitystä?)

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
'Levottomat jalat'?
Eikö tuo ole yleisintä vanhemmilla ihmisillä?

Poikkeukset. Muista poikkeukset. On sitä nuoremmillakin.

Mulla ainakin on. Varsinkin iltaisin :$

Samoin täällä. Siihen auttaa kuulemma magnesiumin syönti eli banaania naamaan vaan =) Inhottava vaiva tosin!

Millaisia sun oireet on?

Enimmäkseen semmoinen ärsyttävä, kiristävä tunne. Jalkaa ei pysty pitämään paikoillaan, pakko heilutella.
Hirmu vaikea selittää...

Tuommoinen ärsyttävä ja kiristävä on tunne täälläkin, siihen päälle pieni särky.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
'Levottomat jalat'?
Eikö tuo ole yleisintä vanhemmilla ihmisillä?

Poikkeukset. Muista poikkeukset. On sitä nuoremmillakin.

Mulla ainakin on. Varsinkin iltaisin :$

Samoin täällä. Siihen auttaa kuulemma magnesiumin syönti eli banaania naamaan vaan =) Inhottava vaiva tosin!

Magnesiumia mun tarvis enemmän syödä, kärsin aika usein suonenvedosta yöllä. eikö se magnesium auttanut siihen?

Huomaako tälläisen laskimotukkotulehduksen helposti, jos sellainen tulee?

Mulla edellinen oli semmonen, että koski vain kävellessä. Mut voi särkeä paljonkin, se vaihtelee. Pinnalla ei välttämättä näy mitään, mut yleensä siinä kohtaa tuntuu semmonen kipeämpi kohta.

Mut vaikka oliskin se, se hoituu laittamalla siihen Hirudoid Fortea tai Trombosolia (voi tosin kestää kuukauden päivät ennen kuin menee pois). :) Ja jatkossa välttämällä pitkään paikallaan istumista.

Mulla edellinen oli semmonen, että koski vain kävellessä. Mut voi särkeä paljonkin, se vaihtelee. Pinnalla ei välttämättä näy mitään, mut yleensä siinä kohtaa tuntuu semmonen kipeämpi kohta.

Mut vaikka oliskin se, se hoituu laittamalla siihen Hirudoid Fortea tai Trombosolia (voi tosin kestää kuukauden päivät ennen kuin menee pois). :) Ja jatkossa välttämällä pitkään paikallaan istumista.

Selvä. Ajattelin kyllä lääkärissä varmuuden vuoksi ensi viikolla käydä jos tämä jatkuu.

Yhteistyössä