Mikä mun hampaissa on, alkaa jo olla vitsit vähissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minäää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minäää

Vieras
Vihloo 3 eri kohtaa, yks niistä on purenta-arka, oon hammaslääkärissä jo käynyt 5-6 kertaa näistä ja kuvia otettu, ei näy juurissakaan mitään, että juurihoito alotettaisiin, reikiäkään niissä ei ole. Pesen aamuin illoin sähköhammasharjalla, en juo happamia juomia ym.. Kylmä vihloo mukavasti. Vaihdanko vaan yksinkertasesti hammaslääkäriä, että vika löytyy?

Itselläni auttoi kun vajhdoin hammastahnaa ja aloin käyttää suuvettä lisäksi. Aiempi hammastahna ei sopinut, ilmeisesti siinä oleva valkaisuaine teki sen. Lisäksi otan ruoan jälkeen fludent fluoritabletin.

Sensodyne on toiminu hyvin itsellä, moni muu on aiheuttanu rakkuloita suuhun ja tehny ikenet kipeäksi.

Vanha venäläinen hammastahna on kans hyvää, tosin niistä en osaa sanoa mitä ne on.

Paikka ainetta mullekki on usein laittanu. Särkylääkettä otin ennen tohon yhteen hampaaseen, mutta se on mennyt ohi. Toi vihlominen on inhottavaa ja en pysty pureen kunnolla, tai pystyn mut sattuu. Joo samaa se hammaslääkärikin sano, että pureskelenko yöllä hampaita yhteen, varmaan tien :D

Mulla ehkä kuvataan tai tutkitaan enempi tota hammasta ens kerralla. Jos ei ole murtumaa, harkitsen vakavammin sitä purentakiskoa öisin. Mulla on noita paikkoja lohennut muutama jo, eikä jatkuva paine hampaille tee hyvää. Välillä särkee päätäkin aamuisin, tai ainakin poskia...

Alkuperäinen kirjoittaja Minääää;29076625:
Mulla on sekin käytössä, Sensodaye vai mikä onkaan :D Ollut yli kk käytössä. Ja fluoritablettejakin otan ruokailun jälkeen, unohtu sanoo.
Mulle ei tuo sopinut vaan nyt käytän pepsodentin sensitive sellanen vaaleanpuna-harmaa putkilo ja on tosi hyvä. Lisäksi pepsodentin suuvesi ja nuo fludentit. Yksi mikä voi olla niin harja ei saa olla liian kova, itsellä ainakin ikenet ärtyy ja hammaslääkäri suositteli pehmeää harjaa.

Onko ap:lta poistettu viisaudenhampaat?

Itse kärsin pari vuotta vihlonnasta (harjaa ei kärsinyt hampaalle laittaa). Kerroin tästä hammaslääkärille, joka sanoi heti, että syynä on puhkeamaton viisaudenhammas. Hammas poistettiin, eikä vihlontaa ole sen jälkeen ollut :)

On poistettu viisaudenhampaatkin 5 v sitten jo. Saisko viä joltain vinkkejä mitä viä tekisin? Kiitos teidän muiden, vaikka mulla on niitä kaikkii jo mitä ootte ehdottanut.

Mulla on vihlovat hampaat.Hammastahnana Sonsodyne.Ienrajat laskeutuneet, mikä altistaa entistä enemmän vihlonnalle.Joskus on hammas tai useampikin ollut purenta-arka.Kuvat otettu ja syyksi paljastui erittäin tarkan kuvan katsomisen jälkeen hiusmurtuma.Öisin purrut hampaita niin voimakkaasti yhteen.Aamuisin myös ollut päänsärkyä, mikä johtunut öisestä hampaiden purennasta.

Onko otettu kuvat? Jos on jo kertaalleen paikattu hammas, niin paikan alla voi olla uusi kariespesäke, kun vanhan paikan reuna on falskannut. Onko paikka liian korkea? Sekin aiheuttaa samoja oireita. Hammasharjan päällä voi koputella hampaita ja jos joku hammas reagoi, niin se pitäisi tutkia tarkemmin. Vetäytyneet ienrajat aiheuttavat vihlomista kuten murtumat kiilteessä. Murtumat voidaan korjata paikkaamalla hammas. Koko suun röntgenkuva paljastaisi hampaiden kunnon.

On otettu kuvat, ja hammaslääkäri suositteli mulle siks noita fludent tabletteja, että tota kariesta estää. Se on melkein kuvannut aina sen hampaan, minkä sanonut olevan kipeen. Nyt tää 3 vihlova hammas on koputus-arka välillä, välillä taas ei. Mää jätän nyt noi fludent tabletit hetkeksi pois, niinkun tuolla joku linkitti, että ne ei ole terveellisiä. Korkeuttakin on otettu hampaista pois.

Eli mää pyydän ottamaan koko suusta röntgen kuvan?

Hiusmurtumakin voi olla kyseessä, itselläni sellainen hammas, kuvassa ei näkynyt eikä muutenkaan. Sattui varsinkin syödessä. Piti purra jotain lastaa samalla kun lekuri katsoi, niin murtuma näkyi sitten. Se hoidettiin, en muista millä konstilla, mutta lääkäri sanoi, että tuo hoito harvoin tehoaa ja hammasta ei välttämättä saada koskaan kivuttomaksi, mutta minun kohdalla tuo onnistui eikä hammas ole vaivannut vuosiin.

Voikohan tuo öinen narskuttelu aiheuttaa kipua hampaissa? Minua stressaa meidän 4v, jolta kaksi kertaa samaa hammasta jouduttu korjaamaan juurihoitotyyliin, vaikka on maitohammas, niin aina välillä sanoo , että hampaaseen sattuu. Ja usein just aamulla. Ja tapana on narskutella hampaita, josta lekuri meinasi, että on myös yksi vahva syy reikiintymiselle, kun kiille vaurioituu.

Yhteistyössä