Mikä mun vatsaa vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "voi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"voi"

Vieras
Mulle tulee aina syönnin päälle paha olo, siis jos syön kunnon lounaan tai päivällisen tai minkä vaan kunnon ruuan, tulee vatsa kipeäksi ja oksettaa. Nyt vauvan kanssa on sellaisia päiviä, että napostelen pitkin päivää enkä syö kunnon ruokaa lainkaan ja silloin vatsa ei satu eikä okseta. Välillä on monta päivää että ei vatsa toimi ja uloste on tosi kovaa, kuin golfpalloja kakkaisi ja välillä taas iskee kamala ripulikohtaus, että tyhjenee koko suoli tosi voimallisesti kouristusten kera. Mitä ihmettä tää on? Vatsa on aina ollut kenkku, mutta nyt synnytyksen jälkeen (3kk sitten) se on mennyt lopullisesti sekaisin.

Sillon kun syöt sen "kunnon" aterian, niin onko se kenties eka syöminen sille päivälle?
Mulla on ainakin niin, että jos syön esim. tosi aikaisin aamupalan ja sitten sen kunnon ruuan vaikka klo 16, niin maha menee puolen tunnin sisällä syömisestä ihan sekaisin.

Yhtenä vuonna oli myös ns.stressimaha eli 2kk oli maha ihan sekaisin, ripulilla siis koko ajan. Myös huonoa oloa, maha ei varsinaisesti kipeä kuitenkaan. Otettiin kaikki verikokeet ja ulostenäytteet, jossa kaikki ok. Tähystykseen olisin joutunut , ellei imodium (mahalääke) olisi parissa viikossa vaivaa lopettanut.
Tuota imodiumia ei muistaakseni suositella imettäville.

Olisko pientä vatsakatarrin oireitta. Mulla ainakin silloin parempi olla kun suu käy jatkuvasti pienillä määrillä, mutta jos syön ns normi aterian, auta armias kun kivistäminen ja huono olol alkaa.

Kokeile vaikka pari viikkoa ihan keittolinjalaa ja syödä todella usein muutenkin, mutta vaan vähän kerralla, vaikka jugurttia tai jotain muuta, jos ei helpota mene lääkärin.

Yhteistyössä