Mikä koira meille... Ehdotuksia kaivataan :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuumeilee...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuumeilee...

Vieras
Pieni-keskikokoinen koira joka tulisi toimeen lapsen kanssa. Tietty mielikuva mulla on päässä miltä haluaisin koiran näyttävän, haluaisin että koira olisi sieläkarvainen tai muuten lyhytkarvainen, urheilullisen ja komean näköinen :D Vaikeeta :D Jacrussell tai dobermanni ovat aika lähellä ihannekoirani ulkonäköä :)

russeli sitten. Kyllähän yleensä koira kuin koira tulee lasten kanssa toimeen, jos lapset ovat ennen koiraa. Tai ainakin omien lasten kanssa. Kuinka paljon olet valmis käyttämään aikaa koiran liikutukseen?

minulla on russeleista ja parsoneista vain huonoja kokemuksia ja paljon niitä tuttavapiirissä on/ollut. Hyvin sairaita olleet ja lapsia kohtaan jopa aggressiivisia. itse en ottaisi. Meillä Labradorinnoutaja ja parempaa koiraa saa kyllä hakea.

russeli minullekin tuli mieleen ensimmäisenä, tai bostoninterrieri/ranskanbulldoggi? Chihuahua? Chihun kanssa pitää vain olla todella varovainen, jos perheessä pieniä lapsia, pennut kun ovat niin pieniä ja hentosia... Kääpiömäyräkoira? Venäjäntoyterrieri?

Alkuperäinen kirjoittaja bvö:
minulla on russeleista ja parsoneista vain huonoja kokemuksia ja paljon niitä tuttavapiirissä on/ollut. Hyvin sairaita olleet ja lapsia kohtaan jopa aggressiivisia. itse en ottaisi. Meillä Labradorinnoutaja ja parempaa koiraa saa kyllä hakea.

Mä en mielelläni kauhean isoa koiraa haluaisi, haluaisin sellaisen vähän pikkuisemman :) Labbari on ihana, mutta ei meille :)

meillä on kolme parsonia... vanhin uros on vieraita lapsia kohtaan arvaamaton. Omien kanssa pärjää täysin. Nartut on lepposempia ja nuorin koira 3v. antaa omien ja vieraiden lasten vääntää vaikka solmuun.
Terrieri ei kuitenkaan ole jokaisen koira ja jos tuntuu ettei ole valmis ottamaan haastetta vastaan kannattaa ottaa labbis. ( ei ketään loukatakseni) :)

Itse en vaihtais pois!

Alkuperäinen kirjoittaja Vuorovetten prinssi:
Minä en pienistä koirista ottaisi muita kuin karkeakarvaisen mäyräkoiran, cockerin tai kääpiösnautserin. Vehnäterrieri olisi myös kiva. Meillä on labradorinnoutaja ja noutajat on kyllä ihan parhaita!

Minkä värinen sulla on?

Alkuperäinen kirjoittaja sirpaleina:
russeli minullekin tuli mieleen ensimmäisenä, tai bostoninterrieri/ranskanbulldoggi? Chihuahua? Chihun kanssa pitää vain olla todella varovainen, jos perheessä pieniä lapsia, pennut kun ovat niin pieniä ja hentosia... Kääpiömäyräkoira? Venäjäntoyterrieri?

Ei Chihua meille!! Bostoninterrieri on mun unelma hauva, mutta mies ei tahdo sellaista, Venäjäntoy on ylisöpö hauva, haluaisin sellaisen, mutta mies ei. Miehen mielestä koirassa pitää olla MUNAA :D Eli se ei halua just chihua ( tosin en minäkään), eikä äijä kelpuuta venäjäntoytakaan... Mä en noista mäyräkoirista oikein tiedä, on mun mielestä vähän hassun näkösiä, pitää googlettaa :) :D

Ja minulla taas hyviä kokemuksia russeleista, ystävälleni on tulossa talvella (ehkä) russelin ja karkeakarvaisen kettuterrierin pentuja. Nuo yksilöt ovat olleet aivan mahtavia perhekoiria, säyseitä ja energiaa riittää leikkimiseen, mutteivat vaadi mitään superhyper liikuntaa jos saavat pihalla olla vapaasti (siis huom. ystäväni koirat pysyvät pihassa, eivät karkaa naapuriin tai muille retkille).

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Vuorovetten prinssi:
Minä en pienistä koirista ottaisi muita kuin karkeakarvaisen mäyräkoiran, cockerin tai kääpiösnautserin. Vehnäterrieri olisi myös kiva. Meillä on labradorinnoutaja ja noutajat on kyllä ihan parhaita!

Minkä värinen sulla on?

Musta <3 suunnitellaan ruskeaa kaveriksi meidän nartulle :) on kyllä maailman paras rotu :)

Aika vaikee kyllä sitten löytää pientä koiraa jolla on MUNAA :kieh: Eikö bostoni aika miehekäs olisi? Itse en henk.koht. ottaisi isoa koiraa perheeseen, jossa lapsia. Mutta ei sekään huono vaihtoehto ole jos on kiinnostusta kouluttaa eikä pelkää isoja koiria :)

Itse olen meinannut lapsena jäädä dobberin ja howavartin raatelemaksi, jostain ihmeen syystä kuitenkin pelastuin...

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
mä taas olen kuullu ettei nää ylienergiset russelit ole kovinkaan suositeltava rotu lapsiperheeseen.

kai se riippuu siitä perheestäkin. Meillä koirien kanssa liikutaan ja harrastetaa PALJON! russelit on mitä parhaita siihen. Mutta ymmärrän myös että russeli joka ei saa liikuntaa ja virikkeitä voi alkaa aggressiiviseksi esim. lapsia kohtaan. Myös terrierin luonne on erilainen kuin vaikka noutajalla. Kasvatus pennusta asti on A ja O!!! Tämä mun mielipide.