Mikä mua huimaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiina

Vieras
Mulla ollut nyt 3vrk jatkuvaa huimausta, aivan kuin olisin humalassa.
Huimausta ollut myös aiemmin, mutta silloin se on ollut lyhytkestoista, lääkäri sanonut johtuvan kireistä niskoista.
Eilen kävin sit uudestaan työpaikkalääkärissä, joka teki taas neurologisia testejä. Sain lähetteen neurologille, seuraava vapaa aika vasta elokuun lopussa. Pääsen sit korvalääkärille ens viikolla, jos ois jotain korvaperäistä.

Voikohan johtua niskoista noin pitkäaikainen huimaus? Lääkärin tekemät testit poikkesivat keväällä tehdyistä kokeista, siksi laittoi lähetteen,
Mulla myös eilen puutui huimauksen yhteydessä kädet ja osa kasvoista.

mulla ainakin on johtunut niskoista. ei ole kaatavaa huimausta vaan sellaista erikoista, vaikea selittää. neurologilla kävin minäkin, tarkastettiin refleksit,neurologiset testit,tasapaino, silmänpohjat ym. keskustelua. mulla pahimpina niskajumitus kausina särkee myös päätä todella paljon ja saattaa näkökin hiukan reistailla ja silmiä särkee. saan myös usein migreenikohtauksia. niskat voivat aiheuttaa mitä uskomattomampia vaivoja. käy lukemassa tuolta äiten terveys osiosta sellainen ketju kuin jännitysniska, siellä on monta sivua eri oireita mitä niskat aiheuttavat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko sellaista "kaatavaa" huimausta? korvaperäinen tuli mullaki ekana mieleen mut ootki jo menossa tutkimuksiin.. mut voi tosiaan johtua myös noista niskoista!

En osaa oikein selittää, huimaus sellasta kuin ois tosi kännissä. Enemmän kaatavaa kuin pyörivää. Outo olo koko ajan. Luulis ettei kasvot puudu, jos niska- perästä huimausta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko sellaista "kaatavaa" huimausta? korvaperäinen tuli mullaki ekana mieleen mut ootki jo menossa tutkimuksiin.. mut voi tosiaan johtua myös noista niskoista!

En osaa oikein selittää, huimaus sellasta kuin ois tosi kännissä. Enemmän kaatavaa kuin pyörivää. Outo olo koko ajan. Luulis ettei kasvot puudu, jos niska- perästä huimausta.

niskajumeissa voi puutua kasvot,kaula,kädet. alaselkävaivoissa taas jalat. hermot on pinteessä eikä veri kunnolla kierrä

Minulla huimastausta ollut melkein koko ikäni ja nimenomana tuollaista kaatavaa.
Milloin syytetty alhaista verenpainetta milloin hemoglobiinia mutta lopullista syytä ei ole löytynyt.