Mikä nimi lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epäröivä^
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epäröivä^

Vieras
Olen miettinyt nimeä kohta syntyvälle vaavelille,jonka pitäisi olla suloinen prinsessa. Ongelma on se että haluaisin antaa tytön toiseksi nimeksi sisareni etunimen ,joka on Ada. Olisiko se tyhmää tai jotenkin outoa? Sisareni on vasta 8-vuotias,ja hurjan rakas minulle jonka takia haluisin antaa oman vauvani toisen nimen. Pitäisikö kysyä lupa vanhemmitani? :) Tulen kohta hulluksi miettiessäni asiaa yksin,kun mieheni ei sano juuta eikä jaata.

Löytyisiköhän joku toinen yhtä kaunis nimi? 8-vuotiaasta voisi tuntua ikävältä, kun olisi kaksi Adaa ja kaikki tarkoittaisivat Adaa kutsuessaan tuota pikkuista, toista. Siis ainakin aluksi, kun kaikki olisivat häntä hellimässä. Itse en voisi kuvitella antavani sisareni nimeä vauvalleni.

Niin siis kyse eikös ollut toisesta nimestä? Eli etunimi ja kutsumanimi olisi sitten joku toinen? Minusta se on ainakin hieno ele, voisi siskosi olla aika otettu ja ylpeä moisesta. Voithan kysyä vielä mitä vanhempasi olisivat asiasta mieltä...

Ei ole tyhmää eikä outoa vaan mielestäni ihana ele jota siskosikin tulee varmasti ainakin vanhempana arvostamaan, kertoohan se suuresta läheisyydestä ja rakkaudesta.

Ilman muuta voit antaa siskosi nimen vauvasi toiseksi nimeksi. Eihän siihen ole mitään estettä. Meilläkin lasten nimet on napattu lähisuvusta ja kaikki pienen kaiman saaneet ovat olleet otettuja ja ylpeitä :).