Mikä muu voi nostaa fidd-arvoa? ja muuta asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippäli88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippäli88

Vieras
Sektiosta 2 kk, raskausaikana oli fidd jo 0.8 mut pohkeet siistit ultratessa. Viime päivinä ollut sittenhenki ahtaalla ym joten jouduin eilen keuhkojen varjoainekuvaukseen (josta muuten jäi törkeä pääkipu? jodi? ) , ja kaikki ok ja pääsin kotiin vaikka fidd oli eilen 1.1 :O :O :O oon kuullu että epäspesifi tutkimus ym mutta kun silti aina ennen raskautta ollut ok ja edellisissä raskauksissa ei nyt otettukaan. Hb ollut kans koholla (normi mulla 100..anemiaa) kesällä sain ferinjectiä suoneen raskausaikana ja nousi ja nyt kokoajan noussu.. 150 lukemissa..toki juonkin liian vähän ja osaimetän. :/ mutta siis... joo. pelottaa silti ja kaikenmaailman oireet muutenkin päällä. pps. onko muilla tullut vielä 2 kk sectiosta kipukohtauksia nivusiin ja alavatsaan? selkäki hajalla..onko sitä vai joku muu hermokipu? tää oli toinen sektio mulle. kiitti jo etukäteen:)))

Suurinpiirtein mikä tahansa maailmassa voi 'nostaa' fiddiä, negatiivisella tuloksella (<0.5) on jnkl ennustearvoa, mutta positiivisella ei mitään. Labratutkimus jota yleensä ei edes kannata ottaa. HRCT (vai tehtiikö ventilaatioperfuusiokartta?) sulki käytännössä pois keuhkoembolian, sinun labrakertymässäsi tuo fidd on täysin epäkiinnostava arvo.

Siis jjoo joku ct.. joka näyttää kuulemma keuhkojen tilanteen. eli suoneen sitä liuosta pieneksi hetkeksi (inhottavaa oli) ja sit kuvaus ja sit olikin jo ohi. joku tietokonekuvaus oli/magneettikuvalaitetta muistutti. :) vaan kokoajan pelko takaraivossa.

Mulle nyks lääkäri sano, että yksikin mustelma kehossa nostas tuon arvon. Ja sullahan aikamoiset sisäiset mustelmat jo tuon sektion takia. Ja isoja hyytymistekijöitähän siihen istukan irronneeseen kohtaankin tarvitaan??
Mullon omasta sektiosta vuosi, ja vieläkin tunnen kudoksissa välillä jotai vihlasuja.
Sen varjoaine kuvauksen jälkeen pitää juoda paljon, jotta se varjoaine poistuis mahd pian...
Selkäkipu void enempi olla raskaudesta,, olet kävelly selkä kaarella, ja nyt on keskivartslon tuki hukassa, plus että kantelet vauvaa, imetät jossain asennossa.. ihan normaali kävely ilman vauvaa ja vaunuja auttas siin normaslin ryhdin löytämisessä.
Mut ois kyllä jännä kuulla myöhemmin, et löytikö ne lopulta mitää vikaa mistää?
..sinänsä ainnhyvä muistaa, niin kuin ne lääkäritkin aina sanoo, et jos oireet ei helpota tai pahenee, nii tule takaisin

Kiitti:) kai oon itse jo liian ylihysteerinen. sitä en tullut ajatelleeks että 2 kuukautta sectiosta voi vielä nostaa fiddiä.. onko vielä sit mustelmaa tm? onko tuo kauhean korkea arvo? :/ ääk.. mä ja mun paniikki. vaan raskaus jo oli niin rankka ettei vieläkään usko todeks että selvinnyt :D

Yhteistyössä