Mikä lappu pomolle ja mistä :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta äippälomalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kohta äippälomalle

Vieras
Joo, oikeen huono otsikko, ja joo, aion kyllä maanantaina soittaa sekä neuvolaan, että esimiehelle, että saan vastauksen. Silti haluan kysyä täälläkin, jos joku tietäisi valaista minua, ettei mene koko vkl miettiessä tätä asiaa :)

ELI: mistä saan sen todistuksen tms. että jään siis äitiyslomalle, se lappunen siis, mikä pitää antaa esimiehelle? Neuvolasta vai Kelasta vai? Unohdin näes viimeksi kysyä kun neuvolassa kävin.. Kiitos vastauksista ja juhannuksia kaikille!

Neuvolasta saat tarvittaessa.. Minun ei kyllä tarvinut antaa mitään lappua, kyllä sen raskauden näki muutenkin :)
Ja kun laput lähetetään kelaan niin sieltä tulee kyllä myös työnantajalle tieto.

Neuvolasta saat todistuksen, että raskautesi on kestänyt (öööh, olikohan) 22 viikkoa, jolloin olet oikeutettu äitiyslomaan ja -rahaan. Sitten täytät Kelan paperit (tai hakemuksen netissä) ja laitat neuvolasta saadun todistuksen hakemuksen liitteeksi. Työnantajalle annat kopion hakemuksesta ja virkavapausanomuksen.

joo sain sen lapun, millä anoin esim. äitiyspakkausta, mutta lähetin sen kelaan jo, eli mulla ei ole sitä enää :/ ei kukaan sanonu, että ota siitä kopio ja anna se pomolle.. huoh.. no, maanantaina pitää soitella.. tympii vaan, jos on vähäki joku asia mikä vaivaa, jota ei voi samantien hoitaa :) [QUOTE="vieras";26526804]Neuvolasta saat todistuksen, että raskautesi on kestänyt (öööh, olikohan) 22 viikkoa, jolloin olet oikeutettu äitiyslomaan ja -rahaan. Sitten täytät Kelan paperit (tai hakemuksen netissä) ja laitat neuvolasta saadun todistuksen hakemuksen liitteeksi. Työnantajalle annat kopion hakemuksesta ja virkavapausanomuksen.[/QUOTE]

Mikä helkkarin "virkavapausanomus"? Ei se pomo sillä hakemuksella mitään tee, ehän se edes mitään raskautta todista. Sen neuvolan kirjoittaman raskaustodistuksen voi pomo/ palkkis halutakin. Yleensä kyllä riittää, kun sanoo, milloin äitiysloma alkaa, ja toimittaa sitten aikanaan sen Kelan päätöksen työnantajalle.

Meillä tuo raskastodistus neuvolasta piti toimittaa myös työnantajalle (KVTES:n mukaan), jotta tietävät maksaa täyden palkan äitiysvapaan ekalta 72 päivältä. Olin ehtinyt jo toimittaa Kelaan, mutta pyytämällä sain uuden todistuksen samana päivänä neuvolasta.

Yhteistyössä