Mikä minua vaivaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kamala uupumus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kamala uupumus

Vieras
Väsyttää ja pahaolo, joka tuntuu hartioiden alueella. Varsinaisia jumi alueita hartioissa ei kuitenkaan ole. Silti huomaan jännittäväni niskaa ja näin jännittynyt paha olo heijastuu hartia/lavat alueelle.
Hoidan kotityöt, vauvaa ja koirat. Moni hoitaa useampaa lasta, joten työn ei pitäisi uuvuttaa. Olen ikäni tehnyt paljon töitä, joten työntekoon olen tottunut.
Nyt vaan tuntuu, että jopa keittiön siivoaminen on ahdistavaa (tuntuu työläältä aloittaa). Aamuisin olen hyvin väsy, hampaiden tulemisen takia nukumme aika huonosti yöt.
Nytkin pestyjen pyykkien vuori suuri, täytys laittaa ne kaappiin ja yksi urakka ois takana. Ennen pyykit oli mukava laittaa, vaan nyt tuntuu työltä ja työn aloittamisen suunittelu.
Laiskuusko iskenyt? Aloitin just omega 3 kuurin..
Onko tämä kevätväsymystä? Tuntuu, ettei pelkkää uupumusta, vaan uupumuksen takana on jotain, kun fyysisestikin olo huono.

Minkä ikäinen vauva sinulla on? Tuli ensimmäisenä mieleen synnytyksen jälkeinen masennus. Tai masennus ylipäätään.
Masennus aiheuttaa juurikin mm. mainitsemasi kaltaista uupumusta, vaikeutta aloittaa/tehdä asioita, fyysisiä oireita...
Kannattanee puhua neuvolassa/lääkärille.

Vauva 8kk. Eikös synnytyksenjälkeinen masennus tule aikaisemmin. Itse mietin, että joku härö elimistössä uuvuttaa, kun fyysisesti pahaaoloa. Verensokeri, kilpirauhanen.. voiko ne viedä voimat?
Tai ihan jonkun vitamiinin puute?

Synnytyksen jälkeisen uupumuksen vuoksi ainakin anemian ja kilpirauhasen vajaatoiminnan mahdollisuus tarkistettava ennen kuin voi alkaa ajattelemaan muita syitä.

[QUOTE="vieras";23356549]Synnytyksen jälkeisen uupumuksen vuoksi ainakin anemian ja kilpirauhasen vajaatoiminnan mahdollisuus tarkistettava ennen kuin voi alkaa ajattelemaan muita syitä.[/QUOTE]
Eli älä pelkästään valita lääkärille väsymystä, vaan sano, että haluat vähintään nämä arvot tarkistettavan.

Jos pyydän kilpirauhas, verensokeri ja hemoglobiinin tarkistusta. Tuo uupumus painaa myös hartioita ja lapoja, mutta viimeksi hierojan mukaan pahempia jumipaikkoja ei ole.

Yhteistyössä