Mikä meidän lapsella oikein on?? :( Jatkuvasti vaan kipeänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
minua alkanut nyt toden teolla huolestuttaa mikä meidän lapsella oikein on, kun se on ihan jatkuvasti kipeänä.. :'(

Viikko ennen joulua alkoi kunnon sairastelu. Tosin tätäkin ennen ollut normi flunssaa.

Siis viikko ennen joulua paukkasia älytön kuume joka kesti yli 10päivää. Sitten oli hetken taukoa ja tuli uusi kuume. Korvatulehdus. Tämän perään silmätulehdus kahdesti. Sitten taas hetken taukoa tuli taas kuumetta. Sitten tuli ärhäkkä nokkosrokko joka vaati sairaalahoitoa. Sitten taas pieni hetki taukoa. Kova kuume. Taukoa. Uusin ja tuorenin on kun sairastui niin äkisti kurkunpääntuelhdukseen että mentiin yöllä ambulanssilla sairaalaan, hengitysvaikeuksien vuoksia. Tämän perään ollaan taas kunnon räkätaudissa ja yskässä.

Eikö tämä ikinä lopu?
Mikä meidän lapsella oikein on?? :'(

Minulla alkaa pyöri mielessä jo kaikki kamalat asiat. Vakavat sairadet. Syöpä. tms. :'(

Lisäksi lasta on vaivannut koko talven todella kuivat ja äräkän punakat/laikukkaat posket. pistin ekaksi pakkasen piikkiin ja ilmanvaitelun syyksi, mutta yhä vaan jatkuu vaikka ilmat helpottaneet. Kuivuuteen auttaa rasvaus, mutta ärhäkän näköinen punaisuus pysyy. Toisinaan paremmat, toisinaan taas pahenee.

Allergia testeihin varmasti määrätään torstaina kun on lääkärineuvola..

Mutta voiko allergia paukata niin yks kaks? Ja tehdä tämän sairastelun? Ja ihan normi perusruokaa syödään ja terveellisesti niin mitkä ne olis ne yleisimmät allergian aiheuttajat..

Tuolloin kun kiidettiin lapsen kanssa ambulanssilla sairaalaan oli menettämisen pelko niin suuri ja pinnalla että olen alkanut nyt toden teolla pelätä että jotain vakavaa olis..:(
Olin ihan varma että lapsi tuketuu siihen minun syliini.

Lisäksi en ole ikinä, en edes lasten vauva-aikoina ollut näin väsynyt kuin nyt olen.. Päivät menee sinnitellessä, illalla nukkumaan kun lapset käy.. tätäkä tää elämä on? :(
Arki ei ole arkea vaan kipeän lapsen lepyttelyä ja viihdytämistä.. sylissä kantamista ja kitinän kuuntelua.. olen poikki!!

[QUOTE="illi";23465521]Minkäikäinen lapsi on kyseessä? Onko päivähoidossa vai kotona?[/QUOTE]

1v7kk ja kotihoidossa.
Nähdään ja leikitään toki muidenkin kanssa ihan normaalisti. Käydään kerhoissa yms. Toki nämä siellä saadut taudit voi saada vaikka kaupassa

Onko lapsella ollut jotain muutoksia elämässä viime aikoina? Muutokset aiheuttavat stressiä.
Jos lapsi on stressaantunut taudit iskevät helpommin.

Toisaalta teillä voi olla käynyt vain niin kurja tuuri, että lapsen vastustuskyky on laskenut ja mikään tauti ei ehdi kunnolla pois uuden alkaessa. Kesän pitäisi parantaa tautikierre.

[QUOTE="illi";23465578]Onko lapsella ollut jotain muutoksia elämässä viime aikoina? Muutokset aiheuttavat stressiä.
Jos lapsi on stressaantunut taudit iskevät helpommin.

Toisaalta teillä voi olla käynyt vain niin kurja tuuri, että lapsen vastustuskyky on laskenut ja mikään tauti ei ehdi kunnolla pois uuden alkaessa. Kesän pitäisi parantaa tautikierre.[/QUOTE]

Ei ole ollut mitää muutoksia ihan tätä samaa normi perus arkea eletty ja oltu. On iloinen ja vilkas leikkisä lapsi sairastelustaan huolimatta. Noin yleensä.

[QUOTE="aloittaja";23465523]Ei ole hometalo. Tutkittu ennen kun muutettiin ja ei meillä muilla mitään ole ollut. Muutam normi lenssu.[/QUOTE]

Koska on siis tutkittu ja miten? Otettiinko silloin ihan sisäilmanäytteet tai jopa materiaalinäytteitä?
Home on myös niitä jänniä asioita, että ihmiset reagoi eritavalla jotku rankemmin jotku ei yhtään.

Home tuli mulle kans ekana mieleen. Omaa kokemusta kun on.
Meillä oireili pahiten nuorimmainen, syksyn aikana sai 5-6 antibioottikuuria kovatulehdukseen/tulehduksiin.
Kolmanneksi vanhimmalla oli posket punasena ja pientä nuhaa koko ajan. Mulla alkoi vähän silmät kirvelemään ja kurkussa kutisi sekä semmoinen yleinen vetämättömyys oli koko ajan. Ei oikein jaksanut kotitöitä tehdä.
Miehellä poskiontelotulehduksia muutama, kahdella vanhemmalla lapsella ei muutamaa kuumeilu päivää enempää.
Mies ja vanhemmat lapset olivat päivät pois kotoa, joten altistuivat vähiten.

Ensimmäisenä itsellekin mieleen tuli että onhan hometalo poissuljettu? Teettäkää ainakin ihmeessä mittaukset! Älä hätäile, ihan normaalille vielä kuullostaa. Tiedän useita lapsia jotka ovat oikeasti aina kipeänä. Siis max.viikko väliä ja taas. Yksi tuttavien lapsi otettu pois päivähoidostakin ihan lääkärin suosituksesta kun ei enää muu auta. Jos voin lohduttaa niin tuota se on monella muullakin.

Kun sairastaa niin vastustuskyky on tietty vähän alentunut jonkin aikaa ja helposti saa sit uuden taudin aina. Eipä tuohon muuta voi ohjeeksi antaa kuin tehostettua käsihygienia, vitamiinia ja maitohappobakteereja. Ne auttaa minkä auttaa ja muuta ei oikein sit voikaan.

Hyä että olette lääkärille mahdollisesti menossa tarkempiin tutkimuksiin. Jospa se huoli sit hellittäisi. Mulle yksi tuttu lääkäri sanoi että on yllättävän normaalia se että lapset tuntuvat olevan lähes aina kipeitä. Mutta aikuisten kohdalla tilanne jo eri, eli sitten jos tekin olisitte aina kipeinä niin tulisi oikeasti se hometaloepäily mieleen..

Kokemusta jatkuvasti punoittavista ja karheista poskista meiltä löytyy. Ei ole aiheuttaja selvinnyt, paprika ilmeisesti ainakin. En ole jättänyt mitään pois lapsen ruokavaliosta koska muuten ei oireile (ei kipuja ilmeisesti kun ei niitä valita, eikä kaikkia öitään hyöri ja pyöri tms.) Eli tuosta huolestuisi ainakaan. Mutta ihan hyvähän ne on tutkia jotta allergiat selviäisi!

Kirjoita vaan jos helpottaa! Voimia!

Koska on siis tutkittu ja miten? Otettiinko silloin ihan sisäilmanäytteet tai jopa materiaalinäytteitä?
Home on myös niitä jänniä asioita, että ihmiset reagoi eritavalla jotku rankemmin jotku ei yhtään.

Home tuli mulle kans ekana mieleen. Omaa kokemusta kun on.
Meillä oireili pahiten nuorimmainen, syksyn aikana sai 5-6 antibioottikuuria kovatulehdukseen/tulehduksiin.
Kolmanneksi vanhimmalla oli posket punasena ja pientä nuhaa koko ajan. Mulla alkoi vähän silmät kirvelemään ja kurkussa kutisi sekä semmoinen yleinen vetämättömyys oli koko ajan. Ei oikein jaksanut kotitöitä tehdä.
Miehellä poskiontelotulehduksia muutama, kahdella vanhemmalla lapsella ei muutamaa kuumeilu päivää enempää.
Mies ja vanhemmat lapset olivat päivät pois kotoa, joten altistuivat vähiten.

Kerta lapsen poskein kuivuuteen auttaa rasvaus niin se ei ole ulkoinen ärsyke vaan joku sisältä päin tuleva.
Joten ruoka-aine allergia voi hyvinkin olla mahdollinen. Ja toisaalta taas onhan tämä talvi ollut aikamoinen ja rankka varsinkin pienen iholle.

Ei nyt ehkä kannata ensimmäisenä pelätä pahinta.
Meillä lapsi 2v4kk ja viimeisen vuoden ja 4kk:n aikana on sairastettu 5 nielutulehdusta (joista 2 angiinaa), kymmenkunta korvatulehdusta, vatsataudit jne. Putket laitettiin ja hetken apu niistä oli. Flunssa kestää viikkoja ja lapsi on aina tosi tukossa. Osastolla ollaan oltu vuoden sisällä kolmeen otteeseen.
Meillä saatiin tovi sitten astma-diagnoosi ja nyt käytössä kolme eri astmalääkettä. Toivottavasti tautikierre alkaa helpottaa.
Ennen tätä 18 kuukauden sairasmaratonia (josta viime kesänä 3 kuukautta terveenä) lapsi ehti sairastaa monta pahaa räkätautia, mutta niihin ei tarvittu antibiootteja. Nyt kuureja on mennyt reilussa vuodessa 15. :(

[QUOTE="moi";23465627]Ensimmäisenä itsellekin mieleen tuli että onhan hometalo poissuljettu? Teettäkää ainakin ihmeessä mittaukset! Älä hätäile, ihan normaalille vielä kuullostaa. Tiedän useita lapsia jotka ovat oikeasti aina kipeänä. Siis max.viikko väliä ja taas. Yksi tuttavien lapsi otettu pois päivähoidostakin ihan lääkärin suosituksesta kun ei enää muu auta. Jos voin lohduttaa niin tuota se on monella muullakin.

Kun sairastaa niin vastustuskyky on tietty vähän alentunut jonkin aikaa ja helposti saa sit uuden taudin aina. Eipä tuohon muuta voi ohjeeksi antaa kuin tehostettua käsihygienia, vitamiinia ja maitohappobakteereja. Ne auttaa minkä auttaa ja muuta ei oikein sit voikaan.

Hyä että olette lääkärille mahdollisesti menossa tarkempiin tutkimuksiin. Jospa se huoli sit hellittäisi. Mulle yksi tuttu lääkäri sanoi että on yllättävän normaalia se että lapset tuntuvat olevan lähes aina kipeitä. Mutta aikuisten kohdalla tilanne jo eri, eli sitten jos tekin olisitte aina kipeinä niin tulisi oikeasti se hometaloepäily mieleen..

Kokemusta jatkuvasti punoittavista ja karheista poskista meiltä löytyy. Ei ole aiheuttaja selvinnyt, paprika ilmeisesti ainakin. En ole jättänyt mitään pois lapsen ruokavaliosta koska muuten ei oireile (ei kipuja ilmeisesti kun ei niitä valita, eikä kaikkia öitään hyöri ja pyöri tms.) Eli tuosta huolestuisi ainakaan. Mutta ihan hyvähän ne on tutkia jotta allergiat selviäisi!

Kirjoita vaan jos helpottaa! Voimia![/QUOTE]

Niin itse en jaksa hometaloon uskoa sillä muut ollaan terveitä kyllä. ja ennen kuin muutettiin oli talot kaikki tutkittu. Ja nämä ovat vain 4v vanhoja ja joo ei sano mitään et ei olis mut en usko homeeseen kuitenkaan. se on sitten ihan siellä vikana listassa jos mistään muuta kautta ei ala selvitä.

Helpottaa hieman purkaminen, kun ei ole oikein ketään joka oikeasti ymmärtäisi.. miten väsynyt ja loppuunpalanut sitä voikaan ihminen olla.. pelottaa ajatus töihin menosta loppu vuodesta kun olo on mitä on..ihan totaalisen uupunut.

Googleta "infektiokierre lapsella". Kuulostaa juuri siltä. Meillä menossa sama tilanne kuopuksen kanssa. Ei siihen välttämättä tarvi mitään kummempaa syytä. Toiset vaan on herkempiä saamaan ne infektiot.

[QUOTE="kolmen äiti";23465767]Googleta "infektiokierre lapsella". Kuulostaa juuri siltä. Meillä menossa sama tilanne kuopuksen kanssa. Ei siihen välttämättä tarvi mitään kummempaa syytä. Toiset vaan on herkempiä saamaan ne infektiot.[/QUOTE]

tää ehkä menis mulla jonkun kierteen piikkiin mut nuo posket vaivaa ja pistää siks miettimään..

Kannattaa muistaa että antibioottikuuritkin omalta osaltaan alentaa vastustuskykyä, koska tuhoaa kaikki hyödyllisetkin bakteerit elimistöstä. Kannattaa kokeilla maitohappobakteerja ja D- vitamiinin pitäis olla sitä D3:sta.

Pyydä neuvolasta lähete isoon verenkuvaan, sillä voi jo sulkea paljonkin pois. Ja allergiatestit, ehkä?

[QUOTE="aloittaja";23465690]Niin itse en jaksa hometaloon uskoa sillä muut ollaan terveitä kyllä. ja ennen kuin muutettiin oli talot kaikki tutkittu. Ja nämä ovat vain 4v vanhoja ja joo ei sano mitään et ei olis mut en usko homeeseen kuitenkaan. se on sitten ihan siellä vikana listassa jos mistään muuta kautta ei ala selvitä.

Helpottaa hieman purkaminen, kun ei ole oikein ketään joka oikeasti ymmärtäisi.. miten väsynyt ja loppuunpalanut sitä voikaan ihminen olla.. pelottaa ajatus töihin menosta loppu vuodesta kun olo on mitä on..ihan totaalisen uupunut.[/QUOTE]

Ok, no ei se hometalon mahdollisuus kyllä ehkä päällimmäinen noin uudessa ja tarkastetussa talossa ole. Ole kuitenkin onnellinen että olet jaksanut ilmeisen hyvin lapsianne hoitaa! On varmasti lapsilla turvalllinen mieli jos se yhtään lohduttaa! Saatko mitään hoitoapua sukulaisilta?

[QUOTE="Miikku";23465813]Kannattaa muistaa että antibioottikuuritkin omalta osaltaan alentaa vastustuskykyä, koska tuhoaa kaikki hyödyllisetkin bakteerit elimistöstä. Kannattaa kokeilla maitohappobakteerja ja D- vitamiinin pitäis olla sitä D3:sta.

Pyydä neuvolasta lähete isoon verenkuvaan, sillä voi jo sulkea paljonkin pois. Ja allergiatestit, ehkä?[/QUOTE]

ei olla syöty kuin kaksi antibiottia. korvatulehdukseen ja silmätulehdukseen.

Tuo verenkuvan kyllä haluan! mitä kaikkea siitä näkee? ja toisaalta taas pelottaa ihan pirusti :'(

[QUOTE="moi";23465846]Ok, no ei se hometalon mahdollisuus kyllä ehkä päällimmäinen noin uudessa ja tarkastetussa talossa ole. Ole kuitenkin onnellinen että olet jaksanut ilmeisen hyvin lapsianne hoitaa! On varmasti lapsilla turvalllinen mieli jos se yhtään lohduttaa! Saatko mitään hoitoapua sukulaisilta?[/QUOTE]

Olen jaksanut kyllä. Lapset on minulle kaikki kaikessa.
Ei ole oikein sukulaisista apua. Työssäkäyviä vielä kaikki isovanhemmatkin. Ja vähän kiven alla aina avunsaanti joten en ole viitsinyt edes pyytää. Niin vaikealta kuulostaa aina kun jotain joskus pyytää vaikkapa lapsen lääkärin tms. ajaksi katsomaan toista ..
mies käy arkena töissä joten häntäkään en halua kuormittaa.
Minu henkireikä on pitkä lenkki yksin koiran kanssa.

[QUOTE="vieras";23465861]Kokemusta vastaavasta ja syyksi löytyi päiväkodista löytynyt sädesienikasvusto. Googletapa ihan huviksesi sädesieni ja lukaise sieltä oireet.[/QUOTE]

ap:n lapsi kotioidossa.

Yhteistyössä