Mikä kokkikirja löytyy keittiöstäsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mama 2007
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mama 2007

Jäsen
21.08.2007
245
0
16
Antaisitteko vinkkejä hyvästä kokkikirjasta? Tartteisin vinkkejä arjen pyörittämiseen, eli hyviä ja nopeita ohjeita, jotka ottaisivat huomioon myös sesonkiainekset?

Ei välttämättä suomalainen kirja. Iso kokkikirja kotoa löytyy, mutta etsin apua koko viikon ruokalistan tekoon. Yksittäiset ohjeet hyviä, mutta tartteen apua, kuinka pystyn suunnittelemaan viikon syömiset etukäteen, ettei oo liian yksipuolista sapuskaa.

Tartteisko tää laittaa tuonne ruokapuolelle... Ootte aktiivisia tällä palstalla, siksi kysyn teiltä!

Tosin ainoot mitkä mulla on suomeksi on ravintolakoulusta olevat kirjat ja lehdistä leikkaamat reseptit.
Ja sitten on n 60 kirjaa joka ovat joko espanjaksi tai englanniksi.
Internetin välityksellä käyn valio.fi sivuilla etsimässä reseptejä ja olen niistä tykännyt ja käytän niitä paljon.

Mulla on montakin keittokirjaa, mutta en minä niitä kyllä ruokalistan suunnittelussa apuna käytä.

Perusruokia löytyy esim. koulujen ruokalistoista, käyttävät 6 viikon systeemiä, olisikohan siitä apua? Vaikkapa tässä linkistä: http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11869;39339;24001;39318

Tuolta voisi poimia haluamansa ruuat ja etsiä reseptejä vaikka sitten netistä.

isännälle ostettu pirkan helpot tms. , vanha kotsan kirja
joku paksu erikoisempien ruokien kirja on myös, mitä en ole oikeastaan edes aukassut... mistä lie semmonen taloon tullut?!

oon nopeiden ja helppojen kotiruokien ihminen ;)

Mulla on talouskoulun keittokirja (alkaa jo repsottaan, on 17 v. vanha mut perusjutut kohdallaan), Pirkan keittokirja sekä Otavan se jumalattoman paksu opus (äidiltä saatu) sekä sellainen Kaarina Roinisen kirja, missä käytetään paljon kasviksia. Leivontaan on omansa.

Miulta ja noita keittokirjoja löytyy lukemattomia mutta ehdottomasti paras ja eniten käytän KOTIRUOKA-kirjaa.
Vanha kunnon keittokirja joka on nyt uudistettu versio. Mummolan kaapista aikanaan löytyi samanen kirja mutta se alkuperäinen versio.
Juuri sellainen peruskeittis arkeen ja juhlaankin. Suosittelen.

Aura Liimataisen Parasta kotiruokaa on hyvä kirja. Huono puoli noissa hänen kirjoissaan on se että ne on kalliita (alesta kannattaa yrittää etsiä niitä). Ton kirjan lisäksi mä käytän nettiä ohjeiden haussa aika paljon. Pirkan ohjeet on olleet kivoja http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku

Yhteistyössä