Mikä kunta olisi paras, jos ei halua töitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Tulipa mieleeni tuosta "mihin muuttaisit" -ketjusta, että jahka tuo junnu muutaman vuoden päästä muutaa omilleen, niin mitäs mä sitten tekisin. Olen haaveillut ulkomaille muutosta, mutta olen myös haaveillut muutosta johonkin "mummonmökkiin susirajalle". Tämän asunnon myymällä varmasti saan sen mökin ja loput rahat voin lahjoittaa Helsingin eläinsuojeluyhdistyksen kissajaostolle, Mutta mikä paikkakunta olisi varmin, josta ei töitä it-alalle löydy? Alkuun tietty kustantaisin elämiseni ansiosidonnaisella, mutta parin vuoden jälkeen pitäisi saada elatus peruspäivärahan lisäksi sossusta. Mä en paljoa elääkseni tarvitse ja mummonmökissä olisi piha, jossa voisi jotain apetta itselleen kasvattaa. Mutta mistä päin Suomea tällainen paratiisi löytyisi?

Tervetuloa tänne etelä-pohjanmaalle. Töitä löytyy tasantarkkaan lomittajille ja metallialan puolelle. Ja mummonmökin kokoa 100 neliö saa n. 20 000 ? riippuen talon kunnosta ja tontin suuruudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tervetuloa tänne etelä-pohjanmaalle. Töitä löytyy tasantarkkaan lomittajille ja metallialan puolelle. Ja mummonmökin kokoa 100 neliö saa n. 20 000 ? riippuen talon kunnosta ja tontin suuruudesta.
En mä noin isoa mökkiä halua, tässä 96 neliössäkin on ihan liikaa siivoamista. Sellainen 50 neliöö olisi kiva yksin asuvalle =) Mutta sopeutuuko sinne Pohjanmaalle? Olen kuullut, että olette kovin ylpeää sakkia ja tällänen stadilaisfriidu, joka on kuitenkin 3/4 elämästään asunut Vantaalla... mahdetaanko ottaa miten vastaan?

Vaikka eläinrakkaus on hyvä juttu, niin anna mielummin aunnosta jäävät ylimääräiset rahat pojallesi. Pääkaupunkiseuden asunnot ovat niin kalliita, niin nuori saisi hyvän pääoman omaan kotiin. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Vaikka eläinrakkaus on hyvä juttu, niin anna mielummin aunnosta jäävät ylimääräiset rahat pojallesi. Pääkaupunkiseuden asunnot ovat niin kalliita, niin nuori saisi hyvän pääoman omaan kotiin. :heart:

Junnu tuskin tänne pääkaupunkiseudulle tulee jäämään. Sotilasuralle kun haluaa, niin sijoituspaikka voi olla sitten mikä tahansa Santahaminasta itärajan ja Lapin kautta Poriin. Ja muutto parin vuoden välein. Jos junnu saavuttaa tavoitteensa, valtio hoitaa sille varmaan vuokra-asunnon eikä omistusasunnon hankkiminen mistään päin maata ole edes järkevää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:

Junnu tuskin tänne pääkaupunkiseudulle tulee jäämään. Sotilasuralle kun haluaa, niin sijoituspaikka voi olla sitten mikä tahansa Santahaminasta itärajan ja Lapin kautta Poriin. Ja muutto parin vuoden välein. Jos junnu saavuttaa tavoitteensa, valtio hoitaa sille varmaan vuokra-asunnon eikä omistusasunnon hankkiminen mistään päin maata ole edes järkevää.

Jos tarkoitat Porin Prikaatia mahdollisena paikkana, niin se on kyllä Säkylässä...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Jos tarkoitat Porin Prikaatia mahdollisena paikkana, niin se on kyllä Säkylässä...
Sitä tarkoitin =) Tietämykseni Puolustusvoimien yksiköistä on kieltämättä varsin puutteellinen. Ainakin maantieteellisesti :D Mutta lähempänä Säkylä on Poria kuin Vantaata. Ent työkaverini poika on sielä Säkylässä, mutta asuu Porissa.

No ei me mitään ylpeitä olla :D Tänne vaan, tilaa riittää! Joitakin voi kyl laukeudet ruveta ahdistamaan.
Onko teillä päin susia?

Kyllä niitä pitäis tuol metsis olla, tosin lehdis ei oo lukenut asiasta aikoihin mut olettaisin et ei ne muutamat yksilöt ole tuolta kadonneet. Ainakin karhuja on. Supikoiria, ahmoja ja kettuja näkee usein samoin hirviä. Mut eniten taitaa kyl nähä noita valkea-ruskeita itikoita pellolla ammumas.

Sitä tarkoitin =) Tietämykseni Puolustusvoimien yksiköistä on kieltämättä varsin puutteellinen. Ainakin maantieteellisesti :D Mutta lähempänä Säkylä on Poria kuin Vantaata. Ent työkaverini poika on sielä Säkylässä, mutta asuu Porissa.

kiva työmatka ajella... :(

Googlemaps: Säkylä-Pori 61,8km
Ja jos PorPr kiinnostaa työpaikkana, niin PV:n vuokra-asunnot ovat aika kurjia. Oikeasti.

Käydään sitä Tampereeltakin Helsingissä päivittäin töissä. Mutta joo... kunhan junu muutaa omillen, mä haluaisin hypätä pois tästä oravanpyörästä. Haluaisin jotain yksinkertaista ja luonnollista. Päivä päivältä enemmän tympii tämä juoksupyörässä juokseminen. Yksin pärjäisin varsin vähällä.

45min-1h ajomatka. riippuu missä päin Poria asuu.

Tunnin ajomatka. Mitäs ihmeellistä siinä on?

Käydään sitä Tampereeltakin Helsingissä päivittäin töissä. Mutta joo... kunhan junu muutaa omillen, mä haluaisin hypätä pois tästä oravanpyörästä. Haluaisin jotain yksinkertaista ja luonnollista. Päivä päivältä enemmän tympii tämä juoksupyörässä juokseminen. Yksin pärjäisin varsin vähällä.

Moottoitietä on vähän eri asia ajaa kuin tuota huonokuntoista maantietä Säkylään. Ja hirviä piisaa matkan varrella...

Tunnin ajomatka. Mitäs ihmeellistä siinä on?

Samaa mietin, jos asuu vähänkin kauempana kaupungista niin tollanen matka kertyy helposti, useimmat täältä käy kaupungissa duunissa.

Mutta tuo meidän naapuri kyllä järkyttää mua, se ajaa päivässä YHTEEN SUUNTAAN 200km töihin! Siis joka päivä :o

Moottoitietä on vähän eri asia ajaa kuin tuota huonokuntoista maantietä Säkylään. Ja hirviä piisaa matkan varrella...
No mulla ei ole ajokorttia eikä autoakaan, joten en osaa arvioida, onko abot 200 km moottoritietä sen nopeampi kuin reilu 69 km maantietäkään. Mutta mitä tulee tuohon aikaan, niin mulla - vaikka asunkin Vantaalla ja käyn Helsingissä töissä - menee joka päivä tunti työmatkaan per suunta. Tiettyihin vuorokaudenaikoihin voi yhteen matkaan kulua yli 1,5 tuntia. Julkisilla kun kuljen ja joinain päivinä joudun odottamaan pysäkiklä melkein 45 minuuttia. Jos työmatkaan menee tunti, niin sehän on ihan normaalia. Siis mun mielestäni.

No mulla ei ole ajokorttia eikä autoakaan, joten en osaa arvioida, onko abot 200 km moottoritietä sen nopeampi kuin reilu 69 km maantietäkään. Mutta mitä tulee tuohon aikaan, niin mulla - vaikka asunkin Vantaalla ja käyn Helsingissä töissä - menee joka päivä tunti työmatkaan per suunta. Tiettyihin vuorokaudenaikoihin voi yhteen matkaan kulua yli 1,5 tuntia. Julkisilla kun kuljen ja joinain päivinä joudun odottamaan pysäkiklä melkein 45 minuuttia. Jos työmatkaan menee tunti, niin sehän on ihan normaalia. Siis mun mielestäni.

Bussilla pääset varuskuntaan Porista noin 1,5h :)

Lappi kävis mulle asuinpaikaksi erinomaisesti. Mutta kun tutkailin etuovi.comin sivuja, nin eipä ole Sallassa, Pelkosennniemellä, Savukoskella, Inarissa tms pahemmin taloja edes myynnissä :|

Lappi kävis mulle asuinpaikaksi erinomaisesti. Mutta kun tutkailin etuovi.comin sivuja, nin eipä ole Sallassa, Pelkosennniemellä, Savukoskella, Inarissa tms pahemmin taloja edes myynnissä :|

Muuta kotaan ;) kulkee kätevästi moottorikelkan perässä :)

Kemijärvi? Posio?

Kemijärvi? Posio?
Löysin rivarikolmion Savuoskelta. Velaton hinta 16 800 euroa. Ei voi olla oikeasti totta :o Likka maksoi kerrostaloyksiöstään 82 000 euroa :/

Juu on se vaan totta, siksi mie täällä pohjoisessa tykkään asuakki ;)

Yhteistyössä