Mikä minussa on mättää??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnetonmaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnetonmaha

Vieras
Minulla on nyt puolitoista vuotta ollut vatsa todella herkkä kun lähen johonkin.. ennen se ei ole haitannut ja olen pystynyt elämään sen kanssa.. mutta viimeisen vuoden aikana se on kokoajan pahentunut ja vatsani on löysällä jatkuvasti vaikken olisi mihinkään lähdössäkään..

kun menin lääkärille toisesta syystä, kun ei ole kuukautisiakaan ollut puoleentoista vuoteen eikä ole teroluteillakaan lähtenyt käyntiin, otti verikokeet ja sanoi että ei tässä mitään ärtyneen suolen oireyhtymä.. en tiedä mitä kokeita otti mutta ei osannut sanoa kuukautisten poisjäännillekkään mitään syytä!!

nykyään mahani menee sekaisin lähes kaikesta, en ole yhdistävää tekiää löytänyt ruuasta.. voiko muka olla, että mitään syytä mahalleni tai kuukautisten poisjäänille ei ole?? kiihottuessakin tuntuu tosi ikävää painetta alapäässä enkä nykyään enää nauti seksin harrastamisesta, siihenkään ei kuulema ollut mitään!!!

vinkkejä??

minulla on lääkäri nyt parin viikon päästä.. ja mahasta on tulossa aika iso vaiva.. :/ työntekö ja kaikki muukin "spontaani" elämä rajoittuu kun aina on maha sekaisin!!

en syö vehnää enkä karkkia muutenkaan. kaurapuuroa syön aamu ja iltapalaksi.. mutta esim en syö mitään vehnäleipiä (tai oikeastaan mitään leipiä) enkä pastaa tms.. yleensä riisiä ja esim. kanaa tai jotain muuta. se tässä ihmetyttääkin kun syö niin "normaalia" ruokaa eikä einestä, karkkia tai vaaleta vehnää..

Keliakia? Voi aiheuttaa vaikka millaisia oireita, eikä näy välttämättä verikokeissa. Tosin apteekista saa noin 20e itsetehtävän pikatestin joka saattaa näyttää viitteitä keliakiasta, kokeile. Gluteenitonta ruokavaliota ei saisi aloittaa omin päin koska se hankaloittaa diagnosointia.

pari vuotta sitten tutkittiin endometrioosi ja sanottiin että ei ole.. keliakista sanoivat verikokeissa että ei ole kun ei näy - mutta eräs ystävättärenikin sanoi että keliakia ei välttämättä näy verikokeissa.

kai molemmat on mahdollisia?? selviää sitten 20 pv kun se lääkäri on.. :/ mietin vain jos joku tietäisi kokemuksesta mikä voi mättää

Yhteistyössä