Mikä ihmeen SALE?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ärsyyntynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"ärsyyntynyt"

Vieras
On se kumma, ettei nykyään kaupat osaa kirjoittaa selvää suomea. Vain parissa liikkeessä näkyi mainostettavan ALEA, muidein lapuissa luke SALE. Siis mikä ihmeen sale? Alen ymmärrän, salea en.

Puhutteko siis, että mennään salee tai että mennään katsomaan, löytyisikö salesta jotain? Onko täällä jotain salennuksessa? Enpä usko.

Minä ainakin puhun vain alesta. Ale-tuotteet, ale-myynti, iso ale, jne.

[QUOTE="minä";25322547]No ei ole moni muukaan sana suomea ja silti niitä käytetään jatkuvasti. Mikä siinä nyt niin kamalaa on?[/QUOTE]

Minua ainakin ärsyttää, ettei suomen kieltä arvosteta enää yhtään. Juuri tämä sale-sana on aivan järkyttävä.

[QUOTE="ärsyyntynyt";25322507]On se kumma, ettei nykyään kaupat osaa kirjoittaa selvää suomea. Vain parissa liikkeessä näkyi mainostettavan ALEA, muidein lapuissa luke SALE. Siis mikä ihmeen sale? Alen ymmärrän, salea en.[/QUOTE]Jos ensin pitäisit huolta omasta oikeikirjoituksestasi :D

REA olis parempi?

Suomihan on jo kauan halunnut olla Ameikka kakkonen. Montako suomenkielistä ravintolaa tiedätte? Nykyään niitä onkin enemmän kun siitä tuli muodikasta. Linnanmäkikin vaihtoi laitteiden nimet suomenkielisiksi.

Yhteistyössä