Mikä juurihoidetussa hampaassa sattuu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kipuilee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pähkinäinen:
mulla ei juurihoidettua hammasta varsinaisesti ole särkenyt, mutta se on koputusarka. jos hammasharjalla menee pahasti sohasemaan niin tähtiä näkyy. en tiedä mikä on vialla, liekö sekään ihan normaalia.

soitahan aika.särkypäivystyksessä antavat vaan ensiavun, tuskin lähtevät pois repimään. lääkepaikkaa ja mahd. antibiootteja ja aika juurihoitoon.

Mulla oli juurihoidetti hammas samoin koputusarka ja usein varsinkin aamuisin sattui, kun purin hampaat yhteen.
Tulehdus oli tullut uudestaan, uusi juurihoito ei auttanut ja hammas poistoon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tosi ihanaa tämä :/
Mies ei hoida hampaitaan ollenkaan ja ikinä ei ole tarvinnut hammaslääkärissä käydä!Varmaan intissä ollut tarkastus viimeksi,nyt jo 35 v.
Itsellä ajat 2.3 viikon välein eikä riitä nekään,särkypäivtystykseen vähän väliä..

Nyt ei taas koske yhtään,sattui vaan sen 15min lankauksen jälkeen.

Viimeks kun mä menin särkypäivystykseen, olin 2h itkenyt kipua, en vain kestänyt enää, oli hermoon asti mennyt reikä ja mätää tursui kun hammas avattiin. Mulla tosin on kiinnityskudos sairaus ja reiät menevät tuonne tosi syvälle, kun ientaskut on niin syvät. Blaah tällaista, oisin nyt 25 vuotiaana ihan valmis ottamaan jo tekarit, en pysy enää juurihoitojenkaan laskuissa, eturivin kaikki hampaat on paikattu ienrajasta ja se hammaskartta lääkärin koneella on aika värikäs, jokaista hammasta paikattu tai juurihoidettu

Voi ei :( Itekin menen suht hyvin särkypäivystykseen jos on oikeasti kipeä,nämä tämmöiset ei-niin-kipeät-tilanteet ovat sellaisia että kun ei ole PAKKO mennä,aloitan aamut ripuloimalla ja kävelen pitkin seiniä kun huimaa.Pelottaa niin paljon!Joskus jopa perun päivystysajan jos ei niin kipeä olevinaan olekaan.
Mullekin kelpais tekarit!

Yhteistyössä