MIKÄ mun lasta vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kun en vaan ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kun en vaan ymmärrä

Vieras
Poika 8v. Kotona kiltti ja normaali lapsi, halii, tottelee, on reipas, fiksu, leikkii paljon sekä sisällä että ulkona yms. Tekee läksyt, tykkää urheilla, on ihan kuin kaikki muutkin lapset.
Tänäänkin tuli halaamaan mua ennenkuin lähti polkupyörällä kouluun.

Mutta koulussa on ihan eri lapsi. Käytöshäiriöitä on enemmän kuin tarpeeksi. Nyt edessä erityiskouluun siirto sen takia.

Ongelmia ei ole missään muualla kuin koulussa. Ei missään. Mä en käsitä tätä asiaa. Miks mun lapsi on tuollainen? Tietää ettei käyttäydy hyvin, mutta ei osaa olla kunnolla. Näin on itsekin sanonut, sanoo ettei tiedä miksi on koulussa sellainen kuin on.

Alustavat psyk. testit on tehty, niissä ei ilmennyt mitään adhd-tyyppiseen viittaavaa. Tarkkaavaisuuden häiriötä on, mutta ei mitenkään paljoa.

Surettaa :( Miten voi lapsessa olla kaksi noin eri puolta? Ja miten voi olla mahdollista, että se toinen puoli on olemassa vain ja ainoastaan koulussa?

Jospa on ainoa lapsi ja saanut kotona aina päättää mitä tekee ja milloin ja ei vaan tykkää säännöistä ja rajoitteista ja reagoi noin?

tottakai on kiltti jos saa itse määrätä kaikesta mutta koulussa pitää ottaa muut huomioon ja muut 20 haluavat myös huomiotaj a tukea oppimiseen eikä voi vaan yhtä paapoa koko ajan, mikä taas on mahdollist jos pieni perhe tai paljon tukiverkkoja.

on paljon lapsia nykyään, jotka vaativat koko ajan itselle huomion. on koko ajan ollut kotona joku viihdyttäjä ja saanut olla keskipiste.

Alkuperäinen kirjoittaja nooo:
Jospa on ainoa lapsi ja saanut kotona aina päättää mitä tekee ja milloin ja ei vaan tykkää säännöistä ja rajoitteista ja reagoi noin?

tottakai on kiltti jos saa itse määrätä kaikesta mutta koulussa pitää ottaa muut huomioon ja muut 20 haluavat myös huomiotaj a tukea oppimiseen eikä voi vaan yhtä paapoa koko ajan, mikä taas on mahdollist jos pieni perhe tai paljon tukiverkkoja.

on paljon lapsia nykyään, jotka vaativat koko ajan itselle huomion. on koko ajan ollut kotona joku viihdyttäjä ja saanut olla keskipiste.

No eipä ole ainoa lapsi, eikä ole myöskään aina saanut päättää kaikesta. Kotona on säännöt, samoin muuallakin paikoissa joissa käydään.

siis nykyään on paljon lapsia, jotka hajottavat paikat, jos ei koko ajan tanssita hänen pillin mukaan tai kehuta tai ihastella tai touhuta jotain hänen kanssaan mitä hän haluaa.

koulussa se ei ole mahdollista joten sitten tulee siellä ne ongelmat.

Harmillista mutta tunnen kaksi perhettä joilla on ala-astelainen siirretty erityisluokalle/kouluun. Toisen äidin kanssa puistossa juuri eilen puhuttiin ja oli ihmeissään myös kuinka voi olla kaksi eri puolta lapsessa. Koulussa oli omannut kiusaajan roolin, kotona taas kauhean kiltti 9vuotias. Olen nähnyt pojan itsekin ja on aina ollut silleen ihan "tavallinen", ei mikään lurjus. Mutta niin se on elämä ihmeellistä, toivottavasti asia ratkeaa tai jos ei ratkea niin ainakin rauhottuisi!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nooo:

No eipä ole ainoa lapsi, eikä ole myöskään aina saanut päättää kaikesta. Kotona on säännöt, samoin muuallakin paikoissa joissa käydään.

oletko varma, että ei kiusata, jos kerran kotonakin on kuri ja on sisaruksia.

Yhteistyössä