Mikä noiden jehovien sanoma oikein on??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja just
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

just

Vieras
Kun en ole koskaan sen kummemmin perehtynyt? Enkä jaksa netistä kaivaa... Taas kävi oven takana jakamassa niitä lappusiaan, kun ei vois vähempää kiinnostaa!!!! Herättivät tytönkin. Mies ehti repiä laput ennenkuin ehdin lukemaan. Mutta mikä niiden sanoma oikein on? Mihin ne uskoo??? Kiitos, jos joku tiivistetysti viitsii vastata.

Meillä kiersivät kanssa. Valitettavasti piti olla taas tyly ja sanoa, että kiitti, mutta ei kiitti ja heippa. On se kumma kun pitää ovelta ovelle kiertää ja jauhaa p*skaa :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Meillä kiersivät kanssa. Valitettavasti piti olla taas tyly ja sanoa, että kiitti, mutta ei kiitti ja heippa. On se kumma kun pitää ovelta ovelle kiertää ja jauhaa p*skaa :kieh:

Mä menin avaamaan oven, ja heti älysin, että ovat jehovia... Jotakin lässynläätä ne jankutti, ja johonkin niiden tilaisuuteen kutsuivat. Käskin sitten vaan miehen siihen ovelle... Teki NIIIIN mieli sanoa, että kiitos ei. Mutta kun ei saanut sananvuoroa!

Heillä on tällähetkellä menossa kampanja jossa jakavat kutsua Jeesuksen kuoleman muistojuhlaan. On heidän uskonnon tärkein juhla ja sinne voi kaikki mennä. Mulla on tapana kuunnella loppuun asti kun he käyvät meidän ovella. Ihan mukavia ihmisiä on olleet ja juteltu Raamatusta ja uskonasioista asiallisesti. Täällä palstalla sen sijaan on yleensä mahdotonta jutella niistä asioista asiallisesti =) tääkin keskustelu saa ihan varmasti epäasiallisen käänteen =)

niillä on kerran vuodessa se tilaisuus mihin jakaa sitä kutsua. oon joskus ollu ja oli ihan okei kokemus. ei kiertäny mitkään kolehtit eikä kaadettu ihmisiä. ystävällisiä perheitä siellä oli ja oon sen jälkeen aina pyytäny heidät sisään ku tulevat ovelle. Eivät oo mitään tuputtaneet joskus on puhuttu ihan muistaki asioista ku uskonnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja sanni:
Heillä on tällähetkellä menossa kampanja jossa jakavat kutsua Jeesuksen kuoleman muistojuhlaan. On heidän uskonnon tärkein juhla ja sinne voi kaikki mennä. Mulla on tapana kuunnella loppuun asti kun he käyvät meidän ovella. Ihan mukavia ihmisiä on olleet ja juteltu Raamatusta ja uskonasioista asiallisesti. Täällä palstalla sen sijaan on yleensä mahdotonta jutella niistä asioista asiallisesti =) tääkin keskustelu saa ihan varmasti epäasiallisen käänteen =)

Mulla ei sinänsä jehovia vastaan ole mitään. Mä tiedän 2 jehovaa, ja molemmat ihan asiallisia ja mukavia ihmisiä. Mutta mä en vaan voi käsittää sitä, että tungetaan toisten kotiin, sisälle melkeen pakko päästä, ja tuputetaan jotain hemmetin uskontoa. Antaisivat ihmisten liittyä itsekseen, jos joku haluaa liittyä. Eihän mekään tuputeta niiden ovilla omaa uskontoa. Eikä lestadiolaisetkaan näin tee. Se on musta vaan ihan äärettömän ärsyttävää, että tulevat muina miehinä jotain tuputtamaan!!! Ja nyt mua vielä kaiken lisäks ärsyttää sekin, että kun herättiivät tytön, jonka nukuttamisessa mulla meni melkeen tunti!

Miten ihmiset on aina jotenkin nössöjä. Puhelinmyyjille voi sanoa lujan asiallisesti että ei kiitos. Ja oman kodin ovelle tunkeville uskontohihhuleille voi todeta, että ei kiitos (tai niin kuin mun mieheni sanoo: "Uskonnot eivät kiinnosta minua millään tavalla").

Mikä on jehovien sanoma? Arvatenkin se, että kaikki muut ovat tulkinneet Raamattua ihan väärin ja heillä on ainoa oikea tulkintatapa. Raamatusta löytyvät ohjeet täydelliselle elämälle ja ohjeita tunnollisesti noudattaville on luvassa tuonpuoleinen palkkio. Ohjeita ei voi itse hakea, vaan on luotettava Vartiotorniseuran hyväntahtoiseen opastukseen. He kyllä tietävät, mikä sinulle on parasta.

Se on ainakin hyvä juttu heillä että kun tutustuin aikoinani paremmin heidän uskontoon niin heillä ei ainakaan rahasteta uskonnolla. Just niinku justiina sano ettei ollu mitään kolehtia eikä veroa eikä kymmenyksiä. Ja se saarnaaminen perustuu siihen että Jeesus käski saarnata talosta taloon ja tekemään opetuslapsia niinhän Jeesus ja apostolitkin teki. Kyllä mä olin siihen uskontoon tosi tykästynyt silloin. Ei vaan emäntä lämmennyt ajatukselle että olis todistajan kanssa naimisissa ja kyllähän se olis paljon vaatinutkin että rupeais puhumaan raamatusta kaikkien kiukkusten ihmisten ovilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ihmiset on aina jotenkin nössöjä. Puhelinmyyjille voi sanoa lujan asiallisesti että ei kiitos. Ja oman kodin ovelle tunkeville uskontohihhuleille voi todeta, että ei kiitos (tai niin kuin mun mieheni sanoo: "Uskonnot eivät kiinnosta minua millään tavalla").

En mä tiedä :D En mä mielestäni nössö oo. Yks päivä mulle soitti puhelinmyyjä, myi jotain nappeja. Siis jotain ihonhoito kapseleita tms, en ees muista. Kysyi, että oletko ees täysi-ikäinen, kun noin hennosti puhut. Olin vähä että hääh. Sanoin vaan sitten suoraan, että "Juu, olen täysi-ikäinen, mutta puhelinvälityksellä en osta mitään, kiitos kuulemiin". Ja ihan normaalilla äänellä vastasin kyllä...

mä olin vuoden kyllä niitten toiminnassa mukana ja euroakaan en menettäny omaisuutta sinne. Se on oikeestaa ainut uskonto mihin oon tutustunu ja ei rahasteta. Helluntalaisten kokouksessa kun olin niin muusta puhuttukaan ku siitä kolehti kiposta!

KRISTITTYJÄ on käsketty 'tekemään opetuslapsia kaikkien kansakuntien ihmisistä', mutta tämä ei merkitse, että heidän tulee käyttää painostusta tai käännyttää toisia väkipakolla

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Mikä on jehovien sanoma? Arvatenkin se, että kaikki muut ovat tulkinneet Raamattua ihan väärin ja heillä on ainoa oikea tulkintatapa. Raamatusta löytyvät ohjeet täydelliselle elämälle ja ohjeita tunnollisesti noudattaville on luvassa tuonpuoleinen palkkio. Ohjeita ei voi itse hakea, vaan on luotettava Vartiotorniseuran hyväntahtoiseen opastukseen. He kyllä tietävät, mikä sinulle on parasta.

heillä on oma käännösversio raamatusta :whistle: