mikä meidän kohta 6kk vauvalla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
ensinnäkin mikä on tuon ikäisellä ns. kuumeen raja?
Meidän pojulla (pian 6kk) on ollut jo melkein kahden viikon ajan aivan ihmeellistä lämpöilyä/kuumetta. Välillä kuumemittari (pyllystä mitattuna) näyttää 37.4-37.8C sit saattaa olla pari kuumeetonta päivää välissä ja taas lämpöä.

suppoa oon antanut, hampaita ei vielä oo, mut sormet koko ajan suussa ja kuola valuu. flunssaa on ollut, mut sekin jo parantunut lähes täysin. ei mitään merkkejäö mistään rokostakaan.....

kertokaa hyvät ystävät nyt!

jos tosiaan kuumeen mittasit pyllystä, ei tuo ole kuumetta. 37.5 on meillä normi lämpö vauvalla pyllystä. tänään on kuumetta:näkee naamasta, on 38.6 ja ylhäälle tulossa hampaita...vihdoinkin, kun alhaalla on neljä ilman vastinetta.

meillä tuo alle 38 asteen "kuume" on aika normaali lämpö, mutta tietysti se voi vaihdella vauvoittain. mä luulen että teiän pienelle on tulossa hampaita, tai mulla tuli ekana mieleen, se nostattaa vähän lämpöä..löytyykö teiltä sellaista purulelua jossa on jotain nestettä (?) sisällä, sen ku laittaa vähäks aikaan jääkaappiin ja antaa lapselle niin hieman ainakin helpottaa.
oonsä käynny lääkärillä tarkistaa korvat? voihan olla että hänellä on myös tulehdusta...

purulelu löytyy ja käytössä on ;). Oon jopa pakasteessakin pitänyt sitä välillä :O
mä kans noita korvia miettinyt, mut ei mitenkään arista niitä ja antaa hyvin topsilla puhdistaaki.

Lapsella on kuumetta, kun mittarin elohopea nousee kainalosta mitattuna 37,5:een ja peräsuolesta mitattuna 38 asteeseen.
http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2002/051102_d.html

Kiitos! Siis ihan terve kai hän sit on.=) Joten voidaan lähteä reissuun.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
Lapsella on kuumetta, kun mittarin elohopea nousee kainalosta mitattuna 37,5:een ja peräsuolesta mitattuna 38 asteeseen.
http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2002/051102_d.html

Eiköhän toi ole vauvalle ihan normaali lämpö... Meillä ainakin kokoajan ihan noissa lukemissa ja hampaita kun tuli niin välillä oli yli 38 lämpöä, joten tuskin pikkuisella on mikään varsinkin jos hän ei ole veltto/itkuinen ja käyttäytyy suht normaalisti... Tosin jos hampaita tulee voi kiukutteluakin ollan normaalia enemmän...

meillä on ollut juuri tuollaista samanlaista vaivaa, lämpö heijasi siis, lääkärit käytiin, ja lastenlääkäri sitten kirjoitti neuvolakorttiin että LOPETETAAN KUUMEENMITTTAILUT... nim. hysteerinen äiti