Mikä mulla on, diagnoosi kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heikko-heluna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heikko-heluna

Vieras
Heti 30min-tunnin kuluttua syömisestä, tulee mahdoton heikotus olo. Ihan semmoinen, kun ei olisi koko päivänä mitään suuhun laittanut, alkaa tärisyttämään ja olo menee ihan veteläksi ja väsyttää. Sitten kun jotain syön, makeaa tai mitä vaan, se ei kuitenkaan heti helpota. Mutta voisin helposti olla päivän syömättä ilman mitään oireita, tämä siis tulee vain nimenomaan hetken päästä sen jälkeen, kun olen syönyt. Vessassakin saa ravata useasti, vaikka en edes juo normaalia enempää.

Miksi näin?

Mulla on ollut varmaan viikon nyt jo mahakipua ja mahassa kiertää aina ruokailun jälkeen ja huippaa ja hikiä pukkaa, mutta vessassa ei tarvi käydä pahaolovain.

Mulla kävi itselläkin tuo diabetes ekana mielessä, mutta kun kummallista on mielestäni se, että tuo olo ei tule jos en ole ensin syönyt jotain. Sen puolesta ei siltäkään vaikuttaisi.

Aineenvaihdunta-häiriö ja keliakia, hmm, semmosia ei taas ole tullut mieleenkään.

HB on viimeksi pari viikkoa sitten ollut oikein hyvä, samoin verenpaineet, eli niittenkin puolesta kaikki kunnssa.

Mulle tulee mieleen, että verensokerit heittelee. Mulla on sellainen ongelma, että helpost heittää alhaiseksi verensokerit, ja mun täytyy olla aika tarkkana siitä, mitä syön päivisin. Pitää olla aika hiilihydraattitietoinen ruokavalio. Runsaasti kasviksia ja proteiinia niiden lisäksi niin ei mulle ainakaan tule tuota huonoa oloa. :)

Minkähän takia sokerit lähtis yhtäkkiä sitten heittelemään? Ei mulla ole aiemmin koskaan ollut tämmösiä heikotuksia. Ei ole oikein oma itsensä kun joutuu välillä kesken työpäivänkin istahtamaan alas kun heikotus iskee.
Mielestäni syön kyllä terveellisesti ja monipuolisesti, mutta näin mä olen aina syönyt ennenkin ilman oloja.

Hypoglykemiaksi joskus on tuota vaivaa (virheellisesti) kutsuttu, siihen auttaa kokemuksesta parhaiten runsas rasvan ja proteniinien käyttö, hiilihydraattien määrän pienentäminen ja nopeat hiilarit kokonaan pois. Rasvalla ja nopeiden poisjättämiselläkin pääsee jo pitkälle!

Yhteistyössä