Mikä lelu tämä on? (sis. kuvailun lelusta jollaisella varmaan moni meistä on leikkinyt lapsena)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Eli kyseessä on sellainen about kämmenen kokoineen muovinen lelu joita on useassa eri värissä.

Tämä on eräänlainen rakennuspalikka, vaikka muodoltaan se ei ole palikka vaan lähinnä muistuttaa lumihiutaletta tai kukkaa. Siinä on 6 "sakaraa" joiden päissä on pallot.

Näitä voi sitten yhdistää toisiinsa ja tehdä erilaisia rakennelmia.

En ole näitä ikinä kaupassa myytävän nähnyt, eli on siis aika vanha lelu kyseessä. Päiväkodeissa muistaakseni olen kyllä joskus nähnyt.

Ymmärsiköhän kukaan? Mua niin kiinnostais tietää mikä tämän lelun nimi on.

Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Enpä tiedä nimeä sille minäkään :D vaikka meillä on niitä ollu. Kirppiksellä oon niitä aina joskus nähny :D

Mä tänään niitä löysin kirppikseltä ja ostin heti pois...tuli niin nostalginen tunne kun niitä näin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
ostin tänää just kans noita kirpparilta, semmosia molekyylejä jota voi yhdistellä?

Just semmosia. Jä mäkin tosiaan niitä tänään löysin. Paljon maksoit ja montako niitä oli? Jotta tiedän vähän että sainko halvalla vai todella halvalla :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Ristiinkulkija:
Tiedän myös lelun mutten nimeä.. :ashamed: Mutta tiedän myös että iän myötä helposti repeilevät ne "pallot" irti, joten vanhana jopa vaarallinen lapselle.

Nämä näytti ainakin toistaiseksi hyväkuntoisilta, mutta kiitos varoituksesta. Pitää sitten aika-ajoin tehdä niille vetotesti.

Tiedän myös lelun mutten nimeä.. :ashamed: Mutta tiedän myös että iän myötä helposti repeilevät ne "pallot" irti, joten vanhana jopa vaarallinen lapselle.

Ei oo kyllä meidän leluissa tollatavalla käyny ja on perintökaluja että siis todella vanhoja.

..ja mä siis heitin meiltä kaikki vastaavat roskiin kun alkoi pelottaa että niihin joku tukehtuu... :/ ja niitä pallukoita irtosi useammasta tähtösestä...

Mä kokeilin nyt kiskoa niitä, mutta ne oli kyllä täysin ehjät, enkä saanut niitä palluroita edes liikahtamaan. Mutta toki jos ajattelen että lapsi vaikka ottaa sen pallon suuhun ja pureskelee, niin ehkä se sitten saattaa heikentyä siitä "tappiosasta" ennen palluraa jolloin pallo irtoaa.

Meillä onkin näitä muutamia vielä omilta vauva-ajoilta olevia (tosin käyttämättöminä ollut jo "jokusen" vuoden nyt ku omatkin lapset jo iäkkäitä). Meillä on myös semmosia suurempia sydämen mallisilla sakaroilla joista oli helppo pitää pienen vauvan kiinni :D mutta nimestähän ei tietenkään hajuakaan..

9kpl ja makso...öö hitto mä en muista...oisko ollu 0,70?? mut alle euron kuitenkin... meillä on noita ipanan pappan luona lisää....

Ok, eli sain ihan hyvään hintaan. Niitä oli tuossa 34 kpl ja maksoin 4? :saint:

Olisko ne atomeita? Itekin muistan laspuudesta - neuvolassa oli noita... Ostin omalle lapselle myös kirppikseltä, mutta ei se oikekin leikkiny niillä...
Noita on ollu joskus vissii äippäpakkauksessa, siksi ovat niin "yleisiä".

Alkuperäinen kirjoittaja Serlaorava:
Olisko ne atomeita? Itekin muistan laspuudesta - neuvolassa oli noita... Ostin omalle lapselle myös kirppikseltä, mutta ei se oikekin leikkiny niillä...
Noita on ollu joskus vissii äippäpakkauksessa, siksi ovat niin "yleisiä".

Tässä niitä on.

Googletin sanan atomi-lelu ja tämän antoi tulokseksi, eli vissiin ne on sitten atomeja. Kiitos vaan :)

lollero+001.JPG

Paitsi noissa mun leluissa on 6 sakaraa, kun noissa on 8 :o

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
9kpl ja makso...öö hitto mä en muista...oisko ollu 0,70?? mut alle euron kuitenkin... meillä on noita ipanan pappan luona lisää....

laita kuva :) jotain tollasia tähtiä meillä on äidin luona varastossa, oiskohan samoja. Lahjoitan ilmaiseksi jollekkin jos on tarvetta, pahvilaatikollinen

Alkuperäinen kirjoittaja hki:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:

laita kuva :) jotain tollasia tähtiä meillä on äidin luona varastossa, oiskohan samoja. Lahjoitan ilmaiseksi jollekkin jos on tarvetta, pahvilaatikollinen

Kuva yllä, paitsi että mulla on tosiaan 6 sakaraisia.

Mulla kamerasta akku loppu, joten siksi en jo aloitusviestiin kuvaa laittanut.

Yhteistyössä