Mikä mun pientä poikaa vaivaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

noppa

Vieras
poikani on 1- vuotias ja pari viikkoa sitten huomasin hänellä pienen pieniä näppylöitä otsassa, niskassa ,selässä ja vatsassa. ajattelin niiden olevan hikinäppylöitä mutta ne kutiavat todella paljon. poika on muutamana yönä herättänyt minut itkullaan ja raapinut otsaansa ja päänahkaansa ja korviansa niin paljon että on tullut pieniä haavoja ja vuotanut verta. lääkärissä kävin mutta hän määräsi vain histamiinia eikä juuri katsonut näppyjä...ihanat kunnalliset lääkärit!!
kysymys kuuluu että mistä tiedän ettei se ole allergista ihottumaa???

miten niistä voi päästä eroon??? olen kortisonia laittanut mutta luulen että sitä ei saisi noin pienelle laittaa...ja välillä kun hän on saanut "kutinakohtauksen" myös poskille on ilmestynyt muutama punainen näppy...

Meillä on puskat täynnä semmosia pieniä mäkäräisiä jotka syövät ilkeästi!! Tytöllä o n naamakin ihan ruvella kun on niitä raapinut niin kovasti... Histamiinilla ja kortisoni voiteella ollaan paranneltu näitä. Ja vältelty puskia...

Alkuperäinen kirjoittaja noppa:
miten niistä voi päästä eroon??? olen kortisonia laittanut mutta luulen että sitä ei saisi noin pienelle laittaa...ja välillä kun hän on saanut "kutinakohtauksen" myös poskille on ilmestynyt muutama punainen näppy...
Ihan tavallista hydrokortisonia voit kyllä ihan huoletta käyttää, sillä et vahinkoa aikaiseksi saa.

Meiän atoopikkopojan (kohta 4v) iho on tällä hetkellä vähän huonommassa kunnossa, vaikkei sitä ole pitkään aikaan tarvinnut "huoltaa". Näppyjäkin löytyy, niitä pienen pieniä, kutiavia. Niska ja päänahka ovat pahimmat, jaloissa on enemmänkin kuivaa ihoa. En tiedä, että onko tänä kesänä ollut tavallista enemmän siitepölyä ilmassa vai mikä, koska viime kesänä iho oli suht hyvässä kunnossa.

Eli siis voi olla teilläkin hikinäppylää, allergista ihottumaa tai ihan vaan atooppista ihottumaa. Se on harmi, kun sitä tuskin kukaan pystyy ihan vaan katsomalla varmaksi sanomaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko oluu antibioottikuurilla vasta?voi olla allerginen reaktio

korvatulehdusta hoideltiin otribin-tipoilla ja rokotuksen sai pari viikkoa sitteen ja itseasiassa tämä kaikki alkoi sen jälkeen

no se on sitte syy. reagoi viiveellä allergisesti.syötä antihistamiinia. ja kortisonivoidetta 1% määrättiin meille jo 8kk iässä, viikon kuuri ja sit tauko

Alkuperäinen kirjoittaja wb:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko oluu antibioottikuurilla vasta?voi olla allerginen reaktio

korvatulehdusta hoideltiin otribin-tipoilla ja rokotuksen sai pari viikkoa sitteen ja itseasiassa tämä kaikki alkoi sen jälkeen

no se on sitte syy. reagoi viiveellä allergisesti.syötä antihistamiinia. ja kortisonivoidetta 1% määrättiin meille jo 8kk iässä, viikon kuuri ja sit tauko

siis tipat vai rokotus???

pakko sanoa että täältä saa teidän äitien kokemuksien perusteella paljon parempia vastauksia kuin kunnallisen puolen lääkäristä!!! täytyy nyt seurailla tota poikaa ja mennä sit uudelleen arvauskeskukseen jos ei helpota....

Yhteistyössä