Mikä jumittaa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Hei,
Olisikohan joku, joka osaisi kertoa omasta kokemuksestaan mikä minun on? Yritän selittää asian "pähkinänkuoressa".
Eli tällähetkellä tilanne on niin, että olen kotona 1v8kk pojan kanssa. Muutimme pari vuotta sitten pois etelä-suomesta, johon jäi kaikki ytävät. (samaan aikaan kuoli äitini). Nyt asumme tosi syrjässä ja olen päivät kotona. Emme käy juuri missään. Olo on tietysti yksinäinen, mutta en kaipaa ketään lähelleni. Mieheni tietysti on tukenani, mutta tarkoitan nyt uusia ystäviä. En edes halua lähteä minnekään missä olisi ihmisiä (no tietty kaupassa käydään:)tai joutuisin tekemisiin vieraiden kanssa. Ne tilanteet PELOTTAA, siksi niitä kaihdan. Uusia tilanteita olen pelännyt jo kauan, mutta tuntuu että sulkeudun enempi ja enempi kuoreeni. Olisi ihana käydä jossain äiti-lapsijutuissa, mutta en uskalla. En saa itsestäni irti. Ja jos jotain ohjelmaa tulee, sekoittaa se "arkeni" ja ressaan siitä etukäteen...siksi mikään ei tunnut kovin mukavalta vaikkei mikään suuremoi juttu olekkaan muiden mielestä. Minä tiedän miten kärpäsestä tulee se härkänen.
Tiedän oikein hyvin, että kohta poika haluaa ja tarvitsee enemmän ystäviä (nyt on pari serkkua leikkikavereina) ja on pakko lähteä viemään häntä johonkin. Siksi haluaisinkin tähän tilanteeseeni apua, en todellakaan halua "tartuttaa" tätä arkuutta poikaani. Poitsu on onneksi hyvin seurallinen eikä ujostele mitenkään normaalia enempää.

Kaiken lisäksi olen kadottanut johonkin seksuaaliset halut...ja voitte vaan arvata, ei helpota arkea mitenkään. Tuntuu, että välillä on pakko antaa periksi, jotta ilmapiiri paranee taas hetkeksi.
Olisi paljon asiaa, onkohan nyt oikea paikka purkaa tuntoja, mutta ainakin tämä helpottaa. HUHHUH!

Hei!
Kuulostaa kovasti siltä että olisit hieman masentunut ja siksi uudet asiat pelottavat sinua ja jäät neljän seinän sisään, eikä seksi kiinnosta.
Oletko saanut keskusteluapua äitisi kuoleman johdosta?
Saattaisiko muutolla olla vaikutusta tunteisiisi?

Netistäkin löytyy paljon keskusteluryhmiä, mutta suosittelen ottamaan paikkakuntasi neuvolaan yhteyttä, jossa Sinua voidaan ohjata eteenpäin.
On hyvä hakea ajoissa apua, sillä hoitamaton, lievä masennus voi johtaa syvään masennukseen ja toimintakyvyttömyyteen.

Aurinkoista kevättä ja jaksamisia!

Itseasiassa en ole käynyt juttelemassa äidin kuolemasta missään. Kun äiti kuoli, oli siinä niin paljon mukamas kaikkea hoidettavana, että unohdin siinä itseni. Tosiaan hieman sen jälkeen ostimme tontin pohjoisesta, muutimme anopin luo asumaan vuodeksi kunnes talo valmistui. Siihen mahtui myös esikoisemme syntymä ja uuteen kotiin muutto. Aika paljon kaikkea yhteen hetkeen.
Onko neuvola siis se ensisijainen yhteydenottopaikka? Vielä sen verran lisäisin, että näitä mun pelko+muita juttuja on ollut jo ennen lapsen syntymääkin, mutta nyt tuntuu että tarttis tehrä jotain!!

Päätin ottaa niskastani kiinni ja soittaa suoraan psykologille. On kai aika mennä juttelemaan ja tyhjentämään päätä. Jospas sitä sitten uskaltaisi lähteä tuonne kaupungille ilman että kädet tärisee ja sydän hakkaa...Puhelinaika olisi 12-13, joten kohta pitäisi soittaa. Jännittää aivan hirveesti.

Yhteistyössä