Mikä minua vaivaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyhmä

Vieras
Olen jo kaksi vauvaa kasvattanut isoksi koululaiseksi, niin miksi MIKSI tämän kolmannen kolmikuisen kanssa on niin vaikeaa? Helppo vauva, eikä jaksamisesta ole kyse, vaan siitä että olen ylihysteerinen kaikesta. Itkukohtaus jos ei meinaa hällä loppua, käyn läpi mielessä vaikka mitä sairauksia, eilen sai rokotteen ja nyt kun jaloissa punaisia läikkiä (luultavasti vain painautumia ) mietin kaikkea kamalaa, yöt kuuntelen hengittääkö, pelkään että menetän pienen jotenkin, miten vain...

Järki pelaa ja saan ajatukset aina kuriin, mutta mietin, miksi nyt, miksei aiempien kanssa?

MAsennus. Synnytyksen jälkeinen masennus oireilee noin. Puhu neuvolassa.
Jasynn.jälk.masennus johtuu hormoneista, joten vaikka sulla ei sitä oiskaan aiemmin ollut, se voi olla nyt,

Voiko olla masennusta jos kuitenkin pääpiirteissään olen jaksavampi kuin ennen, esikoisesta oli masennus ja olo oli kaikkea muuta kuin mitä nyt. Olen nyt iloinen, energinen, nukun hyvin, syön hyvin, liikun ja parisuhde kunnossa...

Synnytyksen jälkeinen masennus voi ilmetä myös "epänormaalina" aktiivisuutena. Tuore äiti voi pitää paikat tip top kunnossa, leipoa, kokata, touhuta ja kutua vieraita kestittäviksi. Sekin VOI olla masennusta.

Tiedän että näin voi olla, mutta mielestäni olen nyt normaalitilassa, kuten ihmisen kuuluukin. :/ Tulin ajatelleeksi olenko minä vasta nyt kasvanut äidiksi, huolineen murheineen, rakastanut olen lapsiani alusta saakka, mutta mutta.. En osaa selittää.

Yhteistyössä